Aby odzwierciedlić najbardziej aktualne trendy zakupowe, Allegro ograniczyło parametr „popularność” do tej zliczanej z ostatnich 30 dni trwania danej oferty.

„Popularność” to wskaźnik liczby osób, które dokonały zakupu w danej ofercie. To parametr często wykorzystywany przez kupujących na Allegro do sprawdzenia, które oferty wybierali inni klienci. Jest on widoczny przy każdej ofercie, która pojawia się na liście ofert i miała choć jednego kupującego. Oferty, w których nie dokonano jeszcze zakupu, nie mają wyświetlanej popularności.




Korzystając z „popularności” przy przeglądaniu wyników wyszukiwania, czy ofert w konkretnej kategorii, można łatwo sprawdzić, która z porównywanych ofert cieszyła się większym zainteresowaniem innych kupujących. W każdej ofercie także jest widoczna jej „popularność”, tutaj razem z informacją o tym, ile sztuk/kompletów/par kupiono w tej ofercie.


Do tej pory to, jak duża była „popularność”, zależało od tego, od kiedy dana oferta była na Allegro. Od czasu wprowadzenia, dla wygody sprzedawców, stałego ID oferty zliczano ją od początku jej trwania, stąd też występowały sytuacje, gdzie wysoka popularność wcale nie wskazywała na to, co w obecnym sezonie jest rzeczywiście trendy.
 
– Postanowiliśmy się temu problemowi bliżej przyjrzeć. Przebadaliśmy wskaźnik popularności wzdłuż i wszerz. Mając na względzie oczekiwania kupujących i chcąc im oferować jak najlepsze tzw. doświadczenie zakupowe, dobraliśmy najodpowiedniejszą naszym zdaniem 30-dniową miarę dla tego parametru. Teraz porównując oferty pod względem ich popularności, nasi klienci mogą mieć pewność, że wybierają te oferty, które rzeczywiście są aktualnie w ostatnim okresie, cieszą się zainteresowaniem także innych kupujących – komentuje Paweł Klimiuk, dyrektor komunikacji korporacyjnej i jednocześnie rzecznik prasowy Allegro.

Od teraz parametr „popularność” na Allegro zlicza kupujących z danej oferty z okresu ostatnich 30 dni jej trwania. Zmiana została wprowadzona równocześnie dla wszystkich ofert. Zarówno tych nowych, jak i tych trwających.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl