Jak bardzo popularne w Polsce są promocje: Black Week, Black Friday, Cyber Monday? Gdzie Polacy będą wtedy kupować? Kupują rozważnie czy impulsowo? Czy wydadzą dużo? Co konkretnie chcą kupić? Czy zaczęli zakupy świąteczne? Odpowiadamy na te pytania.

Tegoroczny festiwal zakupów Black Week rozpoczyna się na Allegro 25 listopada i potrwa do 2 grudnia. W tym czasie klienci będą mogli skorzystać z ponad 300 tysięcy promocyjnych ofert w niemal wszystkich kategoriach. Łącznie firmy sprzedające na Allegro przygotowały dla klientów niemal 25 milionów sztuk produktów ze zniżkami sięgającymi nawet 70%. Tuż przed startem coraz bardziej popularnego festiwalu promocji Black Week zapytaliśmy Polaków*, czy i jak zamierzają wykorzystać go w świątecznych zakupach.

Badanie pokazuje, że Polacy – podobnie jak klienci w całej Europie – pokochali promocje w Black Friday i Cyber Monday. Przede wszystkim oczekują nieograniczonego wyboru produktów, niskich cen oraz wygodnej i szybkiej dostawy – mówi Francois Nuyts, CEO Allegro. – Ciężko pracujemy, aby zaspokoić potrzeby klientów, którzy szybko zmieniają swoje nawyki zakupowe i przechodzą z zakupami z offline do online. Podczas Allegro Black Week nasi klienci mogą skorzystać nie tylko z kilkuset tysięcy ofert promocyjnych, ale także z opcji bezpłatnej dostawy kurierskiej, którą dodaliśmy właśnie do Allegro Smart! – dodaje Nuyts.

Co trzeci Polak kupi teraz

W tym roku z promocji w ramach Black Friday, Black Week lub Cyber Monday zamierza skorzystać 30% Polaków. Jedna trzecia z nich po raz pierwszy planuje zakupy w tym czasie. Co druga osoba planuje wykorzystać Black Week do zakupu świątecznych prezentów. Spośród badanych, którzy oddają się szaleństwu zakupów w Black Friday, Black Week bądź Cyber Monday, aż 63% badanych deklaruje, że zrobi to na Allegro.

Rozważnie czy spontanicznie?

Co trzeci z nas przyznaje, że ze względu na bardzo atrakcyjne ceny podczas Black Week kupi to, czego nie planował. Co czwarta osoba planuje kupić upatrzone wcześniej produkty marek premium.

Bez strategii ani rusz

Wcześniejsze przygotowania do zakupów robi aż 50% polujących na promocje. Co trzeci z zakupowiczów przygotował na ten czas budżet, także zaoszczędzając odpowiednie środki. Średnio Polacy planują wydać podczas Black Week 295 zł, przy czym 68% deklaruje, że będzie to wyższy lub znacznie wyższy budżet niż w 2018 roku.

Elektronika i sport rządzą

Najczęściej w koszykach zakupowych wylądują podczas Black Friday, Black Week i Cyber Monday, towary w kategoriach: Elektronika, Sport i Turystyka, Moda, Uroda, Supermarket (produkty spożywcze, słodycze), Dziecko oraz związane z kulturą i rozrywką.

Czy to już Gwiazdka?

Spośród konsumentów, którzy zamierzają skorzystać z Black Week, aż 64% zakupi produkty związane ze świętami Bożego Narodzenia. Na prezenty świąteczne Polacy także wydadzą w tym roku więcej. Potwierdza to deklarowana przez nich wielkość budżetu – 482 zł w porównaniu do 451 zł w 2018 roku.

*Badanie zrealizował na zlecenie Allegro instytut badawczy Mobile Institute. Przeprowadzono je w dniach 15.11.2019– 18.11.2019. Zebrane zostały opinie 1330 internautów. Wykorzystano responsywne ankiety CAWI (Computer-Assisted Web Interview) emitowane w sieci Internet. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej i odpowiada – pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania – strukturze Polaków w wieku 15 i więcej lat korzystających z Internetu. W analizie wzięte zostały pod uwagę̨ tylko kompletne ankiety.

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl