Czy pamiętacie, że Allegro też ma swoje kanały tematyczne na YouTubie? Jeśli nie, to przypominamy: Allegro Kuchnia, Allegro Wnętrza i Allegro Technologia. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej temu, jak powstają odcinki do serii o kuchni. 

Dlaczego akurat kuchnia? Jak zauważa Agnieszka Lewartowska, menedżer kategorii Dom i ogród w Allegro, Polacy pokochali gotowanie, które stało się narodową pasją. – Allegro pomaga im i towarzyszy w rozwijaniu tego hobby, poczynając od etapu poszukiwania akcesoriów kuchennych, poprzez pomysły na potrawy oraz pokazuje, jak wykonać krok po kroku każdą z nich – mówi Agnieszka. 

Na zdjęciu: Marcin Kuc, prowadzący kanał Allegro Kuchnia 

Wbrew pozorom i temu, co możemy zobaczyć już w materiałach na ekranie, na planie panuje skupienie, koncentracja i przede wszystkim cisza. Słychać jedynie prowadzącego, który z dystansem i poczuciem humoru opowiada o tym, co właśnie przygotowuje. Utrzymać skupienie wcale nie jest łatwo, bo wokół obłędnie pachnie jedzeniem. Ale to nie jedyna trudność. Do realizacji projektu Allegro Kuchnia potrzeba dużo sprzętu, zarówno filmowego, jak i kuchennego. – Specjalnie na tę okazję zostały zamówione niezliczone ilości patelni, garnków, sztućców. Wiele rzeczy mamy w dwóch sztukach, żeby produkcja mogła przyspieszyć i nie trzeba było czekać na np. upieczenie się ciasta – wyjawia Julia Taranko, scenograf kanału Allegro Kuchnia.


YouTube to jeden z najpopularniejszych kanałów komunikacji, dlatego Allegro również postanowiło go wykorzystywać. Jak wyjaśnia Anna Iller, branded content manager, Allegro od dawna stara się doradzać kupującym w ich wyborach, publikując poradniki i testy produktów, które znaleźć można na stronach działów czy w listingach serwisu. – YouTube już od ponad roku jest narzędziem do porozumiewania się z naszymi użytkownikami. Tym razem chcieliśmy dostarczyć treści widzom, którzy poszukują nie tylko rozrywki, ale także przydatnych informacji. Zależy nam na przekazywaniu ciekawostek z danych dziedzin tematycznych. W przypadku kanału Allegro Technologia będą to m.in. recenzje produktów, z kolei Allegro Wnętrza skupiać się będzie na tematach związanych z domowym majsterkowaniem, a wyśmienite przepisy kulinarne znaleźć można na Allegro Kuchnia – wymienia Iller.

Aleksandra Sulej, specjalista ds. contentu Allegro, uzupełnia: – Przed startem kanałów tematycznych dosyć mocno zbadaliśmy obszary, w których nasi klienci najczęściej poszukują informacji, nie bez powodu więc jako pierwsze wystartowały kanały Wnętrza, Technologia oraz Kuchnia. Wszystkie filmy cieszą się podobnym zainteresowaniem, co moim zdaniem może oznaczać tylko to, że dobrze wybraliśmy – mówi Sulej.


Kanały wystartowały prawie pół roku temu i każdego dnia zyskują coraz większą rzeszę fanów. – Obserwujemy stały wzrost liczby subskrybentów i wyświetleń, a to, co nas najbardziej cieszy, to coraz większa liczba komentarzy, ponieważ to właśnie na komunikacji z naszymi klientami najbardziej nam zależało – wyjawia Aleksandra Sulej. – W tej chwili mamy ponad 3 tysiące subskrybentów oraz ponad 900 tysięcy wyświetleń, choć jestem przekonana, że w momencie publikacji tego tekstu liczby te będą już zupełnie inne.


Podobnie jak w przypadku artykułów czy testów produktów w tworzeniu kanałów tematycznych najważniejszy jest obiektywizm i wiedza ekspercka każdego z prowadzących. To podstawa tworzenia treści. – Odpowiadamy na potrzeby kupujących, pokazujemy zarówno dobre, jak i słabe strony testowanych produktów, doradzamy, jak majsterkować czy gotować. Dlatego do prowadzenia kanałów tematycznych na YouTubie Allegro zaprosiło blogerów i pasjonatów z różnych dziedzin, którzy zostali wyłonieni podczas castingu – wyjaśnia Anna Iller. – Kanał Allegro Wnętrza prowadzą Majsterki, czyli Alicja, Basia i Sylwia. Dziewczyny od dłuższego czasu były obecne w Internecie, ale przygodę z wideo na YT rozpoczęły razem z nami. Podpowiadają, jak odrestaurować stare meble, jak rozpocząć zabawę w DIY, a nawet znajdują rozwiązania, jak zaoszczędzić pieniądze poprzez samodzielne wykonanie np. farby tablicowej – tłumaczy Iller.

Na zdjęciu: Majsterki, czyli Basia, Sylwia i Alicja, prowadzące kanał Allegro Wnętrza

Kanał Allegro Technologie prowadzony przez Rafała Agusiewicza to miejsce, w którym odnaleźć można nie tylko porady czy nowości, ale również testy produktów. Natomiast Allegro Kuchnia to zbiór niesamowitych osobowości i różnorodnych kuchni. O sztuce przygotowywania mięsa opowiada Marcin Kuc, w tajniki wege wprowadza nas Diana Szachowska, dań włoskich uczy Andrea Scarantino, a orientalne smaki przedstawia Filip Głodek, nie mogło zabraknąć również słodkości i deserów, które przygotowuje Ola Borecka. Mamy również specjalny dział poświęcony alergikom prowadzony przez Iwonę Pruszyńską.

Na zdjęciu: Rafał Agusiewicz, prowadzący kanał Allegro Technologie

Tematy są tak dobierane do realizacji, aby można było pokazać produkty, które w danym momencie są najbardziej popularne, a co za tym idzie, wiedza na ich temat jest najbardziej pożądana. Natomiast każdy dzień zdjęciowy to długie godziny pracy. – Podczas jednego dnia nagrywamy około 3–4 odcinków i realizacja całości nie byłaby możliwa, gdyby nie pozytywna i rodzinna atmosfera na planie. Każdego dnia dzieje się coś ciekawego i nieprzewidywalnego. Na takie niespodzianki przeważnie reagujemy śmiechem, więc mięśnie brzucha regularnie się wzmacniają – opowiada Ola i dodaje na zakończenie, że wszystkie przedmioty, które można zobaczyć na filmach, są do kupienia na Allegro.

Jeśli jeszcze nie widzieliście, zapraszamy do oglądania kanałów tematycznych: Allegro Kuchnia – premiera od poniedziałku do piątku o godz. 12; Allegro Wnętrza – premiera w każdą środę i piątek o godz. 12; Allegro Technologie – premiera w każdy wtorek i czwartek o godz. 12.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły