Niekwestionowanym zwycięzcą tej edycji GVA jest Krzysztof Gonciarz, który, zdobywając nagrody w dwóch kategoriach (w kategorii Wideotutorial za film „Jak zostać youtuberem” w ramach cyklu „Sztuka Składania Historii” oraz w kategorii Lifestyle za film „Więcej niż Jedno Życie”) i dwie nagrody specjalne (Smart TV Award dla najlepszego twórcy wideo w wysokiej jakości oraz Audio Network za ścieżkę dźwiękową), pokazał, że nie ma limitów, że można być jeszcze lepszym. – Najbardziej popularny jestem w kategorii vlog, akurat w tej kategorii nie byłem nominowany, ale większość ludzi, którzy mnie oglądają, kojarzy mnie z tego, że robię vlogi. Ważna jest dla mnie też kategoria Branded Content, co prawda jej nie wygrałem, ale bardzo się z nią utożsamiam – mówi nam Krzysztof Gonciarz tuż po uroczystej gali. – Co za rok? Co w przyszłości? Więcej gadżetów technologicznych, więcej dronów, ciekawe egzotyczne lokacje, w różnych klimatach, nie tylko azjatyckich, dużo podróży i jak największy rozmach – zapowiada youtuber.

Na zdjęciu: Krzysztof Gonciarz. Fot.: Wojciech Artyniew, Press

Allegro partneruje temu konkursowi od początku, czyli już po raz drugi, bo treści wideo zyskują coraz większe znaczenie także w dziedzinie, która jest bliska serwisowi, czyli w handlu, w branded contencie. – Z naszych firmowych doświadczeń wynika, że branded content i content związany z marką nie tylko w zakresie promocji produktów to jest coś, co pomaga sprzedawać, ale też pomaga kupującym zorientować się, co mogą kupić i co jest dla nich odpowiednie. Im więcej jest w tym zabawy – tym bardziej się cieszymy – mówił Michał Bonarowski z Allegro, wręczając nagrodę zwycięzcy w kategorii Branded Content Martinowi Stankiewiczowi za materiał „Jak podarować radość (parodia)” stworzonym dla Coca-Coli z okazji świąt Bożego Narodzenia.


– Moi widzowie coraz częściej doceniają to, co robię i pokazuję. To, że można współpracować z marką, nie tracąc przy tym własnego „ja”. Same marki też to rozumieją i coraz częściej ufają youtuberom, dając im swobodę przy realizacji materiałów. Przedstawić produkt rozrywkowo to naprawdę duża odwaga – mówi Martin Stankiewicz. 

Dlatego opłaca się robić brended content. To jest ciekawa kategoria, w której treści – niekoniecznie reklamowe – ale takie, które promują sprzedaż, są podawane i przyjmowane przez odbiorców w sposób przyjemny, gładki i miły.

Na zdjęciu: Martin Stankiewicz (w środku) i przyjaciele. Fot. Adam Guz, Press

Ze zgłoszonych 547 filmów tylko tylko 43 prace znalazły się w finale, co oznacza, że organizator dba cały czas o wysoki poziom konkursu. – Samo znalezienie się w finale przy tak ogromnej konkurencji jest już nagrodą samą w sobie – mówił podczas uroczystej gali Andrzej Skworz, redaktor naczelny magazynu „Press”.   

Podczas uroczystej gali zadaliśmy laureatom pytanie, co jest ważniejsze – jakość czy zawartość merytoryczna? – Trzeba znaleźć złoty środek – mówi Marcin z emce (zwycięzca w kategoriach Wideo Popularnonaukowe za film „Dlaczego lubimy się bać?” oraz Osobowość Roku), a jego blogowa partnerka Huyen dodaje, że jedno bez drugiego nie może istnieć. – Ważna jest też autentyczność – podpowiada blogerka.

Na zdjęciu: emce, czyli Huyen i Marcin. Fot. Adam Kozak, Press 

– Treść czy jakość? Ważne jest, aby nie zapominać o tym, że to jest jednak Internet. Żeby nie iść w telewizyjność, która wykorzystuje tanie chwyty i często wykreowane emocje. My możemy zrobić to i profesjonalnie, i prawdziwie. Trzeba pozostać wiernym sobie – mówi Martin Stankiewicz.

YouTube przegonił telewizję, poprzeczka w Internecie jest wyżej zawieszona niż w telewizji. Widz internetowy jest bardziej wymagający – bo nie tylko może zmienić kanał, może zająć się zupełnie czymś innym, siedząc cały czas w tej samej pozycji. Dlatego warto stawiać na jakość.


Marcin Jankowski z projektHumans (zwycięzca w kategorii Debiut Roku za film „Babcia Bogusia, co lubi grać w gry”) wyjaśnia, że szuka ludzi, którzy będą budzili pozytywne emocje. – W każdym z nas jest coś fajnego, co może napędzać innych. Staram się to pokazywać w swoich filmach. Szukam fajnych iskierek, które mogą nas nakręcać do działań – mówi.


Czy YouTube to dobra droga, aby dotrzeć do ludzi? Szczególnie w sferze wiary i duchowości? – Reakcja widzów jest odpowiedzią na pytanie o słuszność tej drogi. Liczba oglądających, lajki, komentarze, pozytywny odzew środowiska filmowego, youtuberów – to mówi samo za siebie – odpowiada ojciec dominikanin Marek Kosacz, który odebrał nagrodę w imieniu o. Adama Szustaka z kanału Langusta na palmie za wideo „Dobranocka [#2] Słoń”.

 
Wideo w Internecie jest obecne od wielu lat. – Jako Allegro widzimy, że youtuberzy stają się coraz bardziej profesjonalni i przenikają do świata telewizji – jednocześnie telewizja przenika do świata youtuberów. Dzięki temu powstaje miks, który jest bardzo czytelny dla widzów korzystających zarówno z telewizji, jak i z Internetu – zauważa Michał Bonarowski. 


Od lewej: Dawid Krawiec z kanału Przez Świat Na Fazie, Kamil Gązwa, czyli Blowek, Marcin Banasik z Pasjonaci Tv, Krzysztof Gonciarz, Martin Stankiewicz, Karol Pupiec, Jan Jurkowski i Marek Hucz z Grupy Filmowej Darwin, Huyen Phan i Marcin Nguyen z kanału emce, Marcin Jankowski Projekt Humans. Nagrodę Widzów w imieniu o. Adama Szustaka z kanału Langusta na palmie odebrał o. dominikanin Marek Kosacz. Fot. Adam Guz, Press

Zdobycie nagrody Grand Video Awards to nie tylko statuetka i czek na kilka tysięcy złotych. Życie nagrodzonych zmienia się diametralnie: ci blogerzy, którzy robili filmy – zaczynają pisać książki. Rozwijają się, rozbudowują swoje zaplecze techniczne. Ich twórczość zyskuje coraz większą popularność, a liczniki oglądalności szybują w górę…

Dlaczego warto wziąć udział w Grand Video Awards? Jak podkreślają laureaci z ubiegłego roku, fajnie jest, gdy ktoś, kto jest w branży długie lata i kto ma pojęcie o rynku, oceni tę twórczość. „To zawsze jest wartościowa krytyka.” „Warto, bo można poprawić sobie ego, zwiększyć swoją rozpoznawalność i rozpoznawalność swojego kanału – jest to pewnego rodzaju nobilitacja. Materiały, które są nagradzane, nagle mają dużo większą oglądalność, a to oznacza, że ludzie zwracają na nie uwagę.”

Co organizatorzy radzą youtuberom, którzy chcieliby wziąć udział w konkursie w przyszłości? – Nie wybierajcie filmów sami, poradźcie się kogoś doświadczonego, kogokolwiek, kogo cenicie. Nie wybierajcie, kierując się zasadą oglądalności – nie wystarczy, że „zażre”. Nie należy na ten konkurs wysyłać filmów, tylko dlatego że mają największą oglądalność na waszym kanale. Nie sugerujcie się tym, kto wygrał w poprzednim roku i nie róbcie takich samych materiałów jak oni, bo to nie jest dobry pomysł – radzi na koniec Andrzej Skworz, redaktor naczelny magazynu „Press”.

Więcej na temat laureatów i nominowanych oraz pełną listę zwycięzców Grand Video Awards 2016 można znaleźć na stronie grandvideoawards.pl oraz press.pl.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Dan Brown: czy znowu będzie sukces?
Od początku towarzyszy mu, delikatnie mówiąc, daleko posunięty dystans krytyków oraz uwielbienie czytelników bez mała na całym świecie. Właśnie ukazała się kolejna jego powieść – „Początek”.
Allegro po raz kolejny wspiera akcję „Podziel się dobrym posiłkiem”
„Podziel się dobrym posiłkiem” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych kampanii w Polsce. Ma na celu walkę z niedożywieniem dzieci, a w tym roku stawia nie tylko na liczbę posiłków, ale także ich jakość. Każdy może do niej dołączyć dzięki charytatywni.allegro.pl.
„Kurier wieczór” – usługa dostawy już na Allegro
Allegro i DHL Parcel wprowadzają usługę, która ułatwi zakupy internetowe. Kurierzy dostarczą paczki nawet późnym wieczorem. Będą mogli z niej korzystać wszyscy klienci i wszyscy sprzedający na Allegro  
Polska pobiła rekord!
Rowerzyści z całej Polski przejechali ponad 55 milionów kilometrów w ramach kampanii społecznej „Kręć kilometry po technologię”. Mieszkańcy prawie 1200 miejscowości przez pięć miesięcy brali udział w rywalizacji zorganizowanej przez Fundację Allegro All For Planet. Teraz do pięciu zwycięskich miast zawita Allegro Tech Days. A dane, zebrane w trakcie 6 lat trwania kampanii, posłużą programistom podczas serii hackathonów do stworzenia portalu, który ułatwi samorządom rozwój infrastruktury rowerowej.