W domu możemy ją zrobić z mąki, wody i soli, ale to nie to samo, co gotowy produkt ze sklepowej półki. Producenci Play-Doh dodali do swojego wynalazku kilka składników odpowiadających za kolor, zapach i zabezpieczenie przed pleśnieniem. W dodatku kultowa już zabawka nigdy nie zastyga i zawsze jest gotowa do zabawy – pod warunkiem, że jest przechowywana w opakowaniu.

Z pomocą specjalistów sprawdziliśmy, za jakie aspekty rozwoju najmłodszych odpowiada ciastolina. Nie ulega wątpliwości, że to magiczna zabawka, bo z jej pomocą dziecko lepiej wykonuje inne, ważne czynności. – Rodzic i proponowane przez niego aktywności mają wpływ na prawidłowy rozwój tych funkcji, które w przyszłości będą potrzebne między innymi do: pisania, malowania, wycinania, zapinania guzików, jedzenia sztućcami czy wiązania sznurowadeł – mówi w rozmowie z _magazynem.Allegro Ewa Ulrich-Załęska, psycholog dziecięcy Centrum Probalans.

W czym dokładnie możemy pomóc naszym dzieciom, oferując im zabawy z Play-Doh? Okazuje się, że każdy ruch podczas kształtowania ciastoliny odpowiada za coś innego. – Gdy maluch bawi się dużymi kawałkami masy, pracują obie ręce – ćwiczy wtedy koordynację; gdy urywa kawałeczki – wyrabia chwyt pęsetkowy; gdy zgniata – ćwiczy mięśnie; gdy tworzy własne „budowle” – wtedy rozwija zdolności plastyczne i uczy się kreatywności. Warto stopniowo proponować dziecku korzystanie z foremek, sztućców, kubeczków, dodatków takich jak makaron, groch czy folia aluminiowa – dodaje i radzi Ewa Urlich-Załęska.



Skoro jesteśmy przy dodatkach, przypomnijmy, że Play-Doh oprócz ciastoliny oferuje całą gamę akcesoriów do zabawy. Możemy nabyć samą masę, ale i plastikowe przybory do „gotowania” pizzy i ciasteczek. 

– Trudno wskazać jeden najchętniej kupowany produkt, ponieważ w każdym półroczu pojawiają się nowości i linia się zmienia. Oprócz produktów podstawowych (tuby, podstawowe zestawy) bardzo dużą popularnością cieszą się produkty z linii „Słodkości”: np. „Zakręcona lodziarnia”, „Wieża słodkości”, „Ciasteczkowe przyjęcie” czy „Słodkie ciasteczka”. Bardzo chętnie są kupowane zestawy związane z tematyką My Little Pony, jak np. „Salon fryzjerski Rainbow Dash”. Oraz linia produktów dla chłopców, np. „Śmieciarka Rowdy” – wymienia Karolina Szarpak reprezentująca producenta.



W tym roku z okazji urodzin marki możemy spodziewać się niespodzianki. Wiemy już, jakie produkty trafią na taśmę produkcyjną i sklepowe półki w drugiej połowie bieżącego roku. – Z okazji 60. urodzin wraca ukochany zestaw „Dentysta” (jeden z bestsellerów Play-Doh). W linii „Słodkości” zaproponujemy dzieciom zabawę „Lodowym zamkiem”, który oferuje wiele możliwości przygotowania „pysznych” lodów i deserów – dodaje Karolina Szarpak.

Dużą zaletą ciastoliny Play-Doh jest jej cena. Zestawy kosztują średnio 50 zł, a samą masę w kilku kolorach można kupić już za 14,90 zł.



Ciastolinę poleca mama Malwina Bakalarz, autorka bloga bakusiowo.pl, która kupiła zabawkę swojemu 3-letniemu synkowi. – W Polsce rodzice często mylą ciastolinę z plasteliną, która jest zwiastunem bałaganu i obklejaniem wszystkiego dookoła. Ja czekałam na moment, kiedy moje dziecko zacznie się bawić ciastoliną, zacznie tworzyć swój świat i nie chodzi tu nawet o zabawki czy akcesoria. Najlepsza zabawa to ta z najtańszym zestawem, gdy dziecko jest w stanie ulepić sobie kulkę albo z pomocą mamy stworzyć ludzika. Moim zdaniem dużo ciekawsza niż rysowanie, malowanie czy jakakolwiek czynność manualna. Często bawimy się Play-Doh we trójkę: synek, ja i mąż – tak rodzinnie spędzamy czas. Mimo że z mężem mamy po 30 lat, czerpiemy z tego frajdę – dodaje Malwina Bakalarz.



Popularność ciastoliny Play-Doh jest tak duża, że na Allegro powstała specjalna podkategoria poświęcona tylko tej zabawce. – Porównując rok 2014 z rokiem 2015 widzimy, że sprzedaż w tej podkategorii wzrosła ponad 70%, a sama marka Play-Doh w tym samym czasie prawie podwoiła sprzedaż – mówi Beata Podleśna, menedżer kategorii Dziecko w Allegro. – Największą popularnością ciastolina cieszy się w okresie Bożego Narodzenia, Świąt Wielkanocnych oraz Dnia Dziecka – wyjaśnia Podleśna i dodaje, że okres świątecznych prezentów dopiero przed nami, więc spodziewa się, że sprzedaż będzie nadal rosła dwucyfrowo.



Teraz, gdy wszystko jest podane na tacy, zabawka, która wymaga od dziecka nie lada zaangażowania i wysiłku, będzie prawdziwą frajdą. To nie wciągająca gra komputerowa czy seria filmów i bajek, które sprawią, że twoje dziecko zupełnie odłączy się od rzeczywistości. Została stworzona po to, by uczyć, rozwijać i łączyć rodziny we wspólnej zabawie. Słynna ciastolina właśnie świętuje swoje 60. urodziny i będzie bawić zapewne jeszcze niejedno pokolenie.

Magdalena Gasińska

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

Inteligencja w salonie – telewizor to nie wszystko
Telewizor cały czas stanowi jeden z głównych elementów wyposażenia mieszkania i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić. Wymieniamy starsze modele na nowsze lub dokupujemy drugi odbiornik do kuchni czy dziecięcego pokoju.
10 najpopularniejszych książek blogerów i vlogerów na Allegro!
Książka „Finansowy ninja” Michała Szafrańskiego, najpopularniejszego blogera finansowego w Polsce, tylko w przedsprzedaży przyniosła jej autorowi ponad pół miliona złotych czystego zysku! Wydawnictwo Znak powołało do życia nową linię wydawniczą Flow Books specjalizującą się w publikacji książek napisanych przez influencerów. Czyżby „normalni” pisarze na naszych oczach odchodzili do lamusa?
Dużo szumu wokół sukcesu małych misiów
Genialne produkty, które zdobywają serca coraz większej liczby matek i ojców. Szumiące misie, czyli Szumiś oraz Whisbear, to hit ostatnich kilku lat. Są więcej niż tylko zwykłymi pluszowymi przytulankami – uspokajają niemowlęta, pomagają im w zasypianiu, a rodzicom pozwalają na większą swobodę w poruszaniu się po domu. Jak one to robią? Rozkładamy szumiące misie na czynniki pierwsze.
Kultowy i niedoceniany zdobywca Afryki
Regulaminy sportów motorowych lat 70., 80. i 90. stworzyły wiele legend, które trafiły do garaży kolekcjonerów i osiągają dziś astronomiczne ceny. Mowa o tak zwanych homologation specials, autach tworzonych zazwyczaj w liczbie kilkuset produkcyjnych sztuk, dla wprowadzenia tych modeli na trasy rywalizacji rajdowej bądź wyścigowej.