Liczy się każdy kilometr

W ubiegłym roku w ramach kampanii „Kręć Kilometry” Polacy wykręcili 3 787 739 kilometrów. W tym roku pierwszy milion na liczniku pojawił się już po miesiącu rywalizacji.
– Zapowiada się gorąca, letnia rywalizacja na rowerach – komentuje Krzysztof Śpiewek, członek zarządu Fundacji Allegro All For Planet. 

– W ubiegłym roku o tej porze mieliśmy 500 tys. km, a teraz już ponad 1 mln – podkreśla Katarzyna Mikielewicz, CSR Projects Coordinator Allegro. – Aktualna liczba uczestników kampanii wynosi 13 695 i stale rośnie – dodaje.

Jak podkreśla Katarzyna Mikielewicz, przyrost nowych pobrań aplikacji w ciągu pierwszego miesiąca trwania kampanii „Kręć Kilometry” w tym roku to 2989 na system iOS oraz 8314 na Androida. – Warto wspomnieć, iż w dotychczasowych edycjach kampanii „Kręć Kilometry” z aplikacji korzystało ponad 50 tys. rowerzystów – mówi.

Ranking dostępny jest na stronie www.kreckilometry.pl/stojaki#ranking. Jego aktualizacja następuje mniej więcej co godzinę.

– Jesteśmy aktywną częścią mody na zdrowy i ekologiczny tryb życia. Każdy kilometr na rowerze ma znaczenie w tej pozytywnej rywalizacji, do której namawiamy wszystkich, niezależnie od wieku. Każdy może stać się współautorem sukcesu swojego miasta w naszym wyjątkowym rankingu – dodaje Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.



W tej chwili w klasyfikacji kilkutysięczny Kórnik (wielkopolskie) wygrywa z kilkusettysięcznym Wrocławiem. Natomiast Lubartów (lubelskie) ma na swoim koncie więcej kilometrów niż na przykład Łódź. W pierwszej dziesiątce są Poznań, Warszawa i Gdańsk, ale też Grudziądz, Krotoszyn czy Włocławek. W sumie prawie 500 miast rywalizuje w tegorocznej kampanii „Kręć Kilometry”.

Jak pomóc swojemu miastu?

Wesprzeć swoje miasto w walce o stojaki rowerowe można bardzo łatwo. Wystarczy na telefonie zainstalować bezpłatną aplikację „Kręć Kilometry” i włączać ją, jeżdżąc do pracy, na weekendową wycieczkę czy w czasie rajdu rowerowego. Na zbieranie kilometrów mamy czas do końca września.



– Dwadzieścia miast z najlepszym wynikiem w rankingu kilometrów otrzyma od nas oryginalne stojaki rowerowe. Do tej pory zamontowaliśmy ponad 1000 stojaków w prawie 50 miastach. Na liście są i duże miasta, i małe miejscowości. Szansę ma każdy – dodaje Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.

W tym roku do wygrania jest w sumie 300 stojaków. Każdy uczestnik kampanii ma także możliwość wygrania nagrody indywidualnej, m.in. profesjonalnej apteczki rowerowejJednocześnie na stronie www.kreckilometry.pl trwa największe w Polsce badanie opinii rowerzystów. Każdy może wypełnić ankietę i ocenić np. stan infrastruktury w swoim mieście.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.