Czy wiesz, że Allegro to prawdopodobnie jedyne miejsce, gdzie można zarobić milion w mniej niż 3 tygodnie? Jak to zrobić, opowiadali eksperci i partnerzy Allegro podczas II Kongresu Zdrowie i Uroda, Sport i Turystyka, Supermarket, Dziecko 4 czerwca w Warszawie.

W 2018 r. 28 firm, które stworzyły nowe konta, w niecały rok osiągnęło obroty większe niż milion złotych. Najlepszej udało się to w zaledwie 19 dni. To niesamowite! – mówił, otwierając kongres, Francois Nuyts, CEO Allegro. – Polski rynek handlu, w tym e-commerce, rośnie z każdym rokiem. W 2019 r. sprzedaż online zwiększy się o 13,3%. To tylko pokazuje, jak wiele można jeszcze osiągnąć. Uważam, że to polskie małe i średnie przedsiębiorstwa przyczynią się do rozwoju zakupów online. Dlatego chcemy je wspierać w tym procesie – dodał Francois Nuyts.

Allegro działa od 20 lat i cały czas bardzo intensywnie się rozwija. Każdego miesiąca ponad 17 milionów klientów szuka na Allegro produktów, wpisując w tym czasie w wyszukiwarkę 1 mld 300 mln haseł. 72% wszystkich internautów w Polsce uważa Allegro za swoje ulubione miejsce zakupów. Użytkownicy korzystają coraz częściej z urządzeń mobilnych: już 60% ruchu w serwisie pochodzi z urządzeń mobilnych.

Obecnie na Allegro działa ponad 125 tysięcy firm. W samym 2018 roku do tego grona dołączyło ich 16 tysięcy. – Rynek detaliczny  w Polsce jest wart  prawie 910 miliardów złotych, natomiast tylko 6,2% to udziały rynku online. Allegro dzięki ścisłej współpracy z partnerami zajmuje bardzo wysokie 6. miejsce w Europie wśród wszystkich firm e-commerce’owych – podkreślała Dagmara Brzezińska, Market Segment Director Allegro.

Z desktopu do mobile

Mimo imponujących statystyk Polska jest na początku rozwoju e-commerce. Udział e-handlu w rynku detalicznym  nie jest jeszcze duży, wynosi jedynie kilka procent, natomiast w krajach Europy Zachodniej ten wskaźnik jest już dwucyfrowy. Dodatkowo należy się spodziewać, że coraz więcej Polaków będzie przechodzić od tradycyjnych zakupów do sieci. Powodem jest to, że w Internecie, a szczególnie na Allegro, klienci mają dostęp do ogromnego katalogu ofert w najlepszych cenach, a zakupy są bardzo wygodne. Mając to na względzie, serwis cały czas pracuje nad nowymi narzędziami wspierającymi sprzedaż, a także nad ulepszeniem tych istniejących.

Allegro chce być najbardziej efektywną platformą sprzedaży zarówno dla sprzedających, jak i kupujących w polskim e-commerce. Zadaniem Allegro jest stworzenie wielu nowych narzędzi dla sprzedających, aby mogli oni w sposób bardziej efektywny, lepszy i szybszy docierać do 17 milionów klientów, którzy co miesiąc kupują na Allegro – mówił Damian Zapłata, Chef Commercial Officer w Allegro. – Partnerami Allegro są bardzo różne firmy, te rozpoczynające swoją przygodę z naszym serwisem i z e-commerce w ogóle, ale też mające wieloletnie doświadczenie w tym obszarze, jak również marki, z którymi bardzo dynamicznie rozwijamy naszą współpracę – podkreślał.

– Allegro chce być najbardziej efektywną platformą sprzedaży zarówno dla sprzedających, jak i kupujących w polskim e-commerce – mówił Damian Zapłata, Chef Commercial Officer w Allegro.

– Allegro chce być najbardziej efektywną platformą sprzedaży zarówno dla sprzedających, jak i kupujących w polskim e-commerce – mówił Damian Zapłata, Chef Commercial Officer w Allegro.

Oto cztery obszary biznesu, w których Allegro będzie szczególnie intensywnie pracować w tym roku:

  • Atrakcyjne oferty – Allegro chce realizować efektywne kampanie promocyjne  dla swoich partnerów, dlatego pracuje nad wieloma rozwiązaniami technologicznymi, które pozwolą sprzedającym uczestniczyć w tego typu akcjach w prosty i szybki sposób. Sprzedaż u partnerów, którzy uczestniczą w tego typu akcjach, wzrasta dwucyfrowo.
  • Narzędzia reklamowe – obszar reklamowy jest dla Allegro bardzo ważny, dlatego narzędzi reklamowych pojawia się coraz więcej. Sprzedający ich potrzebują, bo pozwalają jeszcze efektywniej dotrzeć do klientów. Kilka miesięcy temu Allegro wystartowało z nowym produktem Ads Express. Jest to narzędzie, które pozwala sprzedawcom zrealizować bardzo szybko kampanię na platformie Allegro. W planach jest rozszerzenie narzędzi reklamowych poza Allegro, do sieci Google – Google Ads – gdzie wykorzystywane będą algorytmy i dane Allegro, aby pozycjonować oferty sprzedawców.
  • Inteligentne  usługi logistyczne – to jest obszar, który na Allegro dopiero zaczyna się rozwijać. Dostawa tego samego dnia niebawem wystartuje w wybranych kategoriach, np. FMCG czy Dzieci.
  • Zarządzanie ofertą – Allegro stawia na zarządzanie ofertami, dlatego dostarcza narzędzi analitycznych i rekomendacji.

Przed nami bardzo dużo zmian. Mam nadzieję, że zmiany te pozwolą naszym partnerom robić jeszcze większy biznes na Allegro, a także pozwolą nam wspólnie rosnąć – podsumował swoje wystąpienie Damian Zapłata.

Kluczowy jest koszt dostawy

Aby móc spełnić oczekiwania klientów, Allegro nieustannie bada, jakie są najważniejsze korzyści, jakie może dać konsumentom. – Podczas badania Gemius odkryliśmy, że 67% internautów w Polsce oczekuje przede wszystkim niskich kosztów dostawy. Naszą odpowiedzią na tę potrzebę jest Allegro Smart!. Korzystający z  tego rozwiązania 6 razy częściej dokonują zakupów niż te osoby, które tej usługi nie wykupiły – mówiła Dagmara Brzezińska.

– Allegro dzięki ścisłej współpracy z partnerami zajmuje bardzo wysokie 6. miejsce w Europie wśród wszystkich firm e-commerce’owych – podkreślała Dagmara Brzezińska, Market Segment Director Allegro.

– Allegro dzięki ścisłej współpracy z partnerami zajmuje bardzo wysokie 6. miejsce w Europie wśród wszystkich firm e-commerce’owych – podkreślała Dagmara Brzezińska, Market Segment Director Allegro.

Kategorie Uroda, Sport, Zdrowie i Dziecko najbardziej popularne

Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zrozumieniu potrzeb konsumenta i tego, w jaki sposób Allegro buduje wspólnie z partnerami swój ekosystem, wiadomo, że najczęściej kupowanymi produktami w Internecie są te z kategorii Uroda, Sport, Zdrowie i Dziecko. Ich udział w rynku online wynosi ponad 50%. – Już na etapie wyszukiwania coraz częściej myślimy o tym, jakie są potrzeby naszych użytkowników, co jest dla nich ważne, w jaki sposób możemy dostarczyć informacji o produkcie, który może by ich zainteresował – podkreślała Dagmara Brzezińska.

Rozumie to marka L’Oréal, która niedawno wybrała Allegro jako swój kanał sprzedaży e-commerce. – Misją L’Oréal jest tworzenie piękna i lepszego życia dla naszych klientów, ale aby to się wydarzyło, musimy być wszędzie, nie tylko w retailu, nie tylko offline, ale też w kanałach e-commerce. Dlaczego wybraliśmy Allegro? W 2020 roku 40% sprzedaży online będzie pochodziło z marketplace’ów, dlatego zdecydowaliśmy się na tę współpracę – wyjaśniał Tomasz Fuks, CPD E-commerce Channel Manager L’Oréal, mówiąc o rozwoju biznesu e-commerce w oparciu o współpracę z platformą Allegro. – Jeśli dzisiaj nie myślisz o e-commerce, jutro już go nie dogonisz i rynek cię ominie, dlatego chcemy bardzo przyspieszyć w obszarze e-commerce i z 8% w roku 2017 chcemy w 2021 r. mieć 21% rynku branży beauty. A możemy to uzyskać tylko dzięki Allegro – zaznaczył Tomasz Fuks.

Łukasz Szutenberg, Chief Executive Officer NetVest Group, podczas swojej prelekcji na temat technik budowy relacji z klientem e-commerce opowiadał, jak taki wzrost uzyskać. – Otwierając 8 lat temu sklep na Allegro, kierowaliśmy się dwoma zasadami: zero negatywnych komentarzy oraz wszystkie paczki muszą być wysłane tego samego dnia. Ważne jest też pozytywne skojarzenia z marką. Po tych 8 latach wiemy, że klient potrzebuje rozwiązań prostych i takich, które dadzą mu maksimum satysfakcji z zakupu. Dzięki temu, że wzięliśmy te aspekty pod uwagę, obecnie jesteśmy pierwsi na Allegro w kategorii Uroda – podkreślał.

– Klient potrzebuje rozwiązań prostych i takich, które dadzą mu maksimum satysfakcji z zakupu – mówił Łukasz Szutenberg, Chief Executive Officer NetVest Group.

– Klient potrzebuje rozwiązań prostych i takich, które dadzą mu maksimum satysfakcji z zakupu – mówił Łukasz Szutenberg, Chief Executive Officer NetVest Group.

Co dalej?

Allegro będzie dalej inwestować w ekosystem platformy, logistykę, usługi finansowe, obsługę klienta i wiele innych usług po to, aby obie strony transakcji były zadowolone. – Ideą kongresu jest możliwość spotkania się partnerów Allegro z ekspertami serwisu, po to, aby mogli oni stworzyć najlepszą mapę narzędzi, którą będą mogli zastosować w swoim biznesie – powiedziała na koniec kongresu Dagmara Brzezińska.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl