Polska branża mody potrzebuje profesjonalizacji, dlatego targi mody HUSH Warsaw zostały uzupełnione Fashion Talks, czyli platformą dla ludzi PR i biznesu mody. – Podczas dwudniowego forum dla specjalistów branży mody wzięło udział ponad 20 prelegentów z różnych dziedzin: marketingu, PR-u, trendwatchingu – mówi Olka Kaźmierczak, pomysłodawczyni Fashion Talks.

Allegro zostało zaproszone do udziału w Forum Fashion Talks z bardzo oczywistego powodu: – Bo nie można mówić o biznesie modowym, o strategii i o komunikacji bez spotkania się z gigantem na rynku, który najwięcej mody sprzedaje w Internecie. Dlatego chcieliśmy, aby przedstawiciele marki Allegro podzielili się wiedzą i opowiedzieli o tym, o czym powinien wiedzieć projektant, aby móc dobrze sprzedawać online swoją kolekcję – wyjaśnia Magdalena Korcz, organizatorka targów HUSH Warsaw.



Jak uważają organizatorki targów, polska moda dopiero się rozkręca. – Jest dobra, ale jeszcze nie taka jaka mogłaby być. Jej potencjał nie jest jeszcze wykorzystany do końca. Powstaje wiele nowych autorskich marek polskich. Widać też, jak te marki, które dopiero co powstały, zaczynają nabierać rozpędu i decydują się na produkcję masową. Ich pomysł na siebie jest coraz ciekawszy – dzieli się swoimi obserwacjami Anna Pięta z HUSH Warsaw.

Dlatego takie spotkania jak Fashion Talks są potrzebne, bo podczas prelekcji prowadzonych przez osoby z branży młodzi projektanci mogą czerpać wiedzę i opierać swoje działania na ich doświadczeniu. Czego można było się dowiedzieć od Allegro? Między innymi tego, że warto z tą platformą rozpocząć swoją przygodę na rynku modowym.

– Zachęcamy szczególnie młodych projektantów, którzy dopiero wchodzą na rynek modowy, do tego, żeby próbowali budować swój biznes właśnie poprzez platformę Allegro – mówi Celestyna Zachariasz, menedżer kategorii Moda w Allegro. I dodaje, że Internet to bardzo popularny sposób sprzedaży produktów wykorzystywany przez wiele międzynarodowych marek.

Dlaczego na początek Internet? Bo rynek tradycyjny może być bardzo trudnym rynkiem dla młodego projektanta – jest mocno skonsolidowany i należy do kilku największych graczy, przy których trudno się wybić.

– My umożliwiamy młodym projektantom wejście do branży odzieżowej i wspieramy ich projekty zarówno w zakresie marketingu, PR, reklamy; dajemy wszystkie narzędzia wsparcia, których młoda marka może potrzebować. Przede wszystkim zabezpieczamy obecność marki w ważnym kanale sprzedaży, jakim jest mobile – wymienia zalety sprzedaży na Allegro Celestyna Zachariasz.

Jednak wybór kanału sprzedaży to jeszcze nie wszystko. Aby odnieść sukces i zarobić na modzie, potrzeba czegoś więcej. Trzeba zaoferować klientom atrakcyjny produkt, którego klienci będą pożądać, zgodny z porą roku oraz z ich oczekiwaniami.

– Trzeba zadbać o to, żeby opis i zdjęcia przedmiotu były przygotowane w takiej formie, która umożliwi klientowi dokładne zorientowanie się, co to jest za produkt, która pokaże dokładnie, jakie są jego wymiary, z jakiego materiału jest wykonany, jakie ma dodatki, wreszcie, jak wygląda na sylwetce – radzi Diana Okular, Business Unit Manager Fashion Allegro.

Trzeba też wiedzieć, czym jest nasza marka, do kogo jest skierowana i po co ona powstała. Kiedy młody projektant lub osoba planująca wejście na rynek mody w Polsce odpowie sobie na te pytania, będzie jej dużo łatwiej rozwijać swój biznes. Jednak najważniejsze jest dokładne liczenie.

– I to proponuję wszystkim, którzy mają pomysł na stworzenie własnej marki: po prostu policzcie, czy rzeczywiście wam się to płaci. Jeżeli nie, to może produkt powinien być droższy? Jeśli tak, to dlaczego? I koniecznie trzeba to uzasadnić komunikacją, bo dzięki temu produkt zyskuje tylko na wartości – radzi Anna Pięta z HUSH Warsaw. – Wszystko zależy od pomysłu, a potem od finansów, a potem od tego, jak pomysł i finanse zostaną połączone – podsumowuje Pięta.

– Dlatego będziemy kontynuować naszą misję, jaką jest edukacja branży mody w Polsce – dodaje na koniec Olka Kaźmierczak.

Allegro uczestniczyło w 8. edycji Targów HUSH Warsaw, które odbywają się dwa razy do roku w Warszawie i są reprezentacją około stu najlepszych polskich projektantów mody autorskiej. Edycja wiosna/lato odbyła się w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim. 

Anna Gardyniak

magazyn@allegro.pl
Technologiczny Pol’and’Rock tylko z Allegro
Strefa Allegro już po raz dziewiąty urozmaici Najpiękniejszy Festiwal Świata - Pol’and’Rock. Jak co roku zapewniamy uczestnikom nowe atrakcje, by element zaskoczenia był nieodłączną częścią zabawy w Strefie Allegro. Tym razem stawiamy mocno na technologię.
Czego nie możecie przegapić na Pol’and’Rock Festival 2018?
Już za kilka dni Kostrzyn nad Odrą przyciągnie setki tysięcy ludzi, którzy wspólnie będą się bawić na najsłynniejszym polskim festiwalu. Pol’and’Rock, mimo że pod nową nazwą, od niemal ćwierć wieku jest obecny w sercach melomanów. Tegoroczna edycja zachęca bogactwem repertuaru koncertów, wykładów i warsztatów. Co ciekawego znajdziecie na polu festiwalowym i to nie tylko w specjalnej strefie Allegro? Przeczytacie dalej!
Nowy Raport CSR Allegro: czytaj i przekaż swój uśmiech na ważny cel
W 2017 roku zadebiutował nasz pierwszy Raport Społecznej Odpowiedzialności. Od tego czasu ciężko pracowaliśmy – zaczęliśmy nowe projekty, rozwinęliśmy już istniejące. Włożyliśmy dużo wysiłku w to, żeby świat był dzięki nam trochę lepszy. Efekty tej pracy zebraliśmy w nowym Raporcie CSR Allegro, który jest już dostępny w sieci. Tegoroczna edycja ma dodatkowy, zaskakujący element. Przeglądając informacje zawarte w raporcie, możesz jednocześnie wesprzeć ważny społecznie cel. Wystarczy… Twój uśmiech!
Dobre Granie z #allegrogg
Lubisz pisać? A może chcesz pochwalić swoim talentem graficznym? Jeśli choć na jedno z tych pytań Twoja odpowiedź brzmi „tak”, spróbuj swoich sił i weź udział w konkursie. Nagrody to 10 zestawów kart podarunkowych Allegro o wartości 250 zł oraz trzymiesięczny abonament Gry-Online.pl Premium z opcją VIP. Śpiesz się, konkurs trwa do 5 lipca 2018 r.