Organizowany od 2009 roku przez Aulę Polską konkurs dla startupowców i firm technologicznych dobiegł końca. Podczas ostatniego warszawskiego Bitspiration poznaliśmy zwycięzców Aulerów 2016. O nagrodę walczyło ponad 140 startupów, z czego jedynie 23 weszły do ścisłego finału. Wśród laureatów znalazł się m.in startup Booksy, za którego sukcesem stoi Stefan Batory, Konrad Howard oraz Agnieszka i Tomasz Zembrzyccy. Allegro od kilku lat wspiera Aulę Polską i konkurs Aulerów.
  
– Dzisiejsza nagroda to ukoronowanie takiej mrówczej i systematycznej pracy, bo na co dzień trudno co chwila oglądać się za siebie i patrzeć na to, co się zrobiło. Natomiast bardzo miło jest zawsze otrzymać nagrodę, która jest dowodem na to, że ktoś z zewnątrz patrzy na to, co zrobiliśmy i docenia to – komentuje Stefan Batory, założyciel Booksy.

Booksy to globalna firma, która wzięła w swoje ręce branżę usługową. Dzięki aplikacji każdy z nas w bardzo szybki i łatwy sposób może umówić się do barbera, dietetyka, wizażystki, kosmetyczki czy masażysty i to nie tylko w kraju. Startup zadebiutował w 2014 roku w USA, a od końca 2015 roku dostępny jest Filipinach, w Indiach i w Republice Południowej Afryki. Aktualnie team Booksy kończy proces wdrażania aplikacji w Argentynie, Brazylii, RPA i Singapurze.

Na zdjęciu: Stefan Batory, Booksy

– Myślę, że Booksy przeciera szlaki w kilku wymiarach. Pomijając wymiar inwestycyjny – jako jedna z nielicznych spółek w rundzie seedowej zebraliśmy pieniądze od zachodnioeuropejskich funduszy – to chyba takim ważniejszym wymiarem jest ten związany z pozyskiwaniem klientów i działalnością operacyjną, którą prowadzimy w tej chwili w kilkunastu krajach, a w kilkudziesięciu kolejnych jesteśmy obecni. Co prawda pasywnie, ale również prowadzimy tam biznes – dodaje Stefan Batory.

Booksy ma unikalny model biznesowy, tzw. SaaSowy. Tworzą go dwie aplikacje, jedna przeznaczona dla biznesu i zarządzania nim, a druga dostępna bezpłatnie dla klientów chcących skorzystać z oferowanych usług.

Wśród laureatów znalazła się również firma XTPL, która rozwija przełomową technologię ultraprecyzyjnego drukowania szerokiej gamy nanomateriałów. – Dla nas największym wyzwaniem jest to, aby technologie, które mamy głowie, zamienić na coś, co działa, co można wdrożyć, co się stanie światowym standardem. Te pomysły, które mamy, te technologie, które odkrywamy, bardzo często na świecie już istnieją, ale my jeszcze o tym nie wiemy, dlatego ogromnym wyzwaniem jest zweryfikowanie i opatentowanie tych rozwiązań, a potem obrona tej własności intelektualnej – tłumaczy Sebastian Młodziński z XTPL.


Na zdjęciu: Sebastian Młodziński, XTPL

Dla tych, którzy chcą gwałtownie rozwinąć swój biznes

Tegoroczne jury, jak co roku, składało się z doświadczonych przedsiębiorców, liderów społeczności startupowych oraz inwestorów. W jego skład weszli m.in. Michał Brański (Wirtualna Polska), Rafał Brzoska (InPost), Łukasz Wejchert (Dirlango), Aniela Hejnowska (Groupon), Bartłomiej Gola (SpeedUp Group), Piotr Wilam (Innovation Nest) czy Lech Kaniuk (PizzaPortal). Jak podkreśla Artur Kurasiński, wpspółtwórca Auli Polskiej, do tej pory jedynie jedna firma, z 24 nagrodzonych, zakończyła swoją działalność. To pokazuje, że jury Aulerów wykazuje się bardzo dużą wiedzą, a także celną intuicją w wyborze startupów.

Jednym z partnerów i sponsorów Aulerów jest Allegro. – Cały czas myślimy o sobie jak o dużym startupie i uważamy zwyczajnie za cenne i użyteczne przebywanie w towarzystwie ludzi, którzy tworzą nowe produkty technologiczne podbijające świat i zmieniające istniejące modele biznesowe. Jest nam dobrze jest w takim towarzystwie – mówi Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.




– Bitspiration jest takim miejscem, w którym Aulery są już 2. czy 3. raz. Natomiast w tym roku jesteśmy szczególnie przekonani, widząc podmioty, które się wystawiały, że to już nie tylko startupy, ale ludzie, którzy działają na pograniczu mediów, marketingu i reklamy. Dużo przedsięwzięć, platform e-commerce'owych, duże rosnące portale, korporacje z siedmiocyfrowymi przychodami. Wydaje mi się, że dobrze pamiętać o tym, że nie tylko startupy są częścią tego wszystkiego, równie ważne są korporacje wśród tego ekosystemu. To one tworzą w wielu miejscach chociażby tę siłę, która przyciąga młode firmy – podkreśla Artur Kurasiński i dodaje: – Aulery są na pewno czymś więcej niż konkursem, dlatego że w wielu wypadkach osoby, które startują i zgłaszają swoje startupy, to ludzie, którzy bardzo gwałtownie chcą rozwinąć swój biznes i wierzą w to.


Na zdjęciu od lewej: Paweł Klimiuk, Allegro; Ewa Sadowska, UPC Polska; Maciej Zieliński, Automater; Stefan Batory, Booksy; Sebastian Młodziński, XTPL; Joanna Kossowska, PR Newswire; Daria Kowalska, Akademia Leona Koźmińskiego; Paweł Sieczkiewicz, Telemedi.co

Wśród nagrodzonych do tej pory firm znalazły się takie przedsiębiorstwa jak: Brand24, UXPin, Goldenline, Migam, Showroom, SalesMANAGO czy Gastronauci.

Zarówno Aula Polska, jak i konkurs Aulery organizowane są dzięki pomocy i wsparciu partnerów i sponsorów: Allegro, UPC Polska, Ve Interactive i Akademii Leona Koźmińskiego.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły