Rekordowa liczba stojaków, rekordowa liczba miast biorących udział w kampanii i rekordowa suma wykręconych kilometrów. Liczb, które zasługują na przymiotnik „rekordowy” w tym roku jest jeszcze więcej. 

– Już od pięciu lat cała Polska kręci z nami kilometry w ramach największej społecznej kampanii rowerowej. W tym roku pokonaliśmy razem prawie 9 milionów kilometrów, które kręciliśmy dla 1 500 miast. Największą siłą tej kampanii jest niesamowite zaangażowanie lokalnych społeczności, które przełożyło się na świetne wyniki szczególnie mniejszych miast. Stąd w gronie zwycięzców – obok wielkich polskich metropolii – są Pabianice, Kórnik czy Międzychód – mówi Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet. 

Stojaki rowerowe wygrały te miasta, których mieszkańcy przejechali najwięcej kilometrów na rowerach. Ostateczny ranking wygląda następująco:

1. Warszawa 466 183 km  
2. Poznań 411 177 km
3. Pabianice 306 732 km
4. Kórnik 290 484 km
5. Międzychód 241 717 km
6. Grudziądz 238 480 km
7. Szczecin 228 009 km
8. Łódź 223 420 km
9. Grodzisk Maz. 203 015 km
10. Jarocin 200 755 km
11. Kraków 195 634 km
12. Koszalin 192 396 km
13. Nowy Sącz 189 718 km
14. Krotoszyn 188 093 km
15. Stalowa Wola 187 207 km
16. Kaźmierz 186 507 km
17. Brodnica 185 459 km
18. Włocławek 179 992 km
19. Świnoujście 172 329 km
20. Wrocław 171 224 km



Od początku maja do końca września prawie 50 tysięcy polskich rowerzystów wsiadło na rowery blisko pół miliona razy! Każdy ich przejazd to kolejne kilometry na konto wybranego miasta. – W naszej kampanii zwycięzcą jest każdy, kto podjął wyzwanie i w trakcie tych pięciu miesięcy wsiadł na rower i kręcił z nami kilometry. W tym czasie rozdaliśmy 5 tysięcy nagród indywidualnych, takich jak kamery Go Pro, kupony na zakupy na Allegro czy akcesoria rowerowe. Rozdaliśmy także 5 tysięcy profesjonalnych apteczek rowerowych, pomagając tym samym w zwiększeniu bezpieczeństwa polskich rowerzystów – dodaje Krzysztof Śpiewek.  Strefa „Kręć Kilometry” towarzyszyła dużym imprezom takim jak Festiwal Przystanek Woodstock czy Škoda Bike Challenge w Poznaniu.



W czasie kampanii „Kręć Kilometry” 2016 Fundacja Allegro All For Planet prowadziła także największe w kraju badanie opinii rowerzystów. Ankietę wypełniło ponad 25 000 osób. 

– Takiego badania jeszcze w Polsce nie było. Pytaliśmy o bezpieczeństwo, kradzieże, wyposażenie rowerów i o opinie na temat lokalnej infrastruktury rowerowej. Wyniki badania w postaci obszernego raportu opublikujemy wkrótce. Będzie to cenne źródło informacji dla wszystkich, którzy kształtują rowerową rzeczywistość w Polsce – mówi Krzysztof Śpiewek.

Więcej informacji o kampanii „Kręć Kilometry” i pełne wyniki dla wszystkich ponad 1500 miejscowości, na rzecz których uczestnicy kampanii kręcili kilometry dostępne są na stronie www.kreckilometry.pl.

fot. Fundacja All For Planet

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.