Platforma charytatywni.allegro.pl istnieje dopiero od dwóch lat, ale dzięki niej uczyniono tyle dobra, że zostało to dostrzeżone przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

– Tytuł „Dobroczyńca Roku” to konkretny certyfikat poszanowania wartości, rzetelności, dbania o klientów, społeczności skupionych wokół marki, otoczenia firmy i przede wszystkim zaangażowania w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. – Nagradzamy firmy po to, żeby pokazywać dobre praktyki, ale też przypominać poprzez rytuał wręczania nagród o tym, jak jest to ważne – dodaje Łukasik.

Platforma charytatywni.allegro.pl w ciągu dwóch lat działania zebrała na rzecz instytucji pozarządowych 9 milionów zł. – Przekazaliśmy potrzebującym jednak dużo większą wartość, biorąc pod uwagę czas, środki i zaangażowanie pracowników Allegro w powstanie tego serwisu i jego utrzymanie. Jest to coś, co pozwala nam mieć poczucie, że w Allegro nie tylko prowadzimy biznes, ale również przyczyniamy się do polepszenia jakości życia różnych fundacji, organizacji, instytucji, środowisk i potrzebujących w Polsce – podkreśla Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej i członek zarządu Fundacji Allegro All For Planet.


Na zdjęciu od lewej: Mirella Panek-Owsiańska, Paweł Klimiuk, Allegro

Jak zaznacza Mirella Panek-Owsiańska, prezeska zarządu FOB, platforma charytatywni.allegro.pl jest bardzo dobrym przykładem tego, w jaki sposób firma wykorzystuje swój know-how do tego, żeby pomagać. – Daje to, co ma, w czym jest najlepsza, co jest podstawą jej działalności i tym dzieli się z innymi. Liczby mówią same za siebie i udowadniają, że taka platforma była potrzebna, że jest to bardzo przydatne narzędzie dla wielu organizacji pozarządowych – mówi Mirella Panek-Owsiańska. 



Za pośrednictwem charytatywni.allegro.pl wiele organizacji pożytku publicznego zebrało środki na swoją działalność. – Cieszymy się, że pomagamy wykorzystać coś, co w Internecie jest oczywiste, czyli kupowanie i sprzedawanie, do wsparcia potrzebujących i do angażowania innych wokół szlachetnych celów. Najlepsze wyniki działania na platformie charytatywni.allegro mają ci, którym udaje się – wzorem WOŚP – zaangażować setki czy tysiące swoich sympatyków do wspierania działań – podkreśla Paweł Klimiuk z Allegro.

Chwalić się czy się nie chwalić?

Działalność charytatywna, CSR dla dużych firm to standard i podstawa – współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz ich wspieranie jest czymś oczywistym, jednak samo mówienie o tym już nie do końca. – CSR to dość trudny obszar, z jednej strony warto się tym chwalić, bo buduje to markę i wpływa pozytywnie na wizerunek, ale tę autopromocję trzeba umieć dobrze wyważyć  – mówi Urszula Czerniawska, która na Gali odebrała nagrodę dla Mondelēz International i marki Milka za długoletnie wsparcie akcji Szlachetna Paczka. 

Jak uważa dziennikarka Anna Popek, która prowadziła galę wręczania nagród „Dobroczyńca Roku”, każdy z nas obawia się, by za dużo o dobroczynności nie mówić, bo wtedy przestaje być ona dobroczynnością. – Gdy za bardzo się chwalimy tym, że prowadzimy działalność charytatywną, przestajemy być wiarygodni. Część uczynków dobra powinna być świadczona tylko po to, aby komuś pomóc i o tych nikt nie powinien wiedzieć. Natomiast o tej części, która wymaga wspólnego zaangażowania grupy osób, powinno się mówić po to, by być przykładem dla innych i ich zachęcać. Ważne jest, aby nigdy nie przekraczać tej linii sprawiedliwości i jednocześnie skromności – podkreśla dziennikarka.

Na zdjęciu: Paweł Klimiuk

Tytuł „Dobroczyńcy Roku” dla Allegro to również sukces osób, dzięki którym charytatywni.allegro.pl powstało. – Ten serwis to przecież dzieło ludzkiego umysłu, ludzkich rąk i zdolności, wielu osób, które pomagają ten serwis utrzymać w codziennym działaniu. Myślę, że tytuł „Dobroczyńcy Roku” dostarczy wszystkim satysfakcji, iż mogą pracować w firmie, która nie jest obojętna na świat dookoła niej, w której liczy się nie tylko zarabianie pieniędzy, nie tylko biznes, ale również zaangażowanie w życie różnych lokalnych społeczności. Myślę, że każdy z naszych pracowników odczuwa dziś dumę. Ja odczuwam – podsumowuje Paweł Klimiuk z Allegro.

Więcej na temat nagrody „Dobroczyńcy Roku” oraz nagrodzonych można dowiedzieć się TU.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Blogerzy i youtuberzy polecają najciekawsze aukcje WOŚP
Finał za nami, ale przecież aukcje wciąż trwają! Zapytaliśmy kilku twórców internetowych, których gościliśmy w artykułach w Magazynie, o to, które aukcje WOŚP polecają i dlaczego. Zobaczcie, co według nich warto zalicytować.
To nie koniec 26. Finału WOŚP, aukcje na Allegro wciąż trwają
WOŚP w trakcie 26. Finału zebrał ponad 81 mln zł. Ale licznik jeszcze się nie zatrzymał - ta kwota zostanie jeszcze uzupełniona o pieniądze m.in. z aukcji Allegro, które potrwają do połowy lutego. Już teraz wartość wylicytowanych przedmiotów to 6,6 mln zł, z których najdroższy - jak do tej pory - okazał się Polonez Filipa Chajzera.
Łukasz Jakóbiak: pomaganie to przyjemność
Osobom znanym łatwiej jest przebić się ze swoimi projektami w każdej dziedzinie. Może to być biznes, sztuka czy nawet polityka. Ale są tacy, którzy wykorzystują popularność, aby pomagać innym, tak jak Łukasz Jakóbiak, twórca znany z kanału 20m2 Łukasza na YouTubie. Wykorzystuje rozpoznawalność i pomaga dzieciom, bezdomnym i fundacjom. W najnowszym projekcie – pomagamy.20m2.pl – wykorzystuje do tego technologię dostarczaną przez Allegro. O swoich doświadczeniach z dobroczynnością opowiedział nam w krótkiej rozmowie. 
Allegro po raz kolejny wspiera akcję „Podziel się dobrym posiłkiem”
„Podziel się dobrym posiłkiem” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych kampanii w Polsce. Ma na celu walkę z niedożywieniem dzieci, a w tym roku stawia nie tylko na liczbę posiłków, ale także ich jakość. Każdy może do niej dołączyć dzięki charytatywni.allegro.pl.