praca
15 czerwca 2016, 09:00

Papaya Young Directors – szansa dla młodych reżyserów

„Wygranie tego konkursu otwiera nowe drogi”. „Każdy może spróbować swoich sił, niekoniecznie będąc reżyserem”. „To przyspieszony kurs reklamy”. „Fajna zabawa, można zrobić sobie reklamę bez żadnych zobowiązań – to później już nigdy się nie wydarzy”.

Tak wypowiadali się zwycięzcy poprzednich edycji Papaya Young Drectors, konkursu dla osób, które chcą spróbować swoich sił w reklamie. Allegro jest jego partnerem.

– Co roku zgłoszeń jest coraz więcej. W 2014 r. dostaliśmy nieco ponad 200 scenariuszy. W 2015 r. było ich ponad 400, natomiast w tym roku padł rekord – ponad 1030 eksplikacji reżyserskich – mówił podczas otwarcia uroczystej gali trzeciej edycji Papaya Young Director w klubie Palladium Kacper Sawicki, pomysłodawca konkursu i właściciel Papaya Films.

Bardzo ważnym elementem konkursu jest jury, które składa się z ponad dwudziestu osób. – Nasi jurorzy są nie tylko dobrym duchem konkursu, ale drużyną dbającą o poziom realizowanych prac, który z roku na rok jest coraz wyższy – mówi Magda Garska z Papaya Films. Kto oceniał prace młodych twórców, możecie zobaczyć TU.

Spośród ponad tysiąca prac jury wybrało 16, a z tych jury warsztatowe wybrało zwycięską trójkę, a także przyznało tym razem dwa wyróżnienia – po raz pierwszy za zdjęcia.

Grand Prix i 25 tys. złotych zdobyła Iwona Bielecka za film dla o2 „Serce Internetu”.

 


I miejsce i 15 tys. złotych zdobył Bartosz Kozera za film dla Rossmanna.




II nagrodę i 5 tys. złotych zdobyła Weronika Ławniczak za film dla H&M.

 


Wyróżnienie i 5 tys. złotych zdobył Paweł Zdanowski za film dla Allegro „Czego szukasz?”. 



W finałowej „16” znalazły się jeszcze trzy filmy przygotowane według briefu Allegro, które prezentujemy poniżej.

Film w reżyserii Katarzyny Gargol:

 

Film w reżyserii Katarzyny Terki i Anny Jabłońskiej:




Po raz pierwszy w historii konkursu przyznano nagrodę specjalną za najlepsze zdjęcia, którą zdobył Mikołaj Syguda za film dla o2 „Serce Internetu”. Wyróżnienie to ufundowała firma Heliograf.

Dlaczego Allegro interesuje się takim konkursem? – Allegro przede wszystkim lubi testować, lubi podchodzić bardzo nowocześnie do różnego rodzaju form reklamowych, dlatego postanowiliśmy wejść w kooperację z konkursem Papaya Young Directors, aby sprawdzić, co inni reżyserzy myślą o tym, jak Allegro powinno się komunikować z użytkownikami – tłumaczy Adam Szałamacha, brand manager Allegro.



Po prezentacji finałowych filmów oraz wyłonieniu zwycięzców emocje wzięły górę. Radość mieszała się z niedowierzaniem i zaskoczeniem. – Duże zaskoczenie, takie pozytywne. Niezwykle wysoki poziom, jakby nie patrzeć, amatorskiej produkcji. Wszystkie zaprezentowane filmy wyprodukowane dla Allegro bardzo mi się podobały i na pewno w jakiejś formie je wykorzystamy – zapowiada Adam Szałamacha z Allegro.

Iwona Bielecka, która zdobyła Grand Prix za film dla o2 „Serce Internetu”, nie ukrywała radości. – Bardzo się cieszę, że zdobyłam pierwszą nagrodę. Włożyliśmy w ten projekt naprawdę bardzo dużo serca. Cieszę się, że zostało to docenione. Na konkurs wysłałam kilka scenariuszy, został wybrany akurat ten, który nie był moim faworytem. Co mnie zainspirowało? Rytm serca możemy odnaleźć w tylu różnych miejscach, na każdym kroku znajdowałam inspiracje, co zresztą widać w zrealizowanym filmie – wspomina zwyciężczyni.

Na zdjęciu: Iwona Bielecka

Weronika Ławniczak, która zdobyła II nagrodę za film dla marki H&M, również przyznaje, że wrażenia po wygranej są niesamowite. – Pierwszy raz w życiu coś wygrałam, i pierwszy raz w życiu zrealizowałam swój film. Jestem totalną debiutantką i nie spodziewałam się wygranej, mimo że gdzieś pod skórą miałam nadzieję, którą tłumiłam. Koniec końców okazało się, że należy mieć nadzieję, należy wierzyć w siebie, bo to się dzieje naprawdę – przekonuje laureatka.

Po raz pierwszy w tym konkursie przyznano wyróżnienie za zdjęcia. Zdobył je Mikołaj Syguda za film dla o2 „Serce Internetu”. – Nie spodziewałem się tej nagrody. To był duży szok – relacjonuje Mikołaj. Jak wspomina realizację filmu? – Za nami wspaniała przygoda, sześć dni zdjęciowych w różnych lokacjach. Z całej produkcji najbardziej zapamiętałem moment, w którym Iwona zadzwoniła do mnie i powiedziała: „Mikołaj, jutro kręcimy płonących ludzi i kolesia wyskakującego z 5. piętra”. To realizacyjnie okazało się czymś niesamowitym – wspomina.

Nie było łatwo

Co było dla laureatów najtrudniejsze? Dla Weroniki paradoksalnie najtrudniejsze było wstawanie przed wschodem słońca, aby zdążyć je rano ująć. – To było jedynym problemem, bo wszystko inne było perfekcyjnie przygotowane – wspomina laureatka.

Na zdjęciu: Weronika Ławniczak

Iwona jako najtrudniejszą rzecz wspomina liczbę ujęć, które trzeba było zrealizować po to, aby film był dynamiczny. – Trudno było też znaleźć kogoś chętnego do wystąpienia w półsekundowych ujęciach. To było dużym wyzwaniem, szczególnie że po pierwszym dniu pracy opuściła nas kierowniczka produkcji, więc wiele obowiązków spadło na moje barki – wspomina Iwona. 

– Te zdjęcia były prawdziwym wyzwaniem, ponieważ zrealizowaliśmy 55 scen w różnych lokacjach w ciągu tylko 6 dni – dodaje Mikołaj.

Dlaczego warto?

Dla marek, które wchodzą w taki projekt, to swego rodzaju feedback od osób ze świeżym, nieskażonym branżą spojrzeniem. – Papaya Young Directors udowadnia, że warto wejść w konkurs dla amatorów – podkreśla Adam Szałamacha. – Warto to zrobić z kilku powodów: kreatywności, sposobu postrzegania Allegro jako marki, a także wykorzystania tego doświadczenia i wynikających z niego pomysłów w dalszym planowaniu naszych działań – mówi.

Dla młodych ludzi, którzy często są amatorami i pozostają ze swoimi pomysłami jedynie w sferze marzeń, to niesamowita szansa, aby te pomysły zrealizować. Jak podkreśla Weronika, należy iść drogą autorskiego pomysłu. – Nie bać się tego, co w tobie drzemie, i nie myśleć, że twoje pomysły nie do końca będą udane. Pomysł, który się rodzi, musi dojrzeć, ale nie może za długo czekać. On musi ujrzeć światło dzienne, musi wyjść z tak zwanej szuflady, dlatego ten konkurs to doskonała możliwość, żeby dać upust swoim pomysłom – przekonuje Weronika.

Czytaj także: A ty? Czego szukasz, młody reżyserze?

– Zachęcam wszystkich do udziału w tym konkursie i pisania eksplikacji dla Allegro, tak aby miało to jak największy impakt z tym, co robimy w Allegro na co dzień – dodaje Szałamacha. – Jestem bardzo zadowolony z tego, co dziś tutaj zobaczyłem – podsumowuje.

Na co zwycięzcy wydadzą pieniądze? – Wygraną przeznaczę na zasłużony odpoczynek, i też pewne pomysły, które już się pojawiają w głowie. Na pewno te pieniądze będą dobrze zainwestowane – zapewnia Weronika.

Załączniki

Pobierz załączniki
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%