Według projektantki AZYMUT to pomysł dedykowany wszystkim, którzy postanawiają złapać wiatr w żagle. Można to rozumieć dosłownie, myśląc o prawdziwej podróży, albo też spojrzeć bardziej filozoficznie i interpretować ją jako amulet na początek nowej życiowej drogi. 

Ania Kruk w rozmowie z _magazynem.allegro przyznaje, że inspiracją najważniejszą dla kolekcji była jej miłość do podróży i nieustannego zwiedzania świata. – Dla mnie liczy się życie w ruchu, szukanie własnej drogi. Dlatego wzięłam na warsztat takie symbole jak kompas, róża wiatrów, strzała. Premierę kolekcji zaplanowałam na czerwiec – wtedy, kiedy zaczynają się wakacje i kiedy zaczynamy nowy okres w życiu: kończymy liceum, studia, absolutoria. To koniec roku szkolnego. Wtedy też podejmujemy decyzję, w którą stronę pójdziemy. I kolekcja AZYMUT ma być właśnie talizmanem dla ludzi poszukujących własnej drogi – wyjaśnia Ania Kruk.

   

Do takiego stylu życia, poznawania nowych kultur, doceniania różnorodności od dziecka zachęcali Anię Kruk rodzice. W jej domu zawsze panowało przekonanie, że warto poznać inne światy, by lepiej je rozumieć. Dziś projektantka nie ma wątpliwości, że podróże kształcą. – Zetknięcie się z inną kulturą i poradzenie sobie w obcym miejscu sprawia, że umiesz odnaleźć się w każdej sytuacji! – mówi.

Kolekcja AZYMUT nie komplikuje życia w podróży. Jest bardzo prosta w formie i wykonana w całości ze srebra. Ten szlachetny metal – jak wiadomo – nie wymaga specjalnej troski. Kolekcję AZYMUT przede wszystkim charakteryzuje prosta, szykowna forma pełna geograficznych motywów. Ta biżuteria ma duszę, która opowiada o pasji i miłości. Prawdziwym wyróżnikiem kolekcji jest możliwość bezpłatnego wygrawerowania współrzędnych, które są ważne dla właściciela tej biżuterii. Warto przecież pamiętać o miejscach, w których przeżyliśmy wspaniałe chwile, spotkaliśmy miłość życia albo udało nam się coś zmienić, by osiągnąć własne cele.



Trzy hasła, które definiują markę ANIA KRUK: lekkość, prostota i niewymuszona elegancja, są również obecne w AZYMUCIE. Dodatkową zaletą tej linii biżuterii jest to, że została stworzona tak, by można było nosić ją podczas długich wypraw i podróży. Kolekcja zawiera modele uniseksowe, co sprawia, że jest doskonałym i oryginalnym prezentem zarówno dla kobiety, jak i dla mężczyzny. W końcu w zdobywaniu świata jesteśmy sobie równi. Są podróże, które są niekończącym się wyzwaniem, dlatego też zapytaliśmy Anię Kruk, czy w ramach tej najnowszej linii ma zamiar tworzyć nowe modele. Jak się okazuje AZYMUT to kolekcja zamknięta. – Projektując kolekcję, staram się, żeby była spójna i skończona. Wszystko jest przemyślane: liczba modeli bransoletek, naszyjników, kolczyków. Motywy, które do siebie nawiązują, ale też są zróżnicowane: w AZYMUCIE na przykład jest linia bardziej minimalistyczna, ze strzałą, która przybiera postać V lub nacięcia na bardzo prostym pasku metalu, oraz linia bardziej dosłowna: naszyjnik z różą wiatrów. Nie planuję rozwijać kolekcji o kolejne wzory. To zamknięta całość – tłumaczy Ania Kruk.




Według projektantki podróżować znaczy żyć. Poza punktami na mapie Ania Kruk inspiruje się życiem innych globtroterów. Namiętnie czyta blogi i książki, przegląda albumy.

Ania Kruk tworzy swoją markę od 2012 roku, korzystając z rodzinnych, ponad dwustuletnich, tradycji. Jest główną projektantką i dyrektor kreatywną marki – uczestniczy w całym procesie tworzenia kolekcji: od koncepcji, wyboru materiałów, poprzez projektowanie i przygotowanie prototypów, aż po produkcję biżuterii; wyznacza również linię działań wizerunkowych. To niewątpliwie jest gwarancją wysokiej jakości wykonania i wyczucia najnowszych trendów w modzie nie tylko jubilerskiej.

Barbara Mietkowska

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły