Polska branża mody potrzebuje profesjonalizacji, dlatego targi mody HUSH Warsaw zostały uzupełnione Fashion Talks, czyli platformą dla ludzi PR i biznesu mody. – Podczas dwudniowego forum dla specjalistów branży mody wzięło udział ponad 20 prelegentów z różnych dziedzin: marketingu, PR-u, trendwatchingu – mówi Olka Kaźmierczak, pomysłodawczyni Fashion Talks.

Allegro zostało zaproszone do udziału w Forum Fashion Talks z bardzo oczywistego powodu: – Bo nie można mówić o biznesie modowym, o strategii i o komunikacji bez spotkania się z gigantem na rynku, który najwięcej mody sprzedaje w Internecie. Dlatego chcieliśmy, aby przedstawiciele marki Allegro podzielili się wiedzą i opowiedzieli o tym, o czym powinien wiedzieć projektant, aby móc dobrze sprzedawać online swoją kolekcję – wyjaśnia Magdalena Korcz, organizatorka targów HUSH Warsaw.



Jak uważają organizatorki targów, polska moda dopiero się rozkręca. – Jest dobra, ale jeszcze nie taka jaka mogłaby być. Jej potencjał nie jest jeszcze wykorzystany do końca. Powstaje wiele nowych autorskich marek polskich. Widać też, jak te marki, które dopiero co powstały, zaczynają nabierać rozpędu i decydują się na produkcję masową. Ich pomysł na siebie jest coraz ciekawszy – dzieli się swoimi obserwacjami Anna Pięta z HUSH Warsaw.

Dlatego takie spotkania jak Fashion Talks są potrzebne, bo podczas prelekcji prowadzonych przez osoby z branży młodzi projektanci mogą czerpać wiedzę i opierać swoje działania na ich doświadczeniu. Czego można było się dowiedzieć od Allegro? Między innymi tego, że warto z tą platformą rozpocząć swoją przygodę na rynku modowym.

– Zachęcamy szczególnie młodych projektantów, którzy dopiero wchodzą na rynek modowy, do tego, żeby próbowali budować swój biznes właśnie poprzez platformę Allegro – mówi Celestyna Zachariasz, menedżer kategorii Moda w Allegro. I dodaje, że Internet to bardzo popularny sposób sprzedaży produktów wykorzystywany przez wiele międzynarodowych marek.

Dlaczego na początek Internet? Bo rynek tradycyjny może być bardzo trudnym rynkiem dla młodego projektanta – jest mocno skonsolidowany i należy do kilku największych graczy, przy których trudno się wybić.

– My umożliwiamy młodym projektantom wejście do branży odzieżowej i wspieramy ich projekty zarówno w zakresie marketingu, PR, reklamy; dajemy wszystkie narzędzia wsparcia, których młoda marka może potrzebować. Przede wszystkim zabezpieczamy obecność marki w ważnym kanale sprzedaży, jakim jest mobile – wymienia zalety sprzedaży na Allegro Celestyna Zachariasz.

Jednak wybór kanału sprzedaży to jeszcze nie wszystko. Aby odnieść sukces i zarobić na modzie, potrzeba czegoś więcej. Trzeba zaoferować klientom atrakcyjny produkt, którego klienci będą pożądać, zgodny z porą roku oraz z ich oczekiwaniami.

– Trzeba zadbać o to, żeby opis i zdjęcia przedmiotu były przygotowane w takiej formie, która umożliwi klientowi dokładne zorientowanie się, co to jest za produkt, która pokaże dokładnie, jakie są jego wymiary, z jakiego materiału jest wykonany, jakie ma dodatki, wreszcie, jak wygląda na sylwetce – radzi Diana Okular, Business Unit Manager Fashion Allegro.

Trzeba też wiedzieć, czym jest nasza marka, do kogo jest skierowana i po co ona powstała. Kiedy młody projektant lub osoba planująca wejście na rynek mody w Polsce odpowie sobie na te pytania, będzie jej dużo łatwiej rozwijać swój biznes. Jednak najważniejsze jest dokładne liczenie.

– I to proponuję wszystkim, którzy mają pomysł na stworzenie własnej marki: po prostu policzcie, czy rzeczywiście wam się to płaci. Jeżeli nie, to może produkt powinien być droższy? Jeśli tak, to dlaczego? I koniecznie trzeba to uzasadnić komunikacją, bo dzięki temu produkt zyskuje tylko na wartości – radzi Anna Pięta z HUSH Warsaw. – Wszystko zależy od pomysłu, a potem od finansów, a potem od tego, jak pomysł i finanse zostaną połączone – podsumowuje Pięta.

– Dlatego będziemy kontynuować naszą misję, jaką jest edukacja branży mody w Polsce – dodaje na koniec Olka Kaźmierczak.

Allegro uczestniczyło w 8. edycji Targów HUSH Warsaw, które odbywają się dwa razy do roku w Warszawie i są reprezentacją około stu najlepszych polskich projektantów mody autorskiej. Edycja wiosna/lato odbyła się w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim. 

Anna Gardyniak

magazyn@allegro.pl
Matka i córka w reklamie: nie słodka sielanka, ale dużo życiowej mądrości
Matka i córka to system naczyń połączonych. Ale bez jednego zdefiniowanego schematu. Ile historii, tyle różnych modeli relacji, od zapatrzenia i odwzorowania po całkowite zaprzeczenie. Jedne chcą być przyjaciółkami córek, dla innych funkcja rodzica  wychowującego jest zawsze nadrzędna. Niezależnie od realizowanego schematu, siły więzi między matką i córką nie da się porównać z żadną inną relacją. Poznaj historię Ani z Piotrkowa, którą nasz zespół poznał, realizując ostatnią reklamę Allegro "Czego szukasz. Bal"
Nie tylko Wonder Woman. 5 kobiecych superbohaterek
Superman, Spiderman, Batman, Kapitan Ameryka... Wydawać by się mogło, że światem superbohaterów rządzą wyłącznie mężczyźni. Nic bardziej mylnego. Do kin wchodzi właśnie film o przygodach Wonder Woman.
Obcy. W kosmosie nikt nie słyszy naszych krzyków
Ksenomorf. Z greckiego kseonos i morphe – obcy kształt. Pozaziemska forma życia, która narodziła się w latach 70. XX wieku na gruzach nigdy niezrealizowanej ekranizacji „Diuny”. Ridley Scott, Dan O'Bannon, H. R. Giger i inni wykreowali istotę, która do dziś budzi grozę. 12 maja wchodzi do kin kolejna część o pozaziemskiej istocie „Obcy: Przymierze”.
Nasz wywiad: „Nowa Jadłonomia” według Marty Dymek
Z Martą Dymek, autorką bloga Jadłonomia, rozmawiamy o… jedzeniu! Marta, jako jedna z pionierek wegańskiego stylu życia, opowiada o odkryciu bogactwa smaków roślinnej kuchni, inspiracjach i planach, a także swojej najnowszej książce „Nowa Jadłonomia: Roślinne przepisy z całego świata”, która właśnie ujrzała światło dzienne i jest już w przedsprzedaży na Allegro.