Tech Leaders to program oparty na mentoringu, zorganizowany przez społeczność Women in Technology. Allegro Tech jest jego głównym partnerem, dzięki czemu uczestnicy mogą się uczyć od najlepszych. W tym roku w programie weźmie udział 11 mentorów z Allegro. Każdy z nich będzie miał pod opieką tylko jedną uczestniczkę, aby w pełni skoncentrować się na jej indywidualnych potrzebach.



– Pierwsza edycja była dla nas dużym wyzwaniem związanym z komunikacją, pozyskiwaniem mentorów. Miałam okazję być mentorem w pierwszej edycji – było to dla mnie nowe doświadczenie i duża odpowiedzialność – wspomina I edycję Anna Szwiec z Women in Technology, organizatorka programu Tech Leaders. – Poczucie, że robimy coś dobrego, że pomagamy ludziom rozwijać się, podążać wybranymi ścieżkami czy też po prostu pomóc im ich szukać – to wszystko zmotywowało nas do pracy nad kolejną edycją – wyjaśnia Szwiec.

Czytaj także: Kobiety w IT? Tak!

W II edycji programu w gronie mentorów pojawią się eksperci związani m.in. z programowaniem w różnych językach, User Experience, sprzedaży, planowania i rozwoju biznesu, finansowania start-upów, komercjalizacji badań naukowych, zarządzaniem zespołami, budowaniem wizerunku. Program został też wydłużony o miesiąc, dając uczestniczkom możliwość lepszej pracy z mentorem. – Zależy nam, żeby każda dziewczyna mogła sięgnąć po wiedzę, doświadczenie i współpracować z ludźmi, którzy już osiągnęli to, co ona sama chce osiągnąć – wyjaśnia organizatorka programu. 

– Mamy nadzieję, że do tej edycji zgłoszą się osoby z jeszcze ciekawszymi wyzwaniami niż w zeszłym roku. Będzie to więc ekscytujące doświadczenie i przygoda dla obu stron. To będą także 4 miesiące ciężkiej pracy, ale jestem przekonany, że jej efekty przełożą się na konkretne działania i decyzje uczestniczek, być może zmiany w ścieżkach zawodowych, może powstaną nowe usługi, rozwiązania – mówi Adam Tomczyk z Allegro, który był mentorem w I edycji.  


Zdjęcie z I edycji porogramu Tech Leaders. Na zdjęciu: Andrew Caruso, konsul ds. polityczno-ekonomicznych w Konsulacie Generalnym Stanów Zjednoczonych w Krakowie 


Allegro jest partnerem merytorycznym programu Tech Leaders, dlatego w projekcie znalazło się wielu ekspertów z różnych dziedzin IT.

– Mamy potencjał ludzki wewnątrz organizacji i nie sposób z niego nie skorzystać. Dla mentorów to szansa rozwoju, pracy w innym charakterze niż na co dzień. Dzięki takim projektom mamy możliwość zyskać też coś dla siebie, stać się lepszą organizacją. Stąd ciągłe angażowanie się w inicjatywy związane z dzieleniem się wiedzą. Są one naturalną częścią strategii firmy na budowanie świadomości marki – tłumaczy Tomczyk.

Program mentorski to intensywny okres. Wymaga dyscypliny, pracy nad sobą i pilnowania, by nie odpuszczać. Obie strony podchodzą na początku procesu z zaangażowaniem i entuzjazmem. Czasem jednak zderzenie z rzeczywistością rynkową bywa bolesne. – Naszym zadaniem jest zwrócić uwagę na szanse, zagrożenia i wspomagać uczestniczki w realizacji celów, wyciągając rękę, kiedy tego potrzebują. To jednak po stronie mentorowanych leży 90% pracy. Trzymam kciuki, by były na to gotowe, bo efekty są tego warte – zachęca do udziału w programie Adam Tomczyk z Allegro.


Celem projektu jest stworzenie swobodnej przestrzeni do dzielenia się wiedzą i rozwijania możliwości w życiu zawodowym, korzystając ze wsparcia doświadczonych mentorów. Wydarzenie jest bezpłatne, liczba miejsc ograniczona, uczestniczki będą wybrane spośród zgłoszeń. 

Aby wziąć w nim udział, należy wypełnić aplikację do 25 października br. na stronie www.techleaders.pl. II edycja zakończy się 2 marca 2017 r.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły