trendy
15 czerwca 2016, 08:00

ECHO. Simple pleasure

ECHO to nowoczesny, międzypokoleniowy koncept modowy powstały w 1997 r. z inicjatywy Gabrieli Roczkalskiej-Drożdż, wtedy 20-letniej uczennicy wzornictwa wywodzącej się z rodziny krawców, będącej pod wrażeniem pokazów Versace. Marka pojawiła się właśnie na Allegro.

Ubrania z metką „Made in Poland” podbijają serca i portfele fashionistów w całej Europie. Polska moda to nie tylko duże koncerny modowe jak LPP czy CCC, ale także niewielkie pracownie oferujące limitowane edycje. Marki obecne do tej pory głównie na kameralnych targach i mające prestiżowe butiki zaczęły mocniej zabiegać o uwagę klientów mainstreamowych, którzy kupują głównie online. Nie dziwi więc współpraca producentów z największym serwisem handlowym w tej części Europy. Polskie marki ECHO i Allegro połączył nie tylko rodowód, ale także wspólne wartości. Allegro od początku przyświeca ten sam cel – radość kupowania i sprzedawania online. 

– Jeśli mielibyśmy opowiedzieć, co w ECHO jest dla nas najważniejsze, to właśnie dostarczanie przyjemności z kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce. Jeśli dołożyć do tego nasze dążenie do dostarczania Polkom namiastki wielkiej mody w konkurencyjnych cenach, to Allegro wydaje się dla ECHO naturalnym wyborem – wyjaśnia Gabriela Roczkalska-Drożdż. – Cieszymy się ze współpracy z serwisem, który co miesiąc odwiedza kilkanaście milionów Polaków. Móc pracować z najlepszymi w tym kraju i być zauważonym przez tak dużą markę, to dla nas ogromne wyróżnienie i motywacja do dalszej ciężkiej pracy – dodaje Gabriela.

Początki ECHO

– Śmieję się, że moi dziadkowie łączyli haute couture z prêt-à-porter, ponieważ babcia szyła suknie ślubne, a dziadek fartuchy robotnicze – komentuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.

To z marzenia o demokratyzacji mody, czyli połączenia międzynarodowych trendów z polską produkcją i konkurencyjną ceną oraz z potrzeby dania kobietom przyjemności kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce powstało ECHO, czyli „powtórzenie dźwięku spowodowane odbiciem fali akustycznej od jakiejś powierzchni” lub – przekładając to na język mody – marka będąca następstwem trendów ze światowych wybiegów.



Pierwsza kolekcja ECHO była szyta na domowej maszynie, którą projektantka dostała na 18. urodziny. Szybko dołączyły szwaczki, krojcze i prasowaczki, bo stylistyka ECHO okazała się sukcesem wśród spragnionych modowych nowości Polek. Jeszcze w 1997 r. projektantka wraz z mężem odpowiedzialnym głównie za rozbudowanie sieci sprzedaży marki, wynajęli, a następnie kupili na własność budynek w Jaworznie – starą szkołę podstawową, do której niegdyś uczęszczali rodzice Gabrieli. W sali, w której lata temu siedzieli w ławkach, pod koniec 1997 r. stanęło biurko projektantki. Prawą ręką założycielki ECHO została jej siostra, produkcją i butikami – jak na firmę rodzinną przystało – zajęły się siostry jej męża.

– W 1997 roku dochodziliśmy do wszystkiego metodą prób i błędów. To, co było i niezmiennie jest dla nas najważniejsze i stałe, to jakość w każdym calu – od maszyn do szycia, po tkaniny, obsługę czy detale we wnętrzach butików – komentuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.



W całości projektowane i szyte w Polsce kolekcje są synonimem jakości i esencją stylu wielkich metropolii. Ubrania ECHO powstają w krótkich seriach, w rozmiarach od 34 do 44 i w przekonaniu, że unikatowość może iść w parze z przystępną ceną. Największą inspiracją dla projektantki są, obok ulic metropolii, kobiety, dla których powstają kolekcje ECHO. 

Polityka bliskiego kontaktu z odbiorcą pozwala projektantce i założycielce marki odpowiadać na potrzeby kobiet, słuchać, co mówią i proponować im trendy ze światowych wybiegów przetłumaczone na polską ulicę. Zgodnie z potrzebami Polek, kolekcje w dużej mierze powstają z tkanin z naturalnymi domieszkami, angory, mohery czy lubiane przez Polki wiskozy.

– Od początku istnienia ECHO współpracujemy z włoskimi producentami tkanin i mamy do nich ogromne zaufanie. Nasze potrzeby zmieniały się przez lata tak, jak zmieniał się język polskiej ulicy – niegdyś w przeważającej części ubranej na szaro, dziś wybierającej jasne kolory, printy i odważne kroje, które są echem zmian społecznych i kulturowych w naszym kraju – podsumowuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.



ECHO z powodzeniem łączy trendy z pokazów mody z tym co budzi zainteresowanie ludzi „z ulicy”. – Choć od kilku lat nie możemy narzekać na kondycję branży modowej w Polsce, to niezwykle trudno znaleźć niebanalne produkty, których jakość idzie w parze z ceną. Nam się ta sztuka udała – projekty marki ECHO szybko nas do siebie przekonały – mówi Diana Okular, Business Unit Manager Fashion Allegro. – Siła marki ECHO tkwi w eleganckich i prostych fasonach, które jednocześnie mają w sobie powiew świeżości, na którym zależy naszym klientom. Z naszych obserwacji wynika też, że Polki wolą postawić na jedną uniwersalną sukienkę, której charakter zmienia się w zależności od dodatków, kosztem kilku jednosezonowych i nierzadko jednorazowych ubrań. Ubranie ma nam służyć dłużej niż jeden sezon, a produkty marki ECHO stanowią doskonałą bazę każdej garderoby – dodaje. 

Ale ECHO to nie tylko ubrania – prężnie działającą sprzedaż online uzupełnia sieć autorskich butików z selekcją ubrań i akcesoriów oraz małych przyjemności: magazynów, perfum, oryginalnych świec czy designerskiej biżuterii. Od początku założeniem marki było lokalizowanie butików blisko pracowni, stąd umieszczenie flagowego konceptu ECHO niedaleko Jaworzna, przy zabytkowej ulicy św. Tomasza w Krakowie.



Do dziś marka otworzyła 6 sklepów, a w najbliższym czasie planuje kolejne otwarcia i rozwój sieci autorskich concept store’ów. Poszerzana będzie również ekspansja zagraniczna ECHO, marki dziś sprzedawanej z wielkim powodzeniem w Polsce i sąsiadujących państwach. Mimo ciągłego dynamicznego wzrostu ECHO, zgodnie z pragnieniem założycieli, chce pozostać marką unikatową i autorską. Odzwierciedleniem tej potrzeby będzie planowana limitowana edycja ubrań z wyselekcjonowanych tkanin. Będą to rzeczy jeszcze przyjemniejsze i bliższe ciału, skierowane do świadomej swojego stylu i potrzeb klientki.

Gabriela Roczkalska-Drożdż jest szczęśliwą matką dwóch nastolatek, których zawartość szaf jest dowodem na to, że ECHO to marka łącząca pokolenia.

Choć w 2017 r. ECHO będzie świętować swoje 20-lecie i przez dwie dekady w historii marki wydarzyło się wiele, jedno pozostało bez zmian – gwarancja przyjemności z kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce.
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%