Ubrania z metką „Made in Poland” podbijają serca i portfele fashionistów w całej Europie. Polska moda to nie tylko duże koncerny modowe jak LPP czy CCC, ale także niewielkie pracownie oferujące limitowane edycje. Marki obecne do tej pory głównie na kameralnych targach i mające prestiżowe butiki zaczęły mocniej zabiegać o uwagę klientów mainstreamowych, którzy kupują głównie online. Nie dziwi więc współpraca producentów z największym serwisem handlowym w tej części Europy. Polskie marki ECHO i Allegro połączył nie tylko rodowód, ale także wspólne wartości. Allegro od początku przyświeca ten sam cel – radość kupowania i sprzedawania online. 

– Jeśli mielibyśmy opowiedzieć, co w ECHO jest dla nas najważniejsze, to właśnie dostarczanie przyjemności z kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce. Jeśli dołożyć do tego nasze dążenie do dostarczania Polkom namiastki wielkiej mody w konkurencyjnych cenach, to Allegro wydaje się dla ECHO naturalnym wyborem – wyjaśnia Gabriela Roczkalska-Drożdż. – Cieszymy się ze współpracy z serwisem, który co miesiąc odwiedza kilkanaście milionów Polaków. Móc pracować z najlepszymi w tym kraju i być zauważonym przez tak dużą markę, to dla nas ogromne wyróżnienie i motywacja do dalszej ciężkiej pracy – dodaje Gabriela.

Początki ECHO

– Śmieję się, że moi dziadkowie łączyli haute couture z prêt-à-porter, ponieważ babcia szyła suknie ślubne, a dziadek fartuchy robotnicze – komentuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.

To z marzenia o demokratyzacji mody, czyli połączenia międzynarodowych trendów z polską produkcją i konkurencyjną ceną oraz z potrzeby dania kobietom przyjemności kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce powstało ECHO, czyli „powtórzenie dźwięku spowodowane odbiciem fali akustycznej od jakiejś powierzchni” lub – przekładając to na język mody – marka będąca następstwem trendów ze światowych wybiegów.



Pierwsza kolekcja ECHO była szyta na domowej maszynie, którą projektantka dostała na 18. urodziny. Szybko dołączyły szwaczki, krojcze i prasowaczki, bo stylistyka ECHO okazała się sukcesem wśród spragnionych modowych nowości Polek. Jeszcze w 1997 r. projektantka wraz z mężem odpowiedzialnym głównie za rozbudowanie sieci sprzedaży marki, wynajęli, a następnie kupili na własność budynek w Jaworznie – starą szkołę podstawową, do której niegdyś uczęszczali rodzice Gabrieli. W sali, w której lata temu siedzieli w ławkach, pod koniec 1997 r. stanęło biurko projektantki. Prawą ręką założycielki ECHO została jej siostra, produkcją i butikami – jak na firmę rodzinną przystało – zajęły się siostry jej męża.

– W 1997 roku dochodziliśmy do wszystkiego metodą prób i błędów. To, co było i niezmiennie jest dla nas najważniejsze i stałe, to jakość w każdym calu – od maszyn do szycia, po tkaniny, obsługę czy detale we wnętrzach butików – komentuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.



W całości projektowane i szyte w Polsce kolekcje są synonimem jakości i esencją stylu wielkich metropolii. Ubrania ECHO powstają w krótkich seriach, w rozmiarach od 34 do 44 i w przekonaniu, że unikatowość może iść w parze z przystępną ceną. Największą inspiracją dla projektantki są, obok ulic metropolii, kobiety, dla których powstają kolekcje ECHO. 

Polityka bliskiego kontaktu z odbiorcą pozwala projektantce i założycielce marki odpowiadać na potrzeby kobiet, słuchać, co mówią i proponować im trendy ze światowych wybiegów przetłumaczone na polską ulicę. Zgodnie z potrzebami Polek, kolekcje w dużej mierze powstają z tkanin z naturalnymi domieszkami, angory, mohery czy lubiane przez Polki wiskozy.

– Od początku istnienia ECHO współpracujemy z włoskimi producentami tkanin i mamy do nich ogromne zaufanie. Nasze potrzeby zmieniały się przez lata tak, jak zmieniał się język polskiej ulicy – niegdyś w przeważającej części ubranej na szaro, dziś wybierającej jasne kolory, printy i odważne kroje, które są echem zmian społecznych i kulturowych w naszym kraju – podsumowuje Gabriela Roczkalska-Drożdż.



ECHO z powodzeniem łączy trendy z pokazów mody z tym co budzi zainteresowanie ludzi „z ulicy”. – Choć od kilku lat nie możemy narzekać na kondycję branży modowej w Polsce, to niezwykle trudno znaleźć niebanalne produkty, których jakość idzie w parze z ceną. Nam się ta sztuka udała – projekty marki ECHO szybko nas do siebie przekonały – mówi Diana Okular, Business Unit Manager Fashion Allegro. – Siła marki ECHO tkwi w eleganckich i prostych fasonach, które jednocześnie mają w sobie powiew świeżości, na którym zależy naszym klientom. Z naszych obserwacji wynika też, że Polki wolą postawić na jedną uniwersalną sukienkę, której charakter zmienia się w zależności od dodatków, kosztem kilku jednosezonowych i nierzadko jednorazowych ubrań. Ubranie ma nam służyć dłużej niż jeden sezon, a produkty marki ECHO stanowią doskonałą bazę każdej garderoby – dodaje. 

Ale ECHO to nie tylko ubrania – prężnie działającą sprzedaż online uzupełnia sieć autorskich butików z selekcją ubrań i akcesoriów oraz małych przyjemności: magazynów, perfum, oryginalnych świec czy designerskiej biżuterii. Od początku założeniem marki było lokalizowanie butików blisko pracowni, stąd umieszczenie flagowego konceptu ECHO niedaleko Jaworzna, przy zabytkowej ulicy św. Tomasza w Krakowie.



Do dziś marka otworzyła 6 sklepów, a w najbliższym czasie planuje kolejne otwarcia i rozwój sieci autorskich concept store’ów. Poszerzana będzie również ekspansja zagraniczna ECHO, marki dziś sprzedawanej z wielkim powodzeniem w Polsce i sąsiadujących państwach. Mimo ciągłego dynamicznego wzrostu ECHO, zgodnie z pragnieniem założycieli, chce pozostać marką unikatową i autorską. Odzwierciedleniem tej potrzeby będzie planowana limitowana edycja ubrań z wyselekcjonowanych tkanin. Będą to rzeczy jeszcze przyjemniejsze i bliższe ciału, skierowane do świadomej swojego stylu i potrzeb klientki.

Gabriela Roczkalska-Drożdż jest szczęśliwą matką dwóch nastolatek, których zawartość szaf jest dowodem na to, że ECHO to marka łącząca pokolenia.

Choć w 2017 r. ECHO będzie świętować swoje 20-lecie i przez dwie dekady w historii marki wydarzyło się wiele, jedno pozostało bez zmian – gwarancja przyjemności z kupowania modnego, autorskiego produktu wykonanego w Polsce.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Jak przez 7 lat kampania „Kręć Kilometry” połączyła jazdę na rowerze z nowoczesną technologią
Allegro poprzez kampanię „Kręć Kilometry” dzieli się z każdym tym, co ma najlepsze, czyli technologią i zachęca jednocześnie do zdrowego stylu życia. Tu są sami wygrani. Jak przez ten czas zmieniło się postrzeganie technologii dzięki tej kampanii społecznej?
Jak Xiaomi podbiło serca Polaków
Prawie półtora roku temu Xiaomi zadebiutowało z oficjalnym sklepem na Allegro. Był to pierwszy kanał sprzedaży autoryzowanego dystrybutora. Jakie produkty z logo MI Polacy kupują najchętniej?
Walentynki – Polacy romantyczni, ale praktyczni
Walentynki na dobre zadomowiły się w Polsce. Jak wynika z badania TNS Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Allegro, zdecydowana większość Polaków, bo aż 83 proc., planuje podarować swojej drugiej połowie prezent z okazji Święta Zakochanych. Prawie połowa kupi czekoladki, 33 proc. kwiaty, a co siódma osoba zdecyduje się na upominek z kategorii erotyka. Na zakupy nie wydamy więcej niż 100 zł.
Zajrzeliśmy do domów klientów remontujących łazienki 
Jak zwykle wakacje – także w 2017 roku – to szczyt remontowy w polskich domach. Wiele osób ten czas poświęca na unowocześnianie łazienek. W tym roku był to jeden z głównych remontów, jakie robili Polacy. Sprawdziliśmy więc, co najczęściej wymieniamy w łazienkach i w jaki sposób je urządzamy.