Więcej uczestników i więcej kilometrów, ale przede wszystkim więcej aktywności rowerowych pracowników Allegro. Tak wyglądało nasze Wyzwanie Rowerowe 2019. A do tego Allegro ścigało się w tym roku także z osobami zatrudnionymi w Grupie Kapitałowej Lotos, LPP, Volkswagen Poznań, Bridgestone, ErgoHestia oraz ComputaCenter.

Marketing walczył z działem IT, logistyka z handlowcami. Tak wyglądała rywalizacja 30 drużyn, jakie stworzyli pracownicy Allegro na Wyzwanie Pracownicze 2019. Najlepsza okazała się ekipa pod nazwą Niedzielni rowerzyści, która wykręciła 30 tysięcy kilometrów i to właśnie oni wyznaczą cel charytatywny dla darowizny, którą na rzecz potrzebujących przeznaczy Fundacja Allegro All For Planet.

Kiedy zaczynałam kręcić z ekipą z pracy, nawet nie pomyślałam, że uda mi się to, co mi się udało. Totalnie zmieniłam rozkład swojego dnia, rowerem zaczynam i rowerem go kończę. Myślę, że dopóki deszcz i wiatr nie przekona mnie do cieplejszych środków transportu, tak właśnie zostanie – mówi Monika Wiorek z Allegro.

W sumie w całym Allegro aż 317 pracowników, ze wszystkich oddziałów w całej Polsce, zmieniało systematycznie auto na rower!

Z roku na rok obserwujemy większą liczbę zaangażowanych pracowników, ale co najważniejsze – na rowerowym parkingu spotykamy tych, którzy do tej pory szukali przy biurze miejsca do zaparkowania samochodu. Taki jest nasz cel – zmienić codzienne przyzwyczajenia. W tej edycji, ponad 80% uczestników wyzwania Allegro wsiadało na rower średnio co dwa dni. Czyli rekordowy wynik osiągnęliśmy poprzez systematyczne korzystanie z dwóch kółek – podkreśla Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.

Tegoroczna motywacja do kręcenia kilometrów przez pracowników Allegro dała rekordy na każdym polu. 38% wzrostu liczby uczestników w porównaniu z edycją 2018, 160% więcej wykręconych kilometrów niż rok wcześniej oraz 169% więcej aktywności, a więc rowerowych podróży porównując rok do roku.

infografika_wyzwanie_pracownicze_1920x1080_pracownicy_04.jpg

Coraz więcej motywacji

W kręceniu kilometrów w Wyzwaniu pomogła pewnie też rywalizacja z pracownikami innych firm, co każdy uczestnik mógł śledzić na bieżąco.

Odpowiedzieliśmy pozytywnie na to rowerowe zaproszenie, ponieważ lubimy wyzwania, także te sportowe. Nasza firma wspiera od lat rowerowe aktywności pracowników, a także ekologiczne inicjatywy, zatem udział w Kręć Kilometry pasował do nas idealnie. Zwycięzcami tej rywalizacji są wszyscy, bo na takich akcjach zyskuje przecież każdy – mówi Martyna Stando z firmy Bridgestone.

Rywalizacja firm w kampanii Kręć Kilometry 2019 miała charakter pilotażowy. Ale pierwsza taka akcja w ogólnopolskiej kampanii przyniosła 448 318 kilometrów, w prawie 30 tysiącach aktywności na dwóch kółkach. Na inicjatywę Allegro zareagowały najbardziej rozpoznawalne w Polsce marki: Grupa Kapitałowa Lotos, LPP, Volkswagen Poznań, Bridgestone, ErgoHestia oraz ComputaCenter. Razem pracownicy firm pomogli zredukować ślad węglowy aż o 16 ton, zakładają zmianę czterech kółek na dwa.

Dzięki tej akcji zadbaliśmy nie tylko o swoje zdrowie, ale również o czystsze powietrze, dlatego wszyscy jesteśmy zwycięzcami – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor komunikacji i zrównoważonego rozwoju z LPP.

infografika_rywalizacja-firm_1920x1080_babysteps_02.jpg

W czasie trwania rywalizacji we wszystkich 7 firmach udało się zaangażować w sumie 1015 osób. Przy założeniu zmiany auta na rower przejechany dystans to jednocześnie redukcja śladu węglowego, a więc emisji gazów cieplarnianych do atmosfery, na poziomie ponad 16 ton dwutlenku węgla. To także 376 tysięcy oszczędności i ponad 15 tysięcy spalonych kalorii. Wielkie gratulacje dla wszystkich.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl