Łatwe pytanie, ważne odpowiedzi

Pytań nie jest dużo, ale pozwolą sprawdzić, jakie odczucia mają polscy rowerzyści na co dzień korzystający z dwóch kółek i infrastruktury w poszczególnych polskich miastach. Ich deklaracje zostaną uzupełnione szczegółową analizą aktywności rowerowych, które realizowali z wykorzystaniem aplikacji mobilnej „Kręć Kilometry”.  

– Kwestionariusz został przygotowany z myślą o stworzeniu obrazu kultury rowerowej w Polsce, ze wszystkimi jej blaskami i cieniami, atrakcjami i barierami. Uzupełnienie go o dane z aplikacji mobilnej da nam prawdziwy obraz tego, jak Polacy korzystają z rowerów – mówi dr Andrzej Siatkowski z Centrum Badań Stosowanych. 



W badaniu znajdziemy pytania dotyczące rodzajów i częstotliwości aktywności rowerowych, oceny bezpieczeństwa, a także szczegółowej oceny infrastruktury rowerowej w poszczególnych miastach i tego, jak się zmieniała na przestrzeni ostatnich lat. W badaniu może wziąć udział każdy rowerzysta. Ankieta dostępna jest na stronie: www.kreckilometry.pl/badanie 

Raport, jakiego jeszcze nie było

Odpowiedzi udzielane przez rowerzystów będą analizowane między innymi w ujęciu regionalnym. Dzięki temu samorządy w całej Polsce dostaną cenne informacje, jak oceniane są ich inwestycje przez lokalnych rowerzystów. Dodatkowo połączenie ankiety z analizą danych aplikacji mobilnej „Kręć Kilometry” (ponad 50 tysięcy użytkowników) pozwoli porównać to, co deklarujemy w badaniu, z tym, jak faktycznie jeździmy na rowerze.

– Chcemy, aby efektem naszego badania był raport, który kompleksowo pokaże opinie polskich rowerzystów. Widzimy, że na ulicach miast przybywa z roku na rok użytkowników „dwóch kółek”. Jednocześnie poprawia się infrastruktura: powstają nowe ścieżki i parkingi rowerowe. Ale cały czas kluczowe pozostaje pytanie: co zrobić, by jeszcze więcej Polaków zostawiało samochody w garażu i na co dzień korzystało z roweru? Mam nadzieję, że za kilka miesięcy będziemy bliżsi odpowiedzi na to pytanie – mówi Krzysztof Śpiewek, członek zarządu Fundacji Allegro All For Planet.



Raport gotowy będzie jesienią tego roku. Fundacja Allegro All For Planet już zapowiada, że będzie on w całości dostępny publicznie.

Stojaki rowerowe dla miast

Trwające badanie to tylko część kampanii społecznej „Kręć Kilometry”, którą już po raz piąty zorganizowała Fundacja Allegro All For Planet. Jej najważniejszym elementem jest rywalizacja polskich miast o stojaki rowerowe. W tym roku będzie ich aż 300! Lokalizacja uzależniona jest od liczby kilometrów, którą rowerzyści zdobędą dla konkretnego miasta. Jednocześnie uczestnicy mają szansę na zdobycie apteczek rowerowych i innych nagród indywidualnych. Rywalizacja potrwa do końca września i wtedy poznamy 20 miast, które wygrają nowe parkingi rowerowe. Szczegóły akcji dostępne są na stronie: www.kreckilometry.pl.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.