co nowego
13 maja 2016, 19:23

„Mam swój styl” po raz drugi

Za nami druga edycja konkursu organizowanego przez Allegro „Mam swój styl”. Wielki finał tym razem odbył się w Centrum Stoczni Gdańskiej. Jurorzy znów mieli trudny wybór...

Polacy kochają wszelkie pokazy, zabawy i celebracje, dlatego Allegro zdecydowało, że najnowsza kampania modowa zostanie przygotowana na prawdziwych pokazach mody, w których każdy z użytkowników mógł zaprezentować swój styl.



– Bardzo lubimy dostawać gotowe podpowiedzi stylizacji swoich ubiorów. Kampania stawia więc na kontent stylizacyjny, zabawę modą oraz wzmacnia wizerunek Allegro jako miejsca, w którym się ją sprzedaje. Mamy również świadomość, jak ważna jest dla klientów opinia influencerów, dlatego zaangażowaliśmy ich do współpracy jako jurorów – wyjaśnia Celestyna Zachariasz, menedżer kategorii Moda i Uroda Allegro. 


Allegro wykorzystało ten trend, tworząc całą kampanię modową. – Hasło tej najnowszej brzmi: „Ty masz swój styl, my mamy całą resztę”. „My”, czyli Allegro, zaś nasi użytkownicy to styliści. Chcemy nią powiedzieć, że ulica ubiera się na Allegro, a jak wiadomo ulica to największy catwalk, czyli wybieg mody – mówi Antoni Krokowicz, odpowiedzialny w Allegro za projekt. 

Czytaj także: Wielki pokaz mody Allegro

W ramach kampanii zostało wykorzystanych wiele kanałów komunikacji.
– Od najbardziej widowiskowego i zasięgowego spotu reklamowego zrealizowanego w trzech wersjach produktowych, poprzez pokazy mody w Warszawie i Gdańsku dla szerokiej publiczności i opiniotwórczych „ludzi z branży”, konkursy dla użytkowników „Mam swój styl”, a kończąc na reklamach w Internecie, nie wyłączając oczywiście najmodniejszych kanałów społecznościowych – tłumaczy Robert Trochimiak z Allegro, jeden z pomysłodawców działań pod hasłem „Mam swój styl”. Jest to kampania 360°, umożliwiająca dotarcie do odbiorców różnymi metodami. 


Spot, który powstał na warszawskim pokazie, w różnych grupach wiekowych został pozytywnie odebrany, szczególnie przez kobiety. – Przebadani odbiorcy potwierdzali, że na skutek kampanii podniosła się ich świadomość dotycząca dostępności na platformie markowych produktów, odzieży, obuwia i dodatków w najlepszych cenach – mówi Celestyna Zachariasz. – Wielu z nich podkreślało, że są przekonani, że znajdą na Allegro produkty modowe, których szukają i które są zgodne z trendami – dodaje.

Pokaz mody jako kontakt z klientami

Wszystkie laureatki są zgodne w tym, że zwycięstwo było dla nich ogromnym zaskoczeniem. Patrycja Rempolska przyznaje, że miała nutkę nadziei, bo to było jej drugie podejście do konkursu. Tym razem stworzyła stylizacje, które podbiły serca jurorów. Katarzyna Kipka, podobnie jak Aleksandra Pepłońska o konkursie dowiedziały się z profili facebookowych jurorów, a ich decyzja o wzięciu w nim udziału była spontaniczna.

 

Na zdjęciu laureatki konkursu. Od lewej: Natalia Bogdanowicz, Aleksandra Pepłońska, Wiktoria Rołkowska, Patrycja Rempalska, Angelika Jaszczyk.

Jak przyznaje Kamil Pawelski, który po raz drugi pełnił rolę jurora, obie edycje konkursu „Mam swój styl” miały swój podobny charakter, więc poziom trudności przy wyborze laureatów był porównywalny. – Najfajniejsze w tej edycji było to, że stylizacje, które były zgłaszane do konkursu, nie były udziwnione czy przesadnie wydumane. Wyraźnie było widać pewien sznyt. Dlatego uważam, że młodzi ludzie coraz lepiej sobie radzą z modą – opowiada Kamil Pawelski, autor bloga Ekskluzywny menel.

Wśród nadesłanych zestawów przeważały głównie stylizacje dziewczyn. – Było to w tej edycji szczególnie widoczne, bo jako bloger mody męskiej stawiałem głównie na stylizacje męskie. Niestety, tym razem było ich znacznie mniej – dodaje Kamil. 

Czym Kamil kierował się, wybierając zwycięskie zestawy? – Chyba tym „czymś”. Takie stylizacje musiały przykuć moją uwagę, musiały być w pewien sposób zbliżone do mojego postrzegania mody. To były główne aspekty, którymi się kierowałem – relacjonuje juror.


W tej edycji pokaz mod został podzielony na trzy części: denim, ale w rockowej grunge’owej, młodzieżowej odsłonie. – Chcieliśmy zachęcić laureatów do eksperymentów z dżinsem – wyjaśnia Marcin Żak, stylista pokazu mody Allegro. Druga odsłona to sport. – Ale nie nudny sport, tylko ten kolorowy. Chcemy pokazywać, że można ubierać się sportowo-kolorowo, że można nadal mieć styl, zakładając dresy, że można to miksować, aby być widocznym na ulicy – tłumaczy Żak. Na koniec, tradycyjnie, zwieńczenie wszystkiego, czyli elegancja.

Strefa Marek Allegro

Pokaz mody Allegro to także partnerzy ze Strefy Marek. Współpraca z Allegro na tej płaszczyźnie to dla nich gwarancja dotarcia do szerszego grona odbiorców. – Zaxy to przede wszystkim świeżość, zabawa, żywe kolory oraz kobiece wyjątkowe wzornictwo. Uważamy, że jest to marka posiadająca ogromny potencjał, który należy pokazać światu. Udział w pokazie mody w Strefie Marek Allegro jest dla nas ogromnym wyróżnieniem i jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości zaistnienia w tak doskonałym towarzystwie. Uważamy, że pokaz mody Allegro, zorganizowany z takim rozmachem, jest wspaniałym pomysłem na promocję marek, jak i samej platformy Allegro – mówi Natalia Kowalczyk z Intermax, dystrybutora marki Zaxy.


W Strefie Marek można było zobaczyć również markę Batycki, która od lat jest synonimem prestiżu. – Współpracę z Allegro potraktowaliśmy również jako przygodę, zabawę formą, a zarazem kolejne wyzwanie w rozwoju marki. Modele zaprojektowane specjalnie dla Allegro to - podobnie jak w naszej kolekcji głównej - zarówno modele klasyczne, bardziej oficjalne i stonowane, jak i kolorowe, świeże w formie produkty podążające za najnowszymi trendami. Zdaniem naszych projektantów „eksperymenty” są bowiem dozwolone, ponieważ tradycja i moda nie wykluczają się nawzajem. Modele zaprezentowane podczas pokazu zostały zestawione przez stylistów perfekcyjnie, ale równie często w sposób zaskakujący dla nas samych. Na pewno jest to dla nas ciekawy eksperyment i tak jak zakładaliśmy od początku, wspaniała zabawa modą – opowiada Izabela Grajek, PR Manager Batycki.

Internet zamiast sklepu stacjonarnego

Obecność na pokazie mody Allegro takich marek jak Batycki, Bytom, Wittchen, Zaxy, Carinii, Gino Rossi, Puma i wielu innych to tylko dowód na to, że moda przenosi się do Internetu.


– Zakupy w sieci to wybór czysto praktyczny. Dzięki temu unikamy tłumów i kolejek. Wszystko można zamówić, przymierzyć w domu i odesłać – mówi Marcin Żak. – Takie rozwiązanie to większy komfort, bo daje nam szansę na zweryfikowanie zawartości szafy, sprawdzenie, czy nowa rzecz będzie pasowała do tego, co już mamy i w jakich zestawach się sprawdzi. Cały świat kupuje w sieci i Polacy w tym obszarze nie odstają – dodaje Żak.

Wtóruje mu Janusz Sabaj, reżyser pokazu, i wskazuje na kolejne plusy zakupów w sieci: – Dzięki temu, że produkty trafiają do nas prosto z magazynów, są po prostu zwyczajnie tańsze – mówi.


– To jest fajne, że Allegro tak się zmieniło, że mamy możliwość przejrzenia oferty z nowymi rzeczami wielu marek. Myślę, że Allegro rośnie na lidera wśród e-commerce’u – dodaje Kamil Pawelski i podkreśla, że widać to, że coraz rzadziej robimy zakupy ubraniowe w sklepach stacjonarnych. – Coraz częściej kupujemy w sieci, bo leżąc na kanapie w domu mogę wybierać sobie rzeczy, później dostaję je prosto do domu, mogę je też później zwrócić, więc tak naprawdę są same korzyści – mówi Kamil Pawelski.

Ada Fijał, prowadząca pokaz mody Allegro, również przyznaje, że jej ulubionym sposobem na robienie zakupów jest Internet. – Nie lubię wielkich galerii, wolę w wolnym czasie zrobić zakupy na spokojnie i z gorącą czekoladą w ręce – tłumaczy.


Co powinno znaleźć się w tym sezonie w naszej szafie? W poniższym wideo znajdziecie wskazówki i „must have” na wiosnę i lato prosto z pokazu mody Allegro.



Fot. Michał Murawski. Wideo: x-news.pl
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%