Czy wiesz, że Allegro to miejsce bardzo chętnie odwiedzane przez rolników? Na naszej platformie kupują najczęściej części do maszyn czy nawozy do uprawy roślin. Allegro zapewnia im ogromny wybór nowych i używanych produktów, dużo szerszy niż w lokalnej hurtowni, do której często muszą jeszcze dojechać. Do zakupów u nas przekonuje też wygoda oraz możliwość darmowego zwrotu.

Części do maszyn to jeden ze stabilniej rozwijających się działów w ramach kategorii Motoryzacja. – W ciągu całego ubiegłego roku zanotował wzrost obrotów powyżej 20%, a w tym roku jesteśmy już 45% na plusie. Liczba ofert w tej kategorii średnio wynosi już prawie pół miliona i stale rośnie – podkreśla Bartosz Hałas, szef kategorii Części do maszyn w Allegro. Zdecydowaną większość towarów stanowią tu produkty nowe (95% ofert). Najwięcej wystawiono części do traktorów (220 tys. ofert) i części do innych maszyn rolniczych (131 tys. ofert). Inne duże kategorie produktów to: Uprawa ziemi, Opryskiwanie, Zbieranie oraz Sadzenie i Nawożenie.

Targi Agro Show. Źródło: Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Targi Agro Show. Źródło: Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Konieczność ciągłego serwisowania maszyn rolniczych powoduje, że zainteresowanie częściami do nich na Allegro nie słabnie. Młode pokolenie rolników zaczyna przejmować gospodarstwa od swoich rodziców, a dla większości z nich Internet jest oczywistym miejscem robienia zakupów. Mogą tam łatwo sprawdzić ceny, parametry i w końcu zamówić produkt z dostawą do domu lub najbliższego punktu odbioru – wyjaśnia Bartosz Hałas.

Allegro oferuje również wiele dodatkowych usług, dzięki którym sprzedaż i zakupy w Internecie stają się coraz prostsze i przyjemniejsze. Dużą popularnością cieszą się zakupy z wykorzystaniem rat zero procent. Przedsiębiorcy mogą liczyć na produkty kredytowe lub leasing. Allegro Smart! zapewnia również darmową dostawę oraz zwrot. Mamy także Program Ochrony Kupujących (POK), dzięki któremu kupujący mają gwarancję zwrotu środków za nieudane zakupy.

Źródło: Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Źródło: Polska Izba Gospodarcza Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Możliwości, jakie daje Allegro, doceniają nie tylko klienci serwisu, ale także sprzedający. – Allegro jest centralnym sklepem Polaków, ale również główną porównywarką cenową. Jeśli chcemy zaistnieć w polskim Internecie, naturalną drogą jest korzystanie z Allegro. Daje możliwości dotarcia nie tylko do nowych odbiorców, ale również promowanie produktów na dużo większą skalę niż przez sklep internetowy czy stacjonarny – mówi Paweł Bielawski z Agroma Sokółka. Potwierdza to Grzegorz Bartoszewicz z firmy Zenox: – Allegro to dla nas naturalny kanał sprzedaży e-commerce w Polsce. Daje szybki dostęp do bardzo dużej rzeszy potencjalnych klientów, którzy przychodzą do serwisu już z konkretną potrzebą. Dodatkowo w ostatnich latach Allegro wprowadziło dużo usprawnień w procesach zakupowych dla naszych klientów oraz wiele narzędzi sprzedażowych dla nas jako sprzedających.

Klienci z kategorii Agro to nie tylko osoby zainteresowane częściami do maszyn, to także kupujący wiele narzędzi, wyposażenia warsztatowego, nabywcy nasion, nawozów, środków chemicznych, którzy przy okazji szukają innych produktów, niezwiązanych z rolnictwem, jak np. opon, telewizorów czy zabawek dziecięcych. Większość z nich to mieszkańcy mniejszych miast i miasteczek, którzy na co dzień nie mają dostępu do wielkich galerii handlowych czy sklepów z częściami i narzędziami. Dla wielu z naszych kupujących Allegro jest oczywistą alternatywą dla lokalnego sklepiku, który nie ma dostępnych większości artykułów „od ręki”. – Te artykuły sprzedawca musi zamówić, sprowadzić i dopiero po narzuceniu swojej marży sprzedać. Zakupy w Internecie i zamówienie bezpośrednio do własnego domu w takiej sytuacji jest zdecydowanie prostszym i rozsądniejszy rozwiązaniem – podkreśla Bartosz Hałas z Allegro. Potwierdza to Paweł Bielawski z Agroma Sokółka: – W naszym sklepie na Allegro kupują z jednej strony ludzie, którzy szukają okazji i kierują się ceną, ale coraz bardziej ewoluuje to w kierunku dostępności i szybkości obsługi. Wiele sklepów stacjonarnych nie trzyma produktów w magazynach, sprowadzają je na konkretne zamówienie klienta. Dziś rolnik, kupując część przez Internet, ma ją najczęściej na drugi dzień w gospodarstwie i nie musi jeździć do sklepu, żeby coś zamówić, a potem odebrać – mówi.

Współcześni rolnicy prowadzą gospodarstwa zupełnie inaczej niż miało to miejsce w przeszłości. – Coraz więcej młodych rolników korzysta z aplikacji w telefonach komórkowych, nowoczesne ciągniki są ich centrum dowodzenia naszpikowanym elektroniką, nic więc dziwnego, że mając chwilę czasu podczas prac polowych, mogą znaleźć i zamówić części. Sklepy stacjonarne pracują najczęściej do godziny 17–18, więc trzeba się spieszyć, żeby zdążyć przed zamknięciem. Na Allegro wystarczy kliknąć i czekać na kuriera albo samemu odebrać produkt w paczkomacie – podkreśla wygodę zakupów w Internecie Paweł Bielawski.

Fot. Fotolia

Fot. Fotolia

Kategorie Części do maszyn, Uprawa ziemi, Opryskiwanie, Zbieranie oraz Sadzenie i Nawożenie to kategorie z produktami w większości o dużych gabarytach. Jak z ich wysyłką radzą sobie sprzedający? Okazuje się, że nie ma rzeczy niemożliwych, może to tylko potrwać trochę dłużej. – Większość produktów sprzedawanych w naszych kategoriach mieści się do paczkomatu, ale dla niestandardowych paczek nasi sprzedający mają wynegocjowane dobre warunki przewozu – wyjaśnia Bartosz Hałas. Natomiast Grzegorz Bartoszewicz z firmy Zenox dodaje: – Czas dotarcia przesyłki jest bardzo istotny, szczególnie w trakcie sezonu, przygotowań do niego czy prac polowych. Klienci egzekwują deklarowany czas dostawy, aczkolwiek w tej branży jest też pewna doza tolerancji, gdyż jest to specyficzny produkt i rolnicy są przyzwyczajeni, że niektóre części po prostu trudniej zdobyć, więc czasami trzeba dłużej na nie poczekać. Potwierdza to Paweł Bielawski: – Wysyłamy najróżniejsze rzeczy, od drobnych uszczelniaczy czy nakrętek, poprzez części zamienne, ale również szyby, palety z nasionami, węże do beczkowozów. Współpracujemy z różnymi firmami kurierskimi, tak żeby to klient mógł sobie wybrać, z którego przewoźnika skorzysta. Zawsze istnieje też możliwość zwrotu, więc nawet jeśli okaże się, że nie trafimy z wyborem części, możemy bezpiecznie ją zwrócić.

Te wszystkie aspekty składają się na zadowolenie nie tylko kupujących u nas rolników, ale także sprzedających u nas firm, którzy wybrali Allegro jako kanał dotarcia do swoich klientów. – Choć Agroma jest marką od lat związaną z obsługą gospodarstw rolnych, to czasy transformacji spowodowały, że wiele musiało się zmienić, powstało mnóstwo nowych firm, rynek poszedł do przodu i dziś trzeba wykorzystywać różne kanały dotarcia do klienta – mówi Paweł Bielawski z Agroma Sokółka.

Już 19 września rozpoczynają się największe w Europie targi rolnicze Agro Show, których Allegro jest partnerem technologicznym. Serdecznie zapraszamy do naszego stoiska w Bednarach. Będziemy tam do niedzieli, 22 września. Do zobaczenia!

Fot. Fotolia

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl