Wakacje właśnie się rozpoczęły, a z nimi ostatnie zakupy i pakowanie walizki na wakacyjny wyjazd. Czego nie zabraknie w bagażu Polaków? Czy zostawiamy przygotowania na ostatni moment? Sprawdziliśmy, co Polacy zabiorą ze sobą na wakacje w tym roku.

Z sondażu przeprowadzonego na nasze zlecenie wynika, że aż 36% osób zaczyna szykować się na wakacyjny wyjazd już miesiąc przed terminem. 24% respondentów czeka do ostatniego tygodnia. Tylko niecałe 10% badanych wyjeżdża nieprzygotowanych i potrzebne rzeczy kupuje na miejscu. Co ciekawe, wśród zapominalskich jest zdecydowanie więcej mężczyzn niż kobiet – aż 16% panów nie daje rady przygotować się na czas. Podobnie szykuje się tylko 4% kobiet.

Bez czego nie wyobrażamy sobie wyjazdu? Tradycyjnie Polacy kojarzą je z morzem – aż 28% nie wyobraża sobie wakacji bez plaży. Prawie 24% wskazało na pamiątkowe zdjęcia. Kolejne pozycje na liście rzeczy, bez których nie wyobrażamy sobie wakacyjnych wyjazdów, to: lody, zachody słońca i towarzystwo przyjaciół.

Kolorowe lato w proszku

Z naszych danych wynika, że tegoroczny sezon letni należy zdecydowanie do… zadbanych dłoni. Od początku czerwca na naszym serwisie sprzedało się ponad 20 tys. różnych produktów do manikiuru hybrydowego. Lato to również czas, kiedy wzrasta sprzedaż kosmetyków do opalania, chociaż szczyt ich sprzedaży miał miejsce w maju i czerwcu. Ciekawostką w tym sezonie jest kolorowy proszek holi, chętnie kupowany przez uczestników różnych letnich festiwali. Dane sprzedażowe pokazują, że wakacje to również czas, kiedy okularnicy chętnie przerzucają się na soczewki kontaktowe. Popularnością cieszą się również doczepiane włosy.

proszek holi.jpg

Polacy pokochali hulajnogi

Wakacje to moment, kiedy więcej czasu spędzamy na świeżym powietrzu. Hitem sprzedaży są hulajnogi (zarówno tradycyjne, jak i elektryczne) – od marca sprzedało się już 45 tys. sztuk, czyli dwukrotnie więcej niż w 2018 r. Zwolennicy biwakowania zaopatrują się w takie produkty jak lazy bag (wielka dmuchana kanapa), prysznic turystyczny, koc piknikowy z termoizolacją oraz odstraszacz komarów Thermacell. Z akcesoriów plażowych bardzo popularne są różne dmuchańce, np. 6-osobowy gigantyczny flaming, jak również maski do nurkowania czy buty do wody. Ciekawym trendem jest rosnące zainteresowanie deskami SUP (Stand Up Paddle). Mimo wysokiej ceny, czyli około 1200 zł za sztukę, ich sprzedaż w stosunku do ubiegłego roku prawie się potroiła. Tradycyjnie zaopatrujemy się w mapy i przewodniki oraz przyjemną lekturę na plażę. Najczęściej wybierane są bestsellery z literatury popularnej (kryminał/sensacja oraz literatura obyczajowa i erotyczna). W tym roku najchętniej wybierane są książki Blanki Lipińskiej oraz Remigiusza Mroza.

Jak na plażę to tylko… w perłach

Nasi eksperci wskazali również na tegoroczne trendy w modzie. Wśród pań królują stroje kąpielowe z wysokim stanem, maskujące drobne niedoskonałości, w mocne, oryginalne wzory. Czas letnich festiwali to również pora na zwiewne i ażurowe materiały ozdobione w stylu boho, z frędzlami czy pomponami. Must-have tego sezonu są również spinki ozdobione perłami, wianki oraz biżuteria zdobiona muszelkami. Niezbędne drobiazgi panie wrzucą do koszyka zamiast tradycyjnej torebki. Panowie wybiorą okulary przeciwsłoneczne o sportowym wyglądzie lub tzw. aviatorki oraz nieśmiertelne czapki z daszkiem.

Fot. Shutterstock.com

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl