„Przenieś swój sklep do internetu. Zarabiaj na e-handlu” - to hasła nowej kampanii społecznej skierowanej do małych i średnich przedsiębiorców, prowadzących sklepy stacjonarne. Agencja Rozwoju Przemysłu zachęca w niej firmy, które do tej pory nie prowadziły sprzedaży e-commerce, do przejścia do sieci. Allegro przyłącza się do tej kampanii, oferując atrakcyjne warunki dla nowych sprzedających.

W tej kampanii Agencja Rozwoju Przemysłu zachęca małe i średnie firmy do sprzedaży online, ale również chce, żeby ich właściciele myśleli o rozwoju własnej firmy.  Kampania uświadamia właścicieli małych sklepów, które do tej pory nie istnieją w e-handlu, a mają wszelkie ku temu predyspozycje i mogą w ten sposób zarabiać. Agencja Rozwoju Przemysłu uruchomiła stronę internetową poświęconą akcji, na której można m.in zapoznać się z korzyściami prowadzenia sklepu online oraz poradnikiem od czego zacząć i z jakich narzędzi skorzystać. Kampanię wspiera Krakowski Park Technologiczny w  przygotowaniu materiałów informacyjnych, a patronatem objęła Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwo Rozwoju. Allegro jako partner kampanii, zapewnia przedsiębiorcom łatwy start w sieciowej sprzedaży.

- Kanał online jest najłatwiejszym, najbezpieczniejszym i najwygodniejszym sposobem robienia zakupów - mówi Damian Zapłata, członek zarządu Allegro. -  Allegro służy klientom i jednocześnie wspiera rozwój polskich przedsiębiorców. Cieszymy się, że jako firma odpowiedzialna społecznie możemy przyłączyć się do szerokiej kampanii, która wspiera polskie firmy na drodze do sprzedaży online. Jako prekursor e-handlu jesteśmy w stanie poprowadzić nowego przedsiębiorcę od A do Z w całym procesie przeniesienia sprzedaży firmy do kanału online. Przygotowaliśmy bardzo korzystne warunki dla nowych klientów - dodaje Damian Zapłata.

Przedsiębiorcy zainteresowani rozpoczęciem sprzedaży na Allegro dowiedzą się z kampanii ARP jakie możliwości daje w tej sprawie Allegro w ramach pakietu dla nowych sprzedawców. 20 kwietnia podczas wirtualnej konferencji organizatorzy i partnerzy przedstawili szczegóły akcji.

- Wesprzemy polskich przedsiębiorców, którzy zdecydują się zacząć oferować swoje produkty na Allegro umożliwiając im sprzedaż bez prowizji przez pierwsze 3 miesiące działalności - mówi Damian Zapłata. - Oferujemy im także szereg innych ułatwień komercyjnych oraz wsparcie szkoleniowe i biznesowe, np. bezpłatne szkolenia online w formie webinariów. Dzięki nim, w wygodny sposób, bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem platformy internetowej, dowiedzą się, jak zmaksymalizować efektywność sprzedaży i dotrzeć do klientów. Profesjonalni wykładowcy pokażą m.in. jak przygotować konto Allegro do sprzedaży, jak radzić sobie z jego obsługą, zapoznają uczestników z nowymi możliwościami na stronie oraz przedstawią sposoby promowania się na Allegro. Nasza współpraca w ramach tej kampanii to nie tylko szansa na rozwój dla firm, ale także możliwość zapewnienia klientom jeszcze szerszego, wygodnego i bezpiecznego dostępu do codziennych produktów - dodaje Damian Zapłata.

Organizatorzy kampanii przekonują małych i średnich przedsiębiorców, że zaczynając sprzedaż w internecie mogą zyskać status świadomego e-handlowca, nowe źródło dochodu i bezpieczeństwo na niespokojne czasy jak np. pandemie przez dołączenie do grona najszybciej rozwijających się firm.  

- W obecnej sytuacji spowodowanej koronawirusem, kiedy wszyscy musimy stosować się do obostrzeń i #zostaćwdomu, zakupy przez internet stają się skuteczną i przede wszystkim bezpieczną alternatywą. Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu. Dzięki sprzedaży internetowej i pracy kurierów e-przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów, a korzyści z tego są obopólne – mówi Minister Rozwoju Jadwiga Emilewicz i dodaje:  Wiele małych, średnich i dużych firm korzysta już z wielu rozwiązań zawartych w Tarczy Antykryzysowej, przygotowanej przez polski rząd. Pozwalają one ochronić miejsca pracy i zachować płynność finansową. Jednym ze sposobów na przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, może też być przeniesienie swojego biznesu do internetu. Jest to korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, który zachowa możliwość sprzedaży swoich produktów, jak i obywatela. Zakupy może zrobić w sposób łatwy, szybki i przede wszystkim bez wychodzenia z domu.

Według Pawła Kolczyńskiego, Wiceprezesa Zarządu Agencji Rozwoju Przemysłu, rynek e-commerce przeżywa w Polsce obecnie bardzo intensywny rozwój,  czego dowodem jest, jest, że z zakupów internetowych korzysta ponad 28 mln Polaków. - Chcemy dać szansę małym sklepom, które do tej pory nie istnieją w e-handlu, a mają wszelkie ku temu predyspozycje i mogą w ten sposób zarabiać - mówi Paweł Kolczyński. - Stworzyliśmy poradnik dla osób, które nie wiedzą od czego zacząć - dodaje Paweł Kolczyński.  Z kolei Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister Funduszy i Polityki Regionalnej mówi, że małe i średnie przedsiębiorstwa to bardzo ważny sektor polskiej gospodarki, której właściwe funkcjonowanie w ostatnim czasie zostało istotnie zaburzone. W jej regeneracji może pomóc między innymi wykorzystanie nowych technologii. - Kampania zachęcająca przedsiębiorców do przenoszenia do internetu sprzedaży usług i towarów, które do tej pory niewielkie sklepy oferowały tylko stacjonarnie, z jednej strony odpowiada potrzebom współczesnych konsumentów coraz częściej korzystających z rozwiązań e-commerce, a z drugiej daje szansę na rozwój mikro- i małym przedsiębiorstwom. To jedna z wielu gospodarczych propozycji antykryzysowych, którym patronuje Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – podkreśla minister Małgorzata Jarosińska-Jedynak.

Oprócz wsparcia dla kampanii ARP, Allegro zaproponowało też inne ułatwienie dla lokalnych przedsiębiorców. Mali lokalni przedsiębiorcy mogą teraz za darmo sprzedawać swoje produkty na Allegro Lokalnie. Stworzona specjalnie dla nich nowa kategoria "Lokalny Ryneczek" pozwoli zapewnić wygodę i bezpieczeństwo zakupów zarówno sprzedawcom jak i klientom, dzięki szybkim płatnościom online i różnym metodom dostawy. To kolejne działanie Allegro, które wspiera polskie firmy.Od kiedy obowiązują obecne ograniczenia, wiele lokalnych firm, często prowadzonych przez właścicieli lub rodzinę, takich jak kwiaciarnie, piekarnie czy sklepy spożywcze, musiało zostać zamkniętych. Klienci zaczęli szukać kontaktu ze swoimi ulubionymi lokalnymi sprzedawcami w mediach społecznościowych i próbują organizować lokalne dostawy. Właściciele lokalnych biznesów również starają się ponownie stanąć na nogi i dotrzeć do klientów. Jednak bez odpowiedniej infrastruktury właściwie niemożliwe jest zaproponowanie alternatywy np. dla lokalnych targowisk, a jednocześnie zapewnienie bezpieczeństwa przy zakupach przez Internet. Czynny do 31 maja „Lokalny ryneczek” utworzony w Allegro Lokalnie pozwoli właścicielom lokalnych firm wznowić sprzedaż online za darmo i dotrzeć do klientów z ich okolicy, a nawet z całego kraju. Jedynym warunkiem jest to, że muszą sprzedawać produkty pierwszej potrzeby. Więcej szczegółów można znaleźć pod tym linkiem.

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl