Rodzice również często stylizują dzieci na swoje podobieństwo. Angelina Jolie kupuje torebkę w dwóch wersjach – dla siebie i dla córki Zahary. Polska projektantka mody Marta Boligłowa szyje sukienki oraz swetry w swoim rozmiarze i mniejszym dla córki Lei, a jej przykład powielany jest przez inne kobiety. 

Raport „Rynek produktów dla dzieci w Polsce 2014. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2014–2019” firmy doradczej PMR Research wskazuje na przybierający na sile trend. Dwa lata temu rynek sprzedaży produktów dla dzieci był wart 9,1 miliarda złotych i wzrasta o 3,2 proc. rok do roku. Szacuje się, że będzie on rósł w średnim tempie 4–5 proc. do 2019 roku. Sprzedaż odzieży dziecięcej daje największy zysk (33 proc.), a segment biżuterii dziecięcej ma się coraz lepiej.


Jak wynika z badania „Nastolatki wobec Internetu” przygotowanego na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka i NASK w 2014 r., już 9-letnie dzieci wykorzystują Internet, aby założyć konto na portalach społecznościowych jak Facebook, Twitter lub Instagram; czytają fora internetowe, wymieniają się poglądami i w tym wieku również decydują o swoim wyglądzie, pragną grać pierwsze skrzypce w grupie rówieśników, a wygląd zewnętrzny jest ważnym elementem budującym ich pozycję lidera. Ważne są więc dla nich również ozdoby.

Malwina Bakalarz, pracująca mama i założycielka bloga parentingowego bakusiowo.pl, do spraw biżuterii dla dzieci podchodzi z ostrożnością, ponieważ z biżuterią w pierwszej kolejności kojarzą się jej kolczyki. – Mimo, że bardzo podobają mi się malutkie dziewczynki z kolczykami w uszach – mówię tu o kilku- czy kilkunastomiesięcznych niemowlakach – i jestem w stanie zrozumieć mamy, które postanawiają oszczędzić swoim córkom bólu w przyszłości, przekłuwając im uszy w tak młodym wieku, sama chyba bym tego nie zrobiła – mówi w rozmowie z _magazynem.Allegro blogerka. 


Celestyna Lendo-Zachariasz, menedżer kategorii Moda w Allegro, mówi, że biżuteria dziecięca cieszy się największą popularnością w maju, w okresie komunii. – Poza tym miesiącem sprzedaje się ona równomiernie w skali całego roku, na przykład jako częsty prezent z okazji chrztu. Najpopularniejsze przedmioty to klasyki – złote bransoletki z grawerem, medaliki komunijne lub złote kolczyki – dodaje Lendo-Zachariasz.

W ofercie polskiej marki APART znajdziemy różnorodną biżuterię dla najmłodszych w cenie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Dużym uznaniem cieszą się również tak zwane charmsy, których liderem sprzedaży jest marka Pandora. Są to drobne złote lub srebrne elementy o znaczeniu symbolicznym, zawieszane na bransoletce.



Metaliczne zawieszki proponuje marka Lilou, której „talizmany najpiękniejszych uczuć” wykonane ze srebra, żółtego i różowego złota są osadzone na zwykłym sznureczku. Gdy dodamy osobisty grawerunek, możemy wybrać ważną datę, motto, a także nadać zwierzakowi imię. – Bardzo podobają mi się bransoletki u, nawet malutkich, dzieci. Na rzemyczku chyba są troszkę bardziej bezpieczne i nie rozepną się same. Dopóki mamy pewność, że żaden element nie zostanie połknięty, bransoletki są piękną ozdobą – dodaje Malwina Bakalarz.

Niewątpliwie kolorowe bransoletki są wartościowym podarunkiem, jednak rynek biżuterii dziecięcej to przede wszystkim kolczyki. – To właśnie kolczyki dla najmłodszych są najpopularniejszym produktem i mają 44 proc. udział w sprzedaży na Allegro. Łańcuszki znajdują się na drugim miejscu (33 proc.), a bransoletki na trzecim (20 proc). W biżuterii dziecięcej sprzedają się głównie produkty nowe, a duży udział w transakcjach mają złote i srebrne – komentuje Celestyna Lendo-Zachariasz.
 
Na topie są kolczyki z motywem motyla z kolorowych cyrkonii oraz biedronki. Natomiast delfiny tworzą MINI – autorską kolekcję dla dzieci marki biżuteryjnej ANIA KRUK. W jej ofercie znajdziemy złote kolczyki z perłą lub mające przynieść szczęście słoniki z podniesioną trąbą. Mamy też coś dla wielbicieli łakoci – kolczyki z czereśniami lub lodowym rożkiem. Do większości modeli jest możliwość dobrania złotej zawieszki do kompletu.


O przygotowania kolekcji MINI zapytaliśmy dyrektor kreatywną marki Anię Kruk: – Projektowanie dla najmłodszych jest pewnym wyzwaniem: produkt musi podobać się i mamie – która kupuje – i córeczce, która go będzie nosić. Próbuję je sobie zawsze wyobrazić: czy to strojnisia, która lubi błyskotki? Czy to łobuziara, która zawieszkę założy tylko od święta? Staram się myśleć o zwierzątkach czy innych symbolach, które są dzieciom bliskie: dlatego w kolekcji MINI pojawił się słonik, biedronka, serduszko. Zamiast skomplikowanych form, stawiam na proste wzory, które przetrwają próbę czasu i do których dziewczynka będzie wracać, kiedy stanie się dziewczyną, a później kobietą – opowiada Ania Kruk.

Choć trend barwnych motyli zawładnął światem mody (w wersji minisukienki dla córki,
a w wersji maksi dla mamy), to misie wciąż są w cenie. Małe misie TOUS wybierają zarówno Polki małe, jak i te dorosłe. Kupują sobie i swoim córkom przeważnie srebrne lub złote zwierzątka, które można nosić w uszach, na dłoni lub na dekolcie. W wielu propozycjach stylizacji są oryginalnym uzupełnieniem garderoby dziewczynki. Córka może wymienić się bransoletką z mamą, bo modą warto się czasami pobawić, a ta propozycja na prezent nigdy nie będzie chybiona.




Choć biżuteria dla dzieci to przede wszystkim tradycyjne modele złotych łańcuszków lub kolczyków otrzymanych w pierwszych latach życia, to coraz częściej wybieramy jednak fantazyjne modele – ciekawe zawieszki, kolorowe pary kolczyków, które ma w swej ofercie marka YES.

Jednak gdy zaczniemy rozważać zakup biżuterii dla naszej pociechy, ważne jest, aby zwrócić uwagę na metal, z jakiego jest ona wykonana. Dlaczego? – Ponad 40% dzieci do 3. roku życia jest uczulonych na nikiel i chrom – sygnalizuje prof. Bolesław Samoliński z Warszawskiej Akademii Medycznej.

Biżuteria dziecięca może być dobrym prezentem, miłą niespodzianką dla naszych dzieci. Wybierajmy zatem błyskotki dla maluchów rozsądnie, nie tracąc przy tym głowy.

Alicja Szablewska

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

Inteligencja w salonie – telewizor to nie wszystko
Telewizor cały czas stanowi jeden z głównych elementów wyposażenia mieszkania i nic nie wskazuje, aby miało się to zmienić. Wymieniamy starsze modele na nowsze lub dokupujemy drugi odbiornik do kuchni czy dziecięcego pokoju.
10 najpopularniejszych książek blogerów i vlogerów na Allegro!
Książka „Finansowy ninja” Michała Szafrańskiego, najpopularniejszego blogera finansowego w Polsce, tylko w przedsprzedaży przyniosła jej autorowi ponad pół miliona złotych czystego zysku! Wydawnictwo Znak powołało do życia nową linię wydawniczą Flow Books specjalizującą się w publikacji książek napisanych przez influencerów. Czyżby „normalni” pisarze na naszych oczach odchodzili do lamusa?
Dużo szumu wokół sukcesu małych misiów
Genialne produkty, które zdobywają serca coraz większej liczby matek i ojców. Szumiące misie, czyli Szumiś oraz Whisbear, to hit ostatnich kilku lat. Są więcej niż tylko zwykłymi pluszowymi przytulankami – uspokajają niemowlęta, pomagają im w zasypianiu, a rodzicom pozwalają na większą swobodę w poruszaniu się po domu. Jak one to robią? Rozkładamy szumiące misie na czynniki pierwsze.
Kultowy i niedoceniany zdobywca Afryki
Regulaminy sportów motorowych lat 70., 80. i 90. stworzyły wiele legend, które trafiły do garaży kolekcjonerów i osiągają dziś astronomiczne ceny. Mowa o tak zwanych homologation specials, autach tworzonych zazwyczaj w liczbie kilkuset produkcyjnych sztuk, dla wprowadzenia tych modeli na trasy rywalizacji rajdowej bądź wyścigowej.