Od pięciu lat w ramach kampanii społecznej „Kręć Kilometry” wielbiciele dwóch kółek uczestniczą w największej rowerowej rywalizacji w Polsce. Dzięki ich staraniom organizator akcji Fundacja Allegro All For Planet postawiła już w całym kraju ponad 1000 stojaków rowerowych. W tym roku do dwudziestu miast, które uzbierają największą liczbę przejechanych kilometrów, trafi kolejnych 300 miejsc parkingowych.

– Jaki jest najlepszy sposób na poprawę infrastruktury rowerowej w twojej okolicy? Kręcenie Kilometrów – mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet. – Aby wziąć udział w walce o stojaki, wystarczy ściągnąć darmową aplikację na swój smartfon, określić, jakie miasto będzie otrzymywało na swoje konto wykręcone przez nas kilometry, wybrać wyzwanie z określonym dystansem do pokonania oraz wypełnić krótką ankietę dotyczącą kultury rowerowej w Polsce. I jeździć z naszą aplikacją jak najwięcej – dodaje.



Wyzwania do pokonania

Kampania „Kręć Kilometry” po trzech miesiącach rywalizacji ma na swoim liczniku ponad 4 mln kilometrów. Co sprawia, że rowerzyści chętnie przyłączają się do akcji? Zdaniem Krzysztofa Śpiewka z Fundacji Allegro All For Planet Polacy lubią podejmować wyzwania i dzięki takiej kampanii mają szansę się wykazać. – Każde wyzwanie to określona liczba kilometrów do pokonania w ustalonym czasie. Kiedy mamy tak precyzyjnie wytyczony cel, łatwiej do niego dążyć. W nagrodę oprócz satysfakcji można otrzymać wyjątkową rowerową apteczkę i jedną z kilkuset nagród rzeczowych – mówi.

Największą popularnością cieszą się wyzwania z najkrótszym dystansem do pokonania, czyli od 20 do 50 km, np. Sportowe lato czy Nakręć się na rower i wykręć apteczkę, jednak z miesiąca na miesiąc przybywa też kręcących kilometry na mistrzowskich 200 km trasach takich jak w wyzwaniu Jedź jak mistrz! czy Rowerowa gorączka. Każda osoba, która ukończy wyzwanie, ma szansę zdobyć nagrodę, m.in. kupony na zakupy na mobilne Allegro, nawigacje rowerowe, kamery Go Pro, kaski czy foteliki rowerowe.

Kręci cała Polska, także Wirtualna

Fundacja Allegro All For Planet każdego roku zaprasza do współpracy przy kampanii partnerów, z którymi wspólnie zachęca Polaków do podjęcia rowerowych aktywności. W czerwcu na antenie radia Eska w programie „Ranne Ptaki” odbywał się konkurs „Kręć Kilometry z Jankesem”, w którym słuchacze za wykręcone kilometry otrzymywali kupony na zakupy na mobilnym Allegro. Oprócz tego w samej aplikacji mobilnej można było podjąć wyzwanie i Kręcić z hitami na czasie.



W ramach trwającej kampanii organizację wyzwań wspierali także organizatorzy Bike Challenge, Strefa Marek Allegro, Rudy Project, a także Grupa Wirtualna Polska.

– CSR jest ważnym elementem naszej działalności. Bycie społecznie odpowiedzialnym oznacza dla nas m.in. inwestowanie w zasoby ludzkie, wspieranie projektów edukacyjnych, kulturalnych, służących promocji zdrowego stylu życia, badań profilaktycznych czy ochronie środowiska. Staramy się angażować w akcje, które aktywizują i naszych pracowników, i szerokie grono użytkowników. „Kręć Kilometry” to najbardziej rowerowa kampania społeczna w Polsce, doskonała forma spędzania wolnego czasu i fantastyczny pomysł na propagowanie zachowań przyjaznych środowisku. Nie mogliśmy się nie przyłączyć do projektu. Na dodatek element zdrowej rywalizacji świetnie motywuje do działania, co potwierdza 15 tysięcy osób, które podjęły w maju wyzwanie Wirtualnej Polski – mówi Anna Szuszkiewicz, menedżer ds. promocji z Grupy Wirtualna Polska.




Nowe wyzwania w aplikacji pojawiają się kilka razy w miesiącu, dlatego warto sprawdzać, z kim i ile kilometrów warto obecnie kręcić. Szczegóły kampanii wraz z listą wyzwań można znaleźć na stronie kreckilometry.pl.

Fot. shutterstock.com

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.