Rodzice również często stylizują dzieci na swoje podobieństwo. Angelina Jolie kupuje torebkę w dwóch wersjach – dla siebie i dla córki Zahary. Polska projektantka mody Marta Boligłowa szyje sukienki oraz swetry w swoim rozmiarze i mniejszym dla córki Lei, a jej przykład powielany jest przez inne kobiety. 

Raport „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014–2019” firmy doradczej PMR Research wskazuje na przybierający na sile trend. Dwa lata temu rynek sprzedaży produktów dla dzieci był wart 9,1 miliarda złotych i wzrasta o 3,2 proc. rok do roku. Szacuje się, że będzie on rósł w średnim tempie 4–5 proc. do 2019 roku. Sprzedaż odzieży dziecięcej daje największy zysk (33 proc.), a segment biżuterii dziecięcej ma się coraz lepiej.


Jak wynika z badania „Nastolatki wobec Internetu” przygotowanego na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka i NASK w 2014 r., już 9-letnie dzieci wykorzystują Internet, aby założyć konto na portalach społecznościowych jak Facebook, Twitter lub Instagram; czytają fora internetowe, wymieniają się poglądami i w tym wieku również decydują o swoim wyglądzie, pragną grać pierwsze skrzypce w grupie rówieśników, a wygląd zewnętrzny jest ważnym elementem budującym ich pozycję lidera. Ważne są więc dla nich również ozdoby.

Malwina Bakalarz, pracująca mama i założycielka bloga parentingowego bakusiowo.pl, do spraw biżuterii dla dzieci podchodzi z ostrożnością, ponieważ z biżuterią w pierwszej kolejności kojarzą się jej kolczyki. – Mimo, że bardzo podobają mi się malutkie dziewczynki z kolczykami w uszach – mówię tu o kilku- czy kilkunastomiesięcznych niemowlakach – i jestem w stanie zrozumieć mamy, które postanawiają oszczędzić swoim córkom bólu w przyszłości, przekłuwając im uszy w tak młodym wieku, sama chyba bym tego nie zrobiła – mówi w rozmowie z _magazynem.Allegro blogerka. 


Celestyna Lendo-Zachariasz, menedżer kategorii Moda w Allegro, mówi, że biżuteria dziecięca cieszy się największą popularnością w maju, w okresie komunii. – Poza tym miesiącem sprzedaje się ona równomiernie w skali całego roku, na przykład jako częsty prezent z okazji chrztu. Najpopularniejsze przedmioty to klasyki – złote bransoletki z grawerem, medaliki komunijne lub złote kolczyki – dodaje Lendo-Zachariasz.

W ofercie polskiej marki APART znajdziemy różnorodną biżuterię dla najmłodszych w cenie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Dużym uznaniem cieszą się również tak zwane charmsy, których liderem sprzedaży jest marka Pandora. Są to drobne złote lub srebrne elementy o znaczeniu symbolicznym, zawieszane na bransoletce.



Metaliczne zawieszki proponuje marka Lilou, której „talizmany najpiękniejszych uczuć” wykonane ze srebra, żółtego i różowego złota są osadzone na zwykłym sznureczku. Gdy dodamy osobisty grawerunek, możemy wybrać ważną datę, motto, a także nadać zwierzakowi imię. – Bardzo podobają mi się bransoletki u, nawet malutkich, dzieci. Na rzemyczku chyba są troszkę bardziej bezpieczne i nie rozepną się same. Dopóki mamy pewność, że żaden element nie zostanie połknięty, bransoletki są piękną ozdobą – dodaje Malwina Bakalarz.

Niewątpliwie kolorowe bransoletki są wartościowym podarunkiem, jednak rynek biżuterii dziecięcej to przede wszystkim kolczyki. – To właśnie kolczyki dla najmłodszych są najpopularniejszym produktem i mają 44 proc. udział w sprzedaży na Allegro. Łańcuszki znajdują się na drugim miejscu (33 proc.), a bransoletki na trzecim (20 proc). W biżuterii dziecięcej sprzedają się głównie produkty nowe, a duży udział w transakcjach mają złote i srebrne – komentuje Celestyna Lendo-Zachariasz.
 
Na topie są kolczyki z motywem motyla z kolorowych cyrkonii oraz biedronki. Natomiast delfiny tworzą MINI – autorską kolekcję dla dzieci marki biżuteryjnej ANIA KRUK. W jej ofercie znajdziemy złote kolczyki z perłą lub mające przynieść szczęście słoniki z podniesioną trąbą. Mamy też coś dla wielbicieli łakoci – kolczyki z czereśniami lub lodowym rożkiem. Do większości modeli jest możliwość dobrania złotej zawieszki do kompletu.


O przygotowania kolekcji MINI zapytaliśmy dyrektor kreatywną marki Anię Kruk: – Projektowanie dla najmłodszych jest pewnym wyzwaniem: produkt musi podobać się i mamie – która kupuje – i córeczce, która go będzie nosić. Próbuję je sobie zawsze wyobrazić: czy to strojnisia, która lubi błyskotki? Czy to łobuziara, która zawieszkę założy tylko od święta? Staram się myśleć o zwierzątkach czy innych symbolach, które są dzieciom bliskie: dlatego w kolekcji MINI pojawił się słonik, biedronka, serduszko. Zamiast skomplikowanych form, stawiam na proste wzory, które przetrwają próbę czasu i do których dziewczynka będzie wracać, kiedy stanie się dziewczyną, a później kobietą – opowiada Ania Kruk.

Choć trend barwnych motyli zawładnął światem mody (w wersji minisukienki dla córki,
a w wersji maksi dla mamy), to misie wciąż są w cenie. Małe misie TOUS wybierają zarówno Polki małe, jak i te dorosłe. Kupują sobie i swoim córkom przeważnie srebrne lub złote zwierzątka, które można nosić w uszach, na dłoni lub na dekolcie. W wielu propozycjach stylizacji są oryginalnym uzupełnieniem garderoby dziewczynki. Córka może wymienić się bransoletką z mamą, bo modą warto się czasami pobawić, a ta propozycja na prezent nigdy nie będzie chybiona.




Choć biżuteria dla dzieci to przede wszystkim tradycyjne modele złotych łańcuszków lub kolczyków otrzymanych w pierwszych latach życia, to coraz częściej wybieramy jednak fantazyjne modele – ciekawe zawieszki, kolorowe pary kolczyków, które ma w swej ofercie marka YES.

Jednak gdy zaczniemy rozważać zakup biżuterii dla naszej pociechy, ważne jest, aby zwrócić uwagę na metal, z jakiego jest ona wykonana. Dlaczego? – Ponad 40% dzieci do 3. roku życia jest uczulonych na nikiel i chrom – sygnalizuje prof. Bolesław Samoliński z Warszawskiej Akademii Medycznej.

Biżuteria dziecięca może być dobrym prezentem, miłą niespodzianką dla naszych dzieci. Wybierajmy zatem błyskotki dla maluchów rozsądnie, nie tracąc przy tym głowy.

Alicja Szablewska

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

Nowa limuzyna sprzed lat? Wszystko jest możliwe!
Epoka lat 90. ma szczególne miejsce w sercach wielu miłośników motoryzacji. To wtedy szeroko otworzyły się polskie granice i pojawiły się salony wszystkich najważniejszych światowych marek. Każdy jeździł tym, na co było go stać, jednak najbardziej wzdychano do najdroższych modeli dwóch największych niemieckich marek – Mercedesa i BMW. Wówczas na topowe S-klasy i BMW serii 7 stać było wyłącznie najbogatszych, tych, którzy żyli z rozmachem i przepychem, według popularnej ówcześnie maksymy: „zastaw się, a postaw się”.
Laptop i tablet w jednym, czyli czas na hybrydy
Bez dotykowości nie ma mobilności. Tak skwitować można sytuację na rynku elektronicznych urządzeń przenośnych – od telefonów, przez zegarki po… laptopy. Bo klawiatura się przydaje, ale coraz więcej użytkowników nie wyobraża sobie korzystania ze sprzętu, w którym przesunięcie palcem po ekranie nie skutkuje konkretnym działaniem.
10 najciekawszych książek dla dzieci, z których ucieszą się także rodzice
Pięknie ilustrowane, mądre, ciekawie napisane – wybraliśmy dla Was 10 tytułów, które znalazły się w rankingu najlepiej sprzedających się książek dla dzieci na Allegro. Listę uzupełniliśmy rekomendacjami psychologa oraz eksperta Allegro.
10 najdroższych polskich winyli na Allegro
Za 790 000 dolarów w grudniu ubiegłego roku sprzedano „Biały album” zespołu The Beatles. Płyta opatrzona numerem 0000001 należała do Ringo Starra, perkusisty Beatlesów. W Polsce, jak do tej pory, nikt jeszcze tyle nie zapłacił za żaden krążek. To jednak nie oznacza, że nie ma wśród polskich wydawnictw płytowych pozycji, na których można nieźle zarobić. Przedstawiamy listę 10 najdroższych polskich winyli na Allegro.