Platforma charytatywni.allegro.pl istnieje dopiero od dwóch lat, ale dzięki niej uczyniono tyle dobra, że zostało to dostrzeżone przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

– Tytuł „Dobroczyńca Roku” to konkretny certyfikat poszanowania wartości, rzetelności, dbania o klientów, społeczności skupionych wokół marki, otoczenia firmy i przede wszystkim zaangażowania w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. – Nagradzamy firmy po to, żeby pokazywać dobre praktyki, ale też przypominać poprzez rytuał wręczania nagród o tym, jak jest to ważne – dodaje Łukasik.

Platforma charytatywni.allegro.pl w ciągu dwóch lat działania zebrała na rzecz instytucji pozarządowych 9 milionów zł. – Przekazaliśmy potrzebującym jednak dużo większą wartość, biorąc pod uwagę czas, środki i zaangażowanie pracowników Allegro w powstanie tego serwisu i jego utrzymanie. Jest to coś, co pozwala nam mieć poczucie, że w Allegro nie tylko prowadzimy biznes, ale również przyczyniamy się do polepszenia jakości życia różnych fundacji, organizacji, instytucji, środowisk i potrzebujących w Polsce – podkreśla Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej i członek zarządu Fundacji Allegro All For Planet.


Na zdjęciu od lewej: Mirella Panek-Owsiańska, Paweł Klimiuk, Allegro

Jak zaznacza Mirella Panek-Owsiańska, prezeska zarządu FOB, platforma charytatywni.allegro.pl jest bardzo dobrym przykładem tego, w jaki sposób firma wykorzystuje swój know-how do tego, żeby pomagać. – Daje to, co ma, w czym jest najlepsza, co jest podstawą jej działalności i tym dzieli się z innymi. Liczby mówią same za siebie i udowadniają, że taka platforma była potrzebna, że jest to bardzo przydatne narzędzie dla wielu organizacji pozarządowych – mówi Mirella Panek-Owsiańska. 



Za pośrednictwem charytatywni.allegro.pl wiele organizacji pożytku publicznego zebrało środki na swoją działalność. – Cieszymy się, że pomagamy wykorzystać coś, co w Internecie jest oczywiste, czyli kupowanie i sprzedawanie, do wsparcia potrzebujących i do angażowania innych wokół szlachetnych celów. Najlepsze wyniki działania na platformie charytatywni.allegro mają ci, którym udaje się – wzorem WOŚP – zaangażować setki czy tysiące swoich sympatyków do wspierania działań – podkreśla Paweł Klimiuk z Allegro.

Chwalić się czy się nie chwalić?

Działalność charytatywna, CSR dla dużych firm to standard i podstawa – współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz ich wspieranie jest czymś oczywistym, jednak samo mówienie o tym już nie do końca. – CSR to dość trudny obszar, z jednej strony warto się tym chwalić, bo buduje to markę i wpływa pozytywnie na wizerunek, ale tę autopromocję trzeba umieć dobrze wyważyć  – mówi Urszula Czerniawska, która na Gali odebrała nagrodę dla Mondelēz International i marki Milka za długoletnie wsparcie akcji Szlachetna Paczka. 

Jak uważa dziennikarka Anna Popek, która prowadziła galę wręczania nagród „Dobroczyńca Roku”, każdy z nas obawia się, by za dużo o dobroczynności nie mówić, bo wtedy przestaje być ona dobroczynnością. – Gdy za bardzo się chwalimy tym, że prowadzimy działalność charytatywną, przestajemy być wiarygodni. Część uczynków dobra powinna być świadczona tylko po to, aby komuś pomóc i o tych nikt nie powinien wiedzieć. Natomiast o tej części, która wymaga wspólnego zaangażowania grupy osób, powinno się mówić po to, by być przykładem dla innych i ich zachęcać. Ważne jest, aby nigdy nie przekraczać tej linii sprawiedliwości i jednocześnie skromności – podkreśla dziennikarka.

Na zdjęciu: Paweł Klimiuk

Tytuł „Dobroczyńcy Roku” dla Allegro to również sukces osób, dzięki którym charytatywni.allegro.pl powstało. – Ten serwis to przecież dzieło ludzkiego umysłu, ludzkich rąk i zdolności, wielu osób, które pomagają ten serwis utrzymać w codziennym działaniu. Myślę, że tytuł „Dobroczyńcy Roku” dostarczy wszystkim satysfakcji, iż mogą pracować w firmie, która nie jest obojętna na świat dookoła niej, w której liczy się nie tylko zarabianie pieniędzy, nie tylko biznes, ale również zaangażowanie w życie różnych lokalnych społeczności. Myślę, że każdy z naszych pracowników odczuwa dziś dumę. Ja odczuwam – podsumowuje Paweł Klimiuk z Allegro.

Więcej na temat nagrody „Dobroczyńcy Roku” oraz nagrodzonych można dowiedzieć się TU.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Allegro po raz kolejny wspiera akcję „Podziel się dobrym posiłkiem”
„Podziel się dobrym posiłkiem” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych kampanii w Polsce. Ma na celu walkę z niedożywieniem dzieci, a w tym roku stawia nie tylko na liczbę posiłków, ale także ich jakość. Każdy może do niej dołączyć dzięki charytatywni.allegro.pl.
Ty też możesz pomóc budować Świetlikowo
Allegro po raz kolejny udowadnia, że technologia może pomóc w rozwiązywaniu ludzkich problemów. Tym razem naszym wspólnym celem jest zbudowanie Świetlikowa, czyli bezpłatnego Centrum Opieki Dziennej dla nieuleczalnie chorych dzieci Fundacji Śląskie Hospicjum dla Dzieci w Tychach. Każdy może dołożyć swoją cegiełkę do budowy, biorąc udział w akcji na charytatywni.allegro.pl.
Kolejny raz youtuberzy na Allegro dają z siebie więcej
Łagodny wiatr, słońce, delikatna mazurska fala – prawie każdy chciałby znaleźć się w tak sielskim otoczeniu i w towarzystwie znajomych popływać pod żaglami. Czy w takiej sytuacji można myśleć o czymś innym niż błogi wypoczynek? Okazuje się, że można i nie będą to mazurskie przyjemności, a pomoc potrzebującym. Po raz drugi Allegro wspiera ofiarność youtuberów rywalizujących o w żeglarskich regatach.
Allegro to już nie tylko e-commerce
Allegro zaskakuje nie tylko wzbudzającymi emocje reklamami, ale też tym, że sięga po innowacyjne rozwiązania i angażuje się w projekty, dzięki którym zaczyna być postrzegane już nie tylko jako platforma e-commerce’owa.