– Skojarzenie naszej firmy z Italią czy muzyką jest jak najbardziej słuszne. Z jednej strony Włochy są światową stolicą mody, z drugiej to kolebka opery. Można zatem powiedzieć, że w jedynym miejscu mamy coś dla ciała i coś dla ducha. Pamiętajmy, że autorzy pierwszych kompozycji operowych zmagali się z tym, aby odpowiednio wyważyć poezję i muzykę. Projektowanie galanterii czy walizek to także balansowanie proporcjami między praktycznością i unikalnym designem – zapewnia nas Sebastian Wiktorski, specjalista do spraw marketingu marki Puccini.

Firma Puccini jest marką polską działającą na rynku od dwudziestu lat. Jak podkreśla jej przedstawiciel, wejście do Strefy Marek Allegro to bardzo dobry sposób na obchodzenie okrągłego jubileuszu. – Nie mamy jednak czasu na świętowanie, bo po dołączeniu do Strefy Marek Allegro działamy tu bez wytchnienia, żeby również i w tym kanale sprzedaży zapewnienić klientom najwyższe standardy obsługi – zaznacza Wiktorski.

Galanteria skórzana i podróżna to wymagający sektor. Marka Puccini odnosi sukcesy, bo dobrze radzi sobie z łączeniem tradycji i nowoczesności, ale co najważniejsze, dba o wysoką jakość swoich produktów. Na polskim rynku jest czołowym producentem walizek i akcesoriów podróżnych, plecaków, torebek damskich i portfeli. Katalog marki to kilkaset modeli produktów w różnych wariantach gabarytowych i kolorystycznych.



Patrycja Hyrsz, szefowa działu kreatywnego Puccini, wyjawiła nam, że największą inspiracją dla tworzenia nowych produktów są podróże, szczególnie te mniej zaplanowane. – Nie mam na myśli wycieczki z biura turystycznego, tylko taką, którą planuje się samemu od początku do końca. Sam proces odkrywania nowych i nietypowych miejsc, spotykania innych ludzi, poznawanie ich kultury sprawia, że wyobraźnia zaczyna pracować – opowiada. 


Dla marki pracuje wielu projektantów, dlatego też udaje się tak bardzo urozmaicać projekty. – W zasadzie inspiracja jest wszędzie, trzeba tylko dobrze się rozejrzeć. Każdy z naszych projektantów ma inny punkt widzenia i interesuje się innym państwem czy kontynentem – mówi dalej Patrycja Hyrsz. Projektantka zapewnia, że „wszystkie nazwy kolekcji walizek pochodzą od miast, które ktoś z naszego działu zwiedził lub tak jak w moim przypadku – Toronto – żyje marzeniem, aby tam się wybrać”. 

Potwierdza to też Sebastian Wiktorski. Nazwy kolekcji walizek to przecież między innymi Roma, Toskania czy Bolonia. – Szczególnie Włochy, ale też inne rozpoznawalne miasta i miejsca na świecie od zawsze stanowiły i stanowią inspirację dla założycieli firmy – mówi.

Praca projektowa w Puccini polega na ciągłej obserwacji ludzi na całym świecie. Ważne jest, by wiedzieć, jak korzystają ze swoich galanteryjnych przedmiotów, co jest dla nich ważne. Nawyki są dość uniwersalne. – Ostatnio, czekając na opóźniony samolot do Norwegii – opowiada Patrycja Hyrsz – kilka godzin przyglądałam się ludziom, w jaki sposób „traktują” swoje bagaże. Co im przeszkadza w ich walizkach, a co sprawia, że komfort podróży się podnosi. Udało się wpaść na kilka pomysłów, których nie mogę zdradzić – mówi.



By osiągnąć jakościowy sukces, firma do produkcji walizek wykorzystuje najnowocześniejszy polikarbon niemieckiej firmy Bayer. Dzięki temu nie ma co martwić się o ich trwałość i wytrzymałość. Jest to szczególnie istotne w czasie podróży lotniczych, gdzie często bagaż traktowany jest po macoszemu. – Dbamy też o wysoką funkcjonalność walizek. Liczne przegrody, zabezpieczenia i odpowiednie, zgodne z normami linii lotniczych wymiary zapewniają komfortowe i bezproblemowe podróżowanie – potwierdza Sebastian Wiktorski. 

To stwierdzenie dotyczy zarówno bagażu miękkiego, jak i twardego. Szczególnie urzekające są walizeczki kabinowe. Zachwycają różnorodną kolorystyką, modną formą i doskonałą ergonomią.

Marka Puccini również podąża i nadąża za czołowymi trendami mody w ofercie torebek damskich. Do ich produkcji wykorzystuje nie tylko nowoczesne technologiczne materiały, ale także najwyższej jakości skóry włoskie. Oferta to proste, wygodne i pojemne torebki na co dzień, wakacyjne casualowe modele oraz wyjściowe komplety wieczorowe. Charakterystyczną cechą tej linii produktów są piękne okucia, chwosty i zapięcia.



Inną ważną częścią produkcji marki jest galanteria drobna, czyli portfele, etui, saszetki i teczki. Ich wyjątkową zaletą są stosowane do produkcji skóry. Starannie wyselekcjonowane, a przede wszystkim ręcznie garbowane. To dzięki temu mają wspaniały zapach i połysk, a także gładkość. – Wciąż poszukujemy nowych kreacji, starając się zaskakiwać oryginalnością wzornictwa, kolorystyką czy też funkcjonalnością. Zawsze jednak pamiętamy o perfekcji wykonania oraz wysmakowanym stylu – mówi Sebastian Wiktorski.

Puccini ma kilka powodów do dumy. Jednym z największych jest własne biuro projektowe i wzorcownia. To w siedzibie firmy w Dobrej koło Szczecina powstają wszystkie najlepsze pomysły na produkty marki. Od samego początku firma tworzy własne kolekcje i według swoich pomysłów wdraża w codzienność najgorętsze trendy w modzie. Do starannego projektowania marka przywiązuje ogromną wagę. – Gdy pojawia się jakiś pomysł, wszyscy się zbieramy i rozmawiamy. Omawiamy wszystkie „za” i „przeciw”, każdy może wyrazić swoją opinię. Myślę, że to jest bardzo ważne w pracy, praca powinna być bardziej przyjemnością niż obowiązkiem – podkreśla Patrycja Hyrsz. 



Poza tym markę kochają osoby znane z pierwszych stron gazet. Wspomnijmy chociażby znakomitego tenisistę Jerzego Janowicza, opiekuna dietetycznego czołowych polskich sportowców Jakuba Mauricza. Do tego grona wielbicieli marki dołączyła ostatnio także żona prezydenta. – Nasze produkty są nie tylko użyteczne, ale i na tyle interesujące, że sięgają po nie scenografowie filmowi – potwierdza w rozmowie z nami Sebastian Wiktorski.

Galanteria skórzana Puccini to nie tylko sprzedaż online. Choć w sektorze e-commerce marka stale się rozwija i podbija rynek. Dzięki dobrze rozwiniętej sieci kilkuset partnerów handlowych produkty Puccini dostępne są na terenie całego kraju w sklepach firmowych i salonach partnerskich. Można je kupić m.in. w Szczecinie, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Są na wyciągnięcie ręki, wyróżniają się jakością i nowoczesnością, więc dlatego znajdują tak duże uznanie nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. – Z roku na rok nasze projekty są coraz lepsze, mam nadzieję, że już niedługo Puccini będzie stawiane na równi z największymi światowymi domami mody – deklaruje szefowa działu kreatywnego.

Barbara Mietkowska

magazyn@allegro.pl
Pora na nowy portfel
W sezonie świątecznym na Allegro zwykle sprzedaje się około 150 tysięcy portfeli, ale wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie jeszcze więcej. To uniwersalny prezent pod choinkę. Sprawdźmy, co słychać w świecie męskich portfeli.
Deichmann wchodzi na Allegro i rozdaje kupony
Na Allegro sklepy prowadzi już ponad 500 marek w 8 kategoriach, w tym 57 marek modowych. Do ich grona dołączyła właśnie firma Deichmann. Marka przygotowała specjalną ofertę na wyłączność Allegro – klienci, którzy do 21 marca zrobią zakupy w oficjalnym sklepie Deichmann za minimum 100 zł, otrzymają kupon rabatowy o wartości 30 zł.
Deichmann: historia w dobrych butach! Teraz na Allegro
Gdy w 1913 roku Heinrich Deichmann otwierał swój zakład szewski w Essen-Borbeck w Zagłębiu Ruhry, z pewnością nie spodziewał się, że ponad 100 lat później w jego butach będą chodzić ludzie na całym świecie. Dzisiaj niemiecka sieć sklepów obuwniczych jest liderem na rynku europejskim i cały czas się rozwija. Kolejnym krokiem naprzód jest współpraca z Allegro.
Next: kultowa moda bez elitarnego zadęcia
Czasem nic szczególnego nie musisz robić, by twoje ubrania były chętnie kupowane. Ba, by towarzyszyła temu autentyczna radość zakupów. Wystarczy, że klient będzie czuł, że naprawdę przykładasz się do każdego z etapów produkcji, a jakość kupionej kurtki nie będzie czczą obietnicą.