Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji GVA jest Krzysztof Gonciarz, który, zdobywając nagrody w dwóch kategoriach (w kategorii Wideotutorial za film „Jak zostać youtuberem” w ramach cyklu „Sztuka Składania Historii” oraz w kategorii Lifestyle za film „Więcej niż Jedno Życie”) i dwie nagrody specjalne (Smart TV Award dla najlepszego twórcy wideo w wysokiej jakości oraz Audio Network za ścieżkę dźwiękową), pokazał, że nie ma limitów, że można być jeszcze lepszym. – Najbardziej popularny jestem w kategorii vlog, akurat w tej kategorii nie byłem nominowany, ale większość ludzi, którzy mnie oglądają, kojarzy mnie z tego, że robię vlogi. Ważna jest dla mnie też kategoria Branded Content, co prawda jej nie wygrałem, ale bardzo się z nią utożsamiam – mówi nam Krzysztof Gonciarz tuż po uroczystej gali. – Co za rok? Co w przyszłości? Więcej gadżetów technologicznych, więcej dronów, ciekawe egzotyczne lokacje, w różnych klimatach, nie tylko azjatyckich, dużo podróży i jak największy rozmach – zapowiada youtuber.

Na zdjęciu: Krzysztof Gonciarz. Fot.: Wojciech Artyniew, Press

Allegro partneruje temu konkursowi od początku, czyli już po raz drugi, bo treści wideo zyskują coraz większe znaczenie także w dziedzinie, która jest bliska serwisowi, czyli w handlu, w branded contencie. – Z naszych firmowych doświadczeń wynika, że branded content i content związany z marką nie tylko w zakresie promocji produktów to jest coś, co pomaga sprzedawać, ale też pomaga kupującym zorientować się, co mogą kupić i co jest dla nich odpowiednie. Im więcej jest w tym zabawy – tym bardziej się cieszymy – mówił Michał Bonarowski z Allegro, wręczając nagrodę zwycięzcy w kategorii Branded Content Martinowi Stankiewiczowi za materiał „Jak podarować radość (parodia)” stworzonym dla Coca-Coli z okazji świąt Bożego Narodzenia.


– Moi widzowie coraz częściej doceniają to, co robię i pokazuję. To, że można współpracować z marką, nie tracąc przy tym własnego „ja”. Same marki też to rozumieją i coraz częściej ufają youtuberom, dając im swobodę przy realizacji materiałów. Przedstawić produkt rozrywkowo to naprawdę duża odwaga – mówi Martin Stankiewicz. 

Dlatego opłaca się robić brended content. To jest ciekawa kategoria, w której treści – niekoniecznie reklamowe – ale takie, które promują sprzedaż, są podawane i przyjmowane przez odbiorców w sposób przyjemny, gładki i miły.

Na zdjęciu: Martin Stankiewicz (w środku) i przyjaciele. Fot. Adam Guz, Press

Ze zgłoszonych 547 filmów tylko tylko 43 prace znalazły się w finale, co oznacza, że organizator dba cały czas o wysoki poziom konkursu. – Samo znalezienie się w finale przy tak ogromnej konkurencji jest już nagrodą samą w sobie – mówił podczas uroczystej gali Andrzej Skworz, redaktor naczelny magazynu „Press”.   

Podczas uroczystej gali zadaliśmy laureatom pytanie, co jest ważniejsze – jakość czy zawartość merytoryczna? – Trzeba znaleźć złoty środek – mówi Marcin z emce (zwycięzca w kategoriach Wideo Popularnonaukowe za film „Dlaczego lubimy się bać?” oraz Osobowość Roku), a jego blogowa partnerka Huyen dodaje, że jedno bez drugiego nie może istnieć. – Ważna jest też autentyczność – podpowiada blogerka.

Na zdjęciu: emce, czyli Huyen i Marcin. Fot. Adam Kozak, Press 

– Treść czy jakość? Ważne jest, aby nie zapominać o tym, że to jest jednak Internet. Żeby nie iść w telewizyjność, która wykorzystuje tanie chwyty i często wykreowane emocje. My możemy zrobić to i profesjonalnie, i prawdziwie. Trzeba pozostać wiernym sobie – mówi Martin Stankiewicz.

YouTube przegonił telewizję, poprzeczka w Internecie jest wyżej zawieszona niż w telewizji. Widz internetowy jest bardziej wymagający – bo nie tylko może zmienić kanał, może zająć się zupełnie czymś innym, siedząc cały czas w tej samej pozycji. Dlatego warto stawiać na jakość.


Marcin Jankowski z projektHumans (zwycięzca w kategorii Debiut Roku za film „Babcia Bogusia, co lubi grać w gry”) wyjaśnia, że szuka ludzi, którzy będą budzili pozytywne emocje. – W każdym z nas jest coś fajnego, co może napędzać innych. Staram się to pokazywać w swoich filmach. Szukam fajnych iskierek, które mogą nas nakręcać do działań – mówi.


Czy YouTube to dobra droga, aby dotrzeć do ludzi? Szczególnie w sferze wiary i duchowości? – Reakcja widzów jest odpowiedzią na pytanie o słuszność tej drogi. Liczba oglądających, lajki, komentarze, pozytywny odzew środowiska filmowego, youtuberów – to mówi samo za siebie – odpowiada ojciec dominikanin Marek Kosacz, który odebrał nagrodę w imieniu o. Adama Szustaka z kanału Langusta na palmie za wideo „Dobranocka [#2] Słoń”.

 
Wideo w Internecie jest obecne od wielu lat. – Jako Allegro widzimy, że youtuberzy stają się coraz bardziej profesjonalni i przenikają do świata telewizji – jednocześnie telewizja przenika do świata youtuberów. Dzięki temu powstaje miks, który jest bardzo czytelny dla widzów korzystających zarówno z telewizji, jak i z Internetu – zauważa Michał Bonarowski. 


Od lewej: Dawid Krawiec z kanału Przez Świat Na Fazie, Kamil Gązwa, czyli Blowek, Marcin Banasik z Pasjonaci Tv, Krzysztof Gonciarz, Martin Stankiewicz, Karol Pupiec, Jan Jurkowski i Marek Hucz z Grupy Filmowej Darwin, Huyen Phan i Marcin Nguyen z kanału emce, Marcin Jankowski Projekt Humans. Nagrodę Widzów w imieniu o. Adama Szustaka z kanału Langusta na palmie odebrał o. dominikanin Marek Kosacz. Fot. Adam Guz, Press

Zdobycie nagrody Grand Video Awards to nie tylko statuetka i czek na kilka tysięcy złotych. Życie nagrodzonych zmienia się diametralnie: ci blogerzy, którzy robili filmy – zaczynają pisać książki. Rozwijają się, rozbudowują swoje zaplecze techniczne. Ich twórczość zyskuje coraz większą popularność, a liczniki oglądalności szybują w górę…

Dlaczego warto wziąć udział w Grand Video Awards? Jak podkreślają laureaci z ubiegłego roku, fajnie jest, gdy ktoś, kto jest w branży długie lata i kto ma pojęcie o rynku, oceni tę twórczość. „To zawsze jest wartościowa krytyka.” „Warto, bo można poprawić sobie ego, zwiększyć swoją rozpoznawalność i rozpoznawalność swojego kanału – jest to pewnego rodzaju nobilitacja. Materiały, które są nagradzane, nagle mają dużo większą oglądalność, a to oznacza, że ludzie zwracają na nie uwagę.”

Co organizatorzy radzą youtuberom, którzy chcieliby wziąć udział w konkursie w przyszłości? – Nie wybierajcie filmów sami, poradźcie się kogoś doświadczonego, kogokolwiek, kogo cenicie. Nie wybierajcie, kierując się zasadą oglądalności – nie wystarczy, że „zażre”. Nie należy na ten konkurs wysyłać filmów, tylko dlatego że mają największą oglądalność na waszym kanale. Nie sugerujcie się tym, kto wygrał w poprzednim roku i nie róbcie takich samych materiałów jak oni, bo to nie jest dobry pomysł – radzi na koniec Andrzej Skworz, redaktor naczelny magazynu „Press”.

Więcej na temat laureatów i nominowanych oraz pełną listę zwycięzców Grand Video Awards 2016 można znaleźć na stronie grandvideoawards.pl oraz press.pl.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Moc innowacji, czyli nasz Impact w Krakowie
Jakie są wymagania współczesnych klientów? Czy czeka nas rewolucja w e-handlu? Jak lokalne firmy mogą stanąć w szranki z globalnymi konkurentami? To tylko niektóre tematy, które eksperci Allegro poruszali w trakcie konferencji Impact CEE – jednego z najciekawszych i inspirujących wydarzeń w Polsce. Allegro było w tym roku partnerem strategicznym spotkania.
Święto technologii 16 czerwca na Stadionie Narodowym
Bezpłatne warsztaty z programowania dla dzieci, tor testowy najnowszych gadżetów technologicznych i spotkania z ekspertami w tej dziedzinie. To Allegro Tech Days, czyli element kampanii społecznej Kręć Kilometry po technologię, jaką organizuje Fundacja Allegro All For Planet. Wielkie bezpłatne wydarzenie na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się w sobotę 16 czerwca.
I Ty możesz zostać Pionierem biznesu
Masz od 20 do 35 lat? Masz pomysł na biznes, ale jeszcze go nie realizujesz? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość. Wraz z Polskim Funduszem Rozwoju zapraszamy do Szkoły Pionierów PFR na intensywne szkolenie zakończone wyjazdem do University of Cambridge.
Polacy polubili punkty odbioru przesyłek
Zaobserwowaliśmy silny wzrost popularności punktów odbioru przesyłek na Allegro. Klienci coraz chętniej zamawiają przesyłki do punktów odbioru, a Allegro we współpracy z wiodącymi operatorami logistycznymi zapewnia najlepsze warunki przesyłek. W tym roku powstanie sieć licząca 20 000 lokalizacji