Łatwe pytanie, ważne odpowiedzi

Pytań nie jest dużo, ale pozwolą sprawdzić, jakie odczucia mają polscy rowerzyści na co dzień korzystający z dwóch kółek i infrastruktury w poszczególnych polskich miastach. Ich deklaracje zostaną uzupełnione szczegółową analizą aktywności rowerowych, które realizowali z wykorzystaniem aplikacji mobilnej „Kręć Kilometry”.  

– Kwestionariusz został przygotowany z myślą o stworzeniu obrazu kultury rowerowej w Polsce, ze wszystkimi jej blaskami i cieniami, atrakcjami i barierami. Uzupełnienie go o dane z aplikacji mobilnej da nam prawdziwy obraz tego, jak Polacy korzystają z rowerów – mówi dr Andrzej Siatkowski z Centrum Badań Stosowanych. 



W badaniu znajdziemy pytania dotyczące rodzajów i częstotliwości aktywności rowerowych, oceny bezpieczeństwa, a także szczegółowej oceny infrastruktury rowerowej w poszczególnych miastach i tego, jak się zmieniała na przestrzeni ostatnich lat. W badaniu może wziąć udział każdy rowerzysta. Ankieta dostępna jest na stronie: www.kreckilometry.pl/badanie 

Raport, jakiego jeszcze nie było

Odpowiedzi udzielane przez rowerzystów będą analizowane między innymi w ujęciu regionalnym. Dzięki temu samorządy w całej Polsce dostaną cenne informacje, jak oceniane są ich inwestycje przez lokalnych rowerzystów. Dodatkowo połączenie ankiety z analizą danych aplikacji mobilnej „Kręć Kilometry” (ponad 50 tysięcy użytkowników) pozwoli porównać to, co deklarujemy w badaniu, z tym, jak faktycznie jeździmy na rowerze.

– Chcemy, aby efektem naszego badania był raport, który kompleksowo pokaże opinie polskich rowerzystów. Widzimy, że na ulicach miast przybywa z roku na rok użytkowników „dwóch kółek”. Jednocześnie poprawia się infrastruktura: powstają nowe ścieżki i parkingi rowerowe. Ale cały czas kluczowe pozostaje pytanie: co zrobić, by jeszcze więcej Polaków zostawiało samochody w garażu i na co dzień korzystało z roweru? Mam nadzieję, że za kilka miesięcy będziemy bliżsi odpowiedzi na to pytanie – mówi Krzysztof Śpiewek, członek zarządu Fundacji Allegro All For Planet.



Raport gotowy będzie jesienią tego roku. Fundacja Allegro All For Planet już zapowiada, że będzie on w całości dostępny publicznie.

Stojaki rowerowe dla miast

Trwające badanie to tylko część kampanii społecznej „Kręć Kilometry”, którą już po raz piąty zorganizowała Fundacja Allegro All For Planet. Jej najważniejszym elementem jest rywalizacja polskich miast o stojaki rowerowe. W tym roku będzie ich aż 300! Lokalizacja uzależniona jest od liczby kilometrów, którą rowerzyści zdobędą dla konkretnego miasta. Jednocześnie uczestnicy mają szansę na zdobycie apteczek rowerowych i innych nagród indywidualnych. Rywalizacja potrwa do końca września i wtedy poznamy 20 miast, które wygrają nowe parkingi rowerowe. Szczegóły akcji dostępne są na stronie: www.kreckilometry.pl.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

Aukcje WOŚP od kuchni. Tak powstała popularna platforma charytatywna
Pierwsza aukcja na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pojawiła się na Allegro 17 lat temu. Chociaż od tego czasu możliwości wsparcia Finału z każdym rokiem jest coraz więcej, to licytacje wciąż cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem Polaków. Tylko w ubiegłym roku kwota zebrana podczas licytacji osiągnęła rekordowe 4,5 mln złotych. 
Allegro zmienia system komentarzy
Od 25 stycznia 2017 roku Allegro rozpocznie wprowadzanie zmian w systemie komentarzy do transakcji. Oceniać będą tylko kupujący i skrócony zostanie okres zbierania ocen oraz znikną oceny neutralne. Dzięki temu kupujący będą mogli korzystać z bardziej przejrzystego systemu oceny jakości obsługi sprzedających.
Allegro uruchamia program bonusowy dla wszystkich klientów
Wprowadzany dziś program pozwala bardzo szybko zamieniać uzyskane punkty za transakcje na zniżki w zakupach, dając użytkownikom realne korzyści finansowe.
Podaruj rzecz od serca, wspieraj Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy
Od lat znane osoby wystawiają aukcje na rzecz WOŚP, a dzięki platformie rzeczyodserca.pl mogą opowiedzieć historię związaną z ofiarowanym przedmiotem i zachęcić do jego licytacji. W ich ślady może pójść każdy, tak jak np. pracownicy Allegro, którzy w filmach wideo promują swoje aukcje z pakietem szkoleń czy scenariuszami do filmów „Legendy Polskie”.