trendy
14 czerwca 2016, 08:00

10 polskich narzędzi dla e-commerce

Jeśli chcesz prowadzić sprzedaż na większą skalę, czy to na Allegro, czy przez własny sklep internetowy, szybko zorientujesz się, że przydałyby się dodatkowe narzędzia promocyjne, by osiągać jak najlepsze wyniki. Potrzebujesz wejść na wyższy poziom: zacząć na bieżąco analizować wyniki, monitorować markę i konkurencję lub uatrakcyjniać swoje oferty. Tylko kiedy i jak to zrobić?

Na szczęście istnieje wielu usługodawców oraz tworzone przez nich narzędzia, które wesprą cię w tym zakresie. Wystarczy tylko dobrze się rozejrzeć i wybrać te, które będą najlepiej dopasowane do specyfiki twojego biznesu.

Szukaj polskich firm

Wiele dostępnych na rynku rozwiązań to narzędzia polskie lub takie, które mają swoje polskie odpowiedniki. Gorąco zachęcam cię, by z nich korzystać. Dlaczego? Przede wszystkim bardzo często będą tańsze niż konkurencja z Zachodu – jakby nie było, płacisz w złotówkach. 

Co najważniejsze jednak, polskie narzędzia bardzo często mogą się pochwalić rewelacyjną obsługą klienta. Potrzebujesz pomocy o 23 w niedzielę? Nie wiesz, jak skonfigurować pewne opcje, by działały jak najlepiej? Wystarczy kontakt z obsługą, która zawsze jest na posterunku.

Wielokrotnie sam byłem bohaterem tego typu sytuacji. Przykładowo: konsultanci Brand24 ustawili za mnie monitoring interesujących mnie haseł i poinformowali po fakcie, jakie zmiany w dotychczasowych ustawieniach wprowadzili i dlaczego to zrobili. 

Skoro pierwsze narzędzie już się pojawiło, to zacznijmy właśnie od niego.

Brand24 – monitoring Internetu

Brand24 pozwala śledzić, co piszą na twój temat (i nie tylko) w sieci. Wystarczy, że zdefiniujesz listę interesujących cię słów kluczowych – na przykład nazwę swojego sklepu czy profilu na Allegro – a system zacznie wyszukiwać i na bieżąco informować cię o nowych wpisach, w których dana fraza się pojawia. 

Brand24, podobnie jak inne narzędzia do monitoringu Internetu, zbiera wyniki z mediów społecznościowych, forów internetowych czy popularnych portali.

Pomyśl, jak jeszcze możesz go wykorzystać. Śledzenie opinii o swojej marce to jedno, ale to tylko podstawowe zastosowanie. Dzięki monitoringowi Internetu możesz sprawdzić, co potencjalni klienci piszą o produktach, które sprzedajesz, konkurencji czy własnych preferencjach zakupowych. Możesz do nich dotrzeć nawet w chwili, gdy proszą o polecenie, co kupić!


FastTony – facebookowe reklamy na sterydach

Reklama na Facebooku to świetny kanał sprzedażowy dla twojego sklepu – nie wierz tym, którzy wciąż uparcie twierdzą, że ten portal nie sprzedaje. 

Umiejętne konfigurowanie reklam na Facebooku pozwala zdziałać cuda. Co nie zmienia faktu, że wiele funkcji jest dostępnych albo tylko dla dużych graczy – na przykład domów mediowych – albo zwyczajnie system, jak na razie, ich nie udostępnia.

FastTony zapewnia dostęp do funkcji, które sam Facebook dopiero wprowadzi lub nawet nie zamierza wprowadzać. Przykłady? Proszę bardzo. Kierowanie reklam na konkretne lokalizacje. Reklamy sterowane pogodą. Integracja z narzędziami zewnętrznymi – od systemów do wysyłki SMS po narzędzia marketing automation. A to zaledwie wierzchołek góry lodowej. Twórcy cały czas pracują nad nowymi, przydatnymi rozwiązaniami.


Sklep na gotowym silniku

Chcesz prowadzić sprzedaż na Allegro i własny sklep jednocześnie? Zastanów się zatem nad skorzystaniem z jednego z wielu dostępnych na rynku gotowych silników sklepów internetowych, jak na przykład Bazarka czy Shoper

Tego typu narzędzia pozwolą ci niemal w kilka minut uruchomić sklep internetowy oparty na jednym z dostępnych szablonów, jednak ich największą zaletą są integracje z narzędziami i usługami zewnętrznymi: systemy do e-mail marketingu, obsługa wysyłek czy właśnie Allegro. Po co dokładać sobie pracy, dodając osobno produkty do sklepu i potem jeszcze raz wystawiając je na portalu? Integracje pozwalają ci to robić za jednym zamachem. 


Manubia, czyli zaawansowana analityka

Skoro jesteśmy przy sprzedaży na Allegro, to na liście nie mogło zabraknąć istniejącego na rynku od wielu lat rozwiązania do generowania raportów sprzedaży – Manubii.

Chcesz wiedzieć, co się sprzedaje w danej kategorii produktów? Jak ustalić poziom cen, by zachować konkurencyjność? Na ile wycenić dostawy? Możesz spróbować to zrobić samodzielnie lub zdecydować się na zewnętrznego wykonawcę. 


Callpage, czyli obsługa klienta 2.0

Jak zmotywować twojego potencjalnego klienta, by zdecydował się na rozmowę telefoniczną na temat produktów, które mogą go interesować? Skorzystaj z CallPage, które wyselekcjonowanym użytkownikom wyświetla banner z prośbą o podanie numeru telefonu. 

Gdy to zrobią, aplikacja automatycznie dzwoni do ciebie lub twojego pracownika, by jak najszybciej zrealizować połączenie. Jeżeli nie jesteś akurat dostępny, wybiera następny numer z listy. Tym sposobem klient może szybko dopytać o interesujące go szczegóły, a ty zyskujesz jego dane kontaktowe oraz nagranie rozmowy, które ląduje bezpośrednio w twoim CRM. 


Sotrender, czyli skuteczne media społecznościowe

Chcesz usprawnić funkcjonowanie twoich kanałów społecznościowych, ale nie bardzo masz czas na wielogodzinne analizy? Skorzystaj z Sotrendera. To narzędzie pomoże ci szybko wyciągnąć wnioski na temat efektywności konta na Twitterze, Facebooku czy Instagramie.

Dużą zaletą jest wbudowany system podpowiedzi, który cię pokieruje. Zasugeruje na przykład więcej publikacji w czwartki czy częstsze publikowanie pytań. Wszystko po to, by zwiększać zainteresowanie i zaangażowanie w twoich kanałach.

Dodatkowo dzięki Sotrenderowi zanalizujesz nie tylko swoje kanały, ale również podejrzysz działania konkurencji. Jeżeli akurat wpadną na ciekawy pomysł w zakresie komunikacji, warto go poznać. 

Landingi.pl

Tymczasowa promocja? Konkretny produkt, któremu chcesz poświęcić więcej miejsca i sprzedawać bez dodatkowych elementów odciągających uwagę? Może działania content marketingowe, które wymagają strony lądowania? 

W każdym z tych przypadków landingi.pl będą doskonałym wyborem. Świetny edytor i system łatwo edytowalnych szablonów pozwoli ci sprawnie przygotować stronę www dedykowaną konkretnej akcji czy produktowi. Potem pozostaje tylko generować ruch i zbierać leady lub sprzedawać!


Freshmail, czyli e-mail marketing na wysokim poziomie

E-mail to jeden z najskuteczniejszych kanałów marketingowych, powinieneś więc zadbać o jak najwyższy poziom swoich wysyłek – od kwestii graficznych po rozwiązania techniczne, w tym analitykę. Na to wszystko pozwoli ci Freshmail, w którym bez problemu przygotujesz estetyczne, gotowe do wielokrotnego wykorzystania szablony wysyłek, zaplanujesz i zautomatyzujesz swoją kampanię oraz przejrzysz jej wyniki z dokładnością co do jednego kliknięcia w dowolny link w treści. 


SalesManago

Skoro przy automatyzacji jesteśmy, to na koniec prawdziwy kombajn. SalesManago pozwala bardzo dokładnie zaplanować, co krok po kroku ma się wyświetlać i wysyłać potencjalnemu klientowi, który wszedł na twoją stronę, zapisał się na newsletter czy kupił produkt. 

Dość powiedzieć, że jesteś w stanie dynamicznie zmieniać produkty wyświetlane w remarketingu i plan wysyłek e-mail marketingowych dzięki odpowiednio zdefiniowanym regułom. Jeżeli jeszcze nie korzystasz z dobrodziejstw automatyzacji, to wierz mi, wkrótce zaczniesz.

To zaledwie kilka przydatnych narzędzi/usług, które powinieneś przynajmniej kojarzyć, jeśli sprzedajesz przez Internet. Każde z nich może ci pomóc zwiększyć sprzedaż, jeżeli tylko umiejętnie je wykorzystasz. Owocnej pracy i dalszych poszukiwań!


Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%