co nowego
29 czerwca 2016, 17:53

Wpatrzeni w ekrany

Podobnie jak w ubiegłym roku, postanowiliśmy zapytać Polaków, co robią ze swoimi smartfonami i tabletami na urlopach. Okazało się, że ekrany naszych urządzeń mobilnych wsysają nas tak mocno, że inne sprawy mogą zejść na plan dalszy. O tym mówi nasz najnowszy raport SmartWakacje 2.0.

– Sprzedaż mobilna to obecnie jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku e-commerce – wskazuje Dariusz Knopiński odpowiedzialny za kanał mobilny w Allegro. – Aplikację do zakupów na Allegro pobrało już ok. 7 mln użytkowników. Pracując w Allegro nad nowymi rozwiązaniami mobilnymi, przyglądamy się zwyczajom Polaków: szczególnie temu, jak i co kupują – podkreśla Knopiński. Efektem tego przyglądania się jest m.in. przekrojowy raport SmartWakacje mówiący o tym, co Polacy robią ze smartfonem i tabletem w wakacje i jego właśnie opublikowana druga edycja.
 
Jak bardzo jesteśmy związani z urządzeniami mobilnymi? Jednym słowem: bardzo! 57% Polaków zabiera ze sobą smartfon na wakacje i używa go intensywnie. Do czego? Na przykład 42% osób, które zabiorą smartfon na wakacje, wykorzysta go do robienia zdjęć i wideo. To aż o 12 punktów procentowych więcej niż rok temu! Dla 39% z nas smartfon to podstawowe narzędzie do kontaktu z rodziną, a dla 29% budzik.



Nie wszyscy będą wypoczywać w pełni: 36% z nas zechce wykorzystać wakacje także na pracę, a co czwarty z nas będzie odbierać telefony służbowe, natomiast 21% będzie nadrabiać zaległości z pracy.
 
Przed urlopem 

Z pomocą smartfona planujemy wyjazdy i urlopy. Przede wszystkim sprawdzamy miejsce, do którego jedziemy i opinie o nim (45%). Co czwarty z nas robi listę rzeczy do wzięcia i wykonania przed urlopem, a co trzeci kompletuje muzykę, filmy i książki, które planuje przesłuchać, obejrzeć i przeczytać podczas urlopu.



16% posiadaczy urządzeń mobilnych instaluje dedykowane aplikacje mobilne z myślą o wakacjach – przewodniki, mapy, słowniki, komunikatory, gry, aplikacje do samodzielnej organizacji wyjazdu (takie jak Airbnb, Blablacar itp.) czy aplikacje sportowe. Co ciekawe, osoby, które korzystają z nowoczesnych usług rezerwacji, w ponad 50% robią to mobilnie.
 
Kupujemy 

Nasze internetowe zakupy przedurlopowe powoli przenoszą się na smartfony i tablety. 40% Polaków kupuje przez urządzenia mobilne produkty związane z wakacjami: w tym sezonie najczęściej są to kosmetyki i kremy do opalania (45%), produkty związane z transportem (36%), sprzęt i produkty sportowe (31%), produkty modowe (29%) i leki (25%).



– Jest nam bardzo miło, że niemal połowa respondentów (48%) wskazuje spontanicznie na Allegro jako miejsce mobilnych zakupów wakacyjnych – cieszy się Dariusz Knopiński.

Wśród ulubionych miejsc zakupów przedwakacyjnych Polacy wymieniają także Tesco, GoSport, Media Markt.
 
– Z punktu widzenia badacza i obserwatora trendów w Polsce tegoroczny raport przynosi sporo zaskoczeń – uważa Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute, wykonawcy badania. – Pozwala ujrzeć skalę wielu zjawisk, które obserwujemy, ale być może nie doceniamy ich zasięgu bądź rozmiaru. Przede wszystkim smartfon Polacy wykorzystują w coraz większym zakresie. Nie rośnie już tak szybko penetracja smarturządzeń wśród Polaków, ale za to ogromnie wrosła świadomość ich możliwości. Rok temu smartfon na wakacjach miał średnio 2,5 zadania, dziś ma do wykonania 3,4 zadania. Z powodzeniem zastąpił aparat fotograficzny, coraz częściej jest też gwarantem bezpieczeństwa naszego i naszych dzieci. Czujemy się z nim bezpiecznie. Zamiast niego chętniej zostawimy w domu klucze, portfel czy ulubioną książkę – podkreśla Katarzyna Czuchaj-Łagód.


 
„SmartWakacje 2.0” to druga edycja raportu poświęconego tematyce wykorzystania urządzeń mobilnych przez Polaków podczas urlopu i wakacji. W czerwcu 2015 roku Mobile Institute na zlecenie Allegro przebadał pod tym kątem 1059 osób, w tym roku na pytania odpowiedziało 1587 osób. Badanie zrealizowane zostało za pomocą ankiet elektronicznych w dniach 8–14 czerwca 2016.

Raport jest dostępny TU.

Załączniki

Smartwakacje2.0 raport czer...
pdf & 4.5 MB
Pobierz załączniki
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%