Od 20 lat Allegro odgrywa kluczową rolę w budowaniu polskiej gospodarki. Określane jako unikatowy w skali europejskiej polski „jednorożec” pomaga polskim małym i średnim firmom docierać do klientów z całego kraju i rozwijać działalność.

Przez ostatnie lata zmieniliśmy się z serwisu aukcyjnego w prężnie działającą platformę handlową opierającą się prawie w całości na niezależnych sprzedawcach. W 2019 roku wystawili oni na Allegro 40 milionów nowych ofert (w sumie jest ich ponad 130 milionów), znacząco zwiększając swoją sprzedaż w sieci. Oficjalny Sklep Allegro, który jest przedmiotem zainteresowania UOKiK, odpowiada za mniej niż 1% sprzedaży na całej platformie i przede wszystkim uzupełnia luki w ofertach sprzedawców, na przykład podczas szczytów zakupowych.

Ekosystem Allegro umożliwia każdej firmie handlowej łatwe wejście na rynek bez żadnych barier, umożliwiając konkurowanie na równych warunkach. Dzięki temu polscy konsumenci korzystający z Allegro mają praktycznie nieograniczony wybór produktów w najlepszych cenach, czyli najlepsze doświadczenie zakupowe – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Polskie firmy handlowe doświadczają codziennie gigantycznej presji ze strony europejskich i globalnych konkurentów. Allegro jest platformą, która pomaga im efektywnie stawiać czoło konkurencji z wykorzystaniem całego systemu usług i narzędzi wspierających sprzedaż. Kluczowym elementem tego systemu jest program Allegro Smart! Od startu w sierpniu 2018 roku sprzedawcy, których oferty są nim objęte, odnotowali 37-procentowy wzrost liczby transakcji. Z kolei klienci zaoszczędzili ponad 250 milionów złotych na kosztach przesyłek.

Każdego tygodnia na Allegro rejestruje się i rozpoczyna sprzedaż 500 nowych kont firmowych, dzięki czemu liczba firm sprzedających na Allegro – głównie małych i średnich polskich przedsiębiorstw – wzrosła do ponad 140 tysięcy. To najlepszy dowód zaufania dla nas oraz potwierdzenie, że łatwo jest rozpocząć sprzedaż na naszej platformie, docierając z ofertą do blisko 18 milionów polskich klientów w każdym miesiącu – natychmiast i bez żadnej bariery wejścia - mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Wspierając wzrost sprzedawców, Allegro inwestuje znaczne środki w pozyskanie ruchu z różnych kanałów, finansowanie dostaw dla sprzedawców i klientów, rozwój platformy technologicznej w celu zwiększenia konwersji, w rozwiązania mobilne, aby klienci mogli kupować w dowolnym czasie i miejscu. Allegro często pokrywa koszty płatności za transakcje i rozwija usługi i produkty finansowe, takie jak raty, leasing czy odroczone płatności – wszystko dla uatrakcyjnienia ofert sprzedawców. Allegro stworzyło także system reklamowy, który firmy mogą dowolnie wykorzystywać do zwiększania swojej sprzedaży. Dodatkowo do dyspozycji sprzedawców są wynegocjowane przez Allegro korzystne ramowe umowy logistyczne pozwalające dostarczać klientom towary szybko i w przewidywalny sposób.

Allegro będzie w pełni współpracować z UOKiK. Traktujemy zgodność z przepisami bardzo poważnie, zwłaszcza że w pełni wspieramy cele UOKiK w zakresie ochrony praw konsumentów i ochrony uczciwej konkurencji. Jesteśmy polską firmą, z dumą wspierającą rozwój cyfrowej gospodarki i jesteśmy przekonani, że obecne postępowanie potwierdzi wysokie standardy, jakimi się kierujemy w tym zakresie.

Paweł Klimiuk

magazyn@allegro.pl
Allegro uruchamia serwis społecznościowy dla swoich klientów i sprzedawców – Allegro Gadane
Allegro Gadane to serwis społecznościowy, w którym kupujący i sprzedający poszukujący porad czy opinii będą mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych. To także wspólna przestrzeń do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą czy produktami dostępnymi na platformie.
Dziękujemy za kolejny udany rok! 
Chcemy, żeby zakupy na naszej platformie były proste, wygodne i przyjemne. To głównie zasługa ciężkiej pracy i zaangażowania naszych sprzedawców. Dzięki ich wysiłkom Allegro doceniane jest jako firma z najlepszą obsługą klienta w Polsce. Nasze zespoły obsługi klientów i ...
Allegro pomaga znaleźć to, co najważniejsze w życiu: nowa świąteczna reklama już dostępna
Od ukazania się poruszającego filmu o Dziadku w grudniu 2016 r. wielu Polaków co roku czeka na emocjonalne świąteczne wideo od Allegro. Tym razem opowiadamy kolejną wzruszającą historię o ważnych rzeczach: rodzinie, marzeniach i wspólnych doświadczeniach oraz o tym, jak ...
Małe i średnie firmy mają apetyt na rozwój
Polskie małe i średnie firmy stanowią 94% wszystkich sprzedawców na Allegro. Zaprosiliśmy ich do dyskusji o rozwoju polskiego sektora e-commerce, w trakcie Kongresu 590, największej w Polsce konferencji skupiającej się wokół tematyki MŚP.