Allegro 17 lat temu jako pierwsze w Polsce umożliwiło na dużą skalę sprzedaż w Internecie osobom prywatnym, dając do dyspozycji nowoczesną platformę oraz różnorodne narzędzia, w tym m.in. aukcje. Dziś osoby posiadające konta prywatne otrzymały możliwość wystawienia ofert za darmo bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. To efekt realizowanej przez firmę strategii zakładającej stały monitoring poziomu satysfakcji klientów oraz dialogu prowadzonego z nimi w najważniejszych kwestiach dotyczących działania serwisu.

– Osoby sprzedające okazjonalnie, zazwyczaj rzeczy używane, wystawiają od kilku do kilkudziesięciu ofert, zarabiając na 5 sztukach średnio 500 zł miesięcznie. Wprowadzając pakiety darmowych wystawień, upraszczamy sprzedaż dla naszych klientów indywidualnych – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Allegro.

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Allegro, za brakiem opłat przy wystawianiu ofert na wszystkich platformach sprzedażowych opowiada się 40 proc. internautów. Na wiadomość o wprowadzeniu przez Allegro promocyjnych pakietów pozytywnie zareagowało 80 proc. respondentów. Pozostałe 20 proc. nie ma na ten temat zdania.

Wystawianie za O zł

Od teraz każdy posiadacz konta bez statusu Firma może co miesiąc skorzystać z pakietu 25 darmowych wystawień. Wystarczy zalogować się na swoje konto i dokonać aktywacji pakietu w Centrum Zniżek. Dzięki temu użytkownikowi nie zostanie naliczona opłata za wystawienie przedmiotu na okres 14 dni oraz za dodatkowe zdjęcia. Pakiety są ważne do końca miesiąca, w którym zostaną aktywowane. Więcej informacji oraz regulamin można znaleźć na stronie wystawna.allegro.pl/darmowe-wystawianie/
Promocja obowiązuje w maju, czerwcu i lipcu. Co potem? Przewidujemy, że po pozytywnym przejściu testów wydajności systemu liczba darmowych wystawień zwiększy się. 

– Oferowany przez nas pakiet darmowych wystawień pozwala w każdym miesiącu sprzedać nieużywane już przedmioty, takie jak np. nietrafiony świąteczny prezent, rower, z którego dziecko wyrosło czy dawno przeczytana książka – mówi Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Allegro. – Nasi kupujący szukają zakupowych okazji, kolekcjonują różne rzeczy w ramach swoich pasji, nie lubią przepłacać, dlatego nieustannie poszukują na Allegro używanych rzeczy. 34 proc. z nich dokonuje zakupów regularnie, w tym także przedmiotów z tzw. drugiej ręki – dodaje.

Sprzedaż na Allegro nie wiąże się z żadnym ryzykiem po stronie sprzedających, którzy wystawiając bez opłat, przy braku zainteresowania swoją ofertą nie ponoszą żadnych kosztów, a – co jest bardziej prawdopodobne – mogą zyskać dodatkową gotówkę. Brak opłat za wystawienie nie dotyczy takich opcji dodatkowych jak „planowane wystawienie”, „Cena minimalna” czy „wyróżnienie”. Prowizja od sprzedaży pobierana jest na zasadach ogólnych określonych w regulaminie serwisu.

Sprzedaż na Allegro oczami Polaków

Na przełomie kwietnia i maja Mobile Institute przeprowadził badanie dotyczące korzystania przez Polaków z platform sprzedażowych i ogłoszeniowych. 83 proc. respondentów potwierdziło korzystanie z serwisu Allegro, a 7 na 10 osób robi to w celach sprzedażowych. Nie bez znaczenia okazuje się możliwość mobilnego wystawiania produktów – już 45 proc. osób robi to na urządzeniach mobilnych, w tym 31 proc. na smartfonie. Wśród osób sprzedających na Allegro wykorzystanie w tym celu smartfona jest jeszcze wyższe – 44 proc. deklaruje używanie aplikacji Allegro Sprzedaż.

Osoby sprzedające na Allegro cenią sobie przede wszystkim szeroki wybór metod płatności (34 proc.) i dostawy (34 proc.), a także wysoki poziom obsługi sprzedawców (30 proc.), a dalej zasięg serwisu, szybkość sprzedaży i możliwość ulepszenia ogłoszenia oraz dotarcie do właściwej grupy odbiorców. Do nowych atutów platformy można zaliczyć możliwość darmowego wystawiania ofert, którą pozytywnie oceniło 80 proc. przebadanych osób.


O badaniu
Raport „Sprzedaję online” powstał na podstawie badania ilościowego i jakościowego zrealizowanych przez Mobile Institute na zlecenie Allegro.
W ramach badania ilościowego zebraliśmy opinie 502 Polaków. Do przeprowadzenia sondażu wykorzystaliśmy responsywne ankiety CAWI. Zrealizowaliśmy również wywiady pogłębione z osobami, które sprzedają prywatnie w Internecie, m.in. z wykorzystaniem platform sprzedażowych I ogłoszeniowych.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl
Maciej Biniek dołącza do Allegro
Od 1 czerwca 2017 Maciej Biniek dołączył do zespołu zarządzającego Allegro, obejmując stanowisko dyrektora ds. płatności. Będzie odpowiadać za rozwój produktów finansowych dla klientów Allegro oraz współpracę z operatorami płatności.
„Lemoniada”: kolejny film Allegro z serii „Czego szukasz” to lekka i zabawna historia wakacyjna
Tym razem w reklamie Allegro nie znajdziemy wzruszeń ani łez. Nowy film opowiada zabawną letnią historię. Emisja kampanii rozpoczęła się 19 czerwca, tuż przed początkiem wakacji, kiedy większość z nas czeka niecierpliwie na nadchodzący czas wypoczynku.
Legendy Polskie – premiera teledysku „Cichosza”
Teledysk do nowej aranżacji piosenki „Cichosza” w wykonaniu Krzysztofa Zalewskiego i Marcina Macuka to kolejna produkcja, która powstała w ramach projektu Legendy Polskie. W klipie pojawiają się postacie znane z poprzednich filmów – Rzepicha i Boruta - grani przez Michalinę Olszańską i Tomasza Drabka.
Trwa największa w Polsce rowerowa rywalizacja miast
Małe miasto i duża metropolia - każdy ma szansę w walce o tytuł najbardziej rowerowego miejsca w Polsce. W kampanii społecznej „Kręć kilometry po technologię” bierze udział kilkanaście tysięcy uczestników, ponad 600 miast i kilkadziesiąt lokalnych grup rowerowych, które w miesiąc wykręciły już rekordowe półtora miliona kilometrów! Nagrodami dla zwycięskich miast będą wyjątkowe wydarzenia technologiczne - Allegro Tech Days.