co nowego
13 maja 2016, 09:00

Motoryzacja od zawsze budzi emocje

Motoryzacja od zawsze budzi emocje. Nie dziwi więc, że w serwisie Allegro ta kategoria jest trzecią z największych po Elektronice oraz Domu i Ogrodzie. Co więcej, znajduje się na niej zdecydowanie najwięcej wystawionych ofert sprzedaży, a co mniej niż trzy sekundy sprzedaje się część samochodowa. Znaczną większość stanowią oferty „Kup teraz”, licytacje to zaledwie 1 proc. całości.

- Największą kategorią są oczywiście części samochodowe i akcesoria (60 proc.). Opony znalazły się na drugim miejscu (15 proc), a „narzędzia i sprzęt warsztatowy” na trzecim (9,4 proc.). Ponad 78 proc. oferowanych w serwisie Allegro części jest nowych. Podobnie jest w przypadku opon. Klienci naszej platformy kupują przede wszystkim opony nowe (88,5 proc.), a sprzedaż używanych maleje z roku na rok - informuje Robert Krotoski, Menedżer Kategorii Motoryzacja w Allegro.

Ogółem na Allegro kupuje 45 proc. kobiet i 55 proc. mężczyzn. W motoryzacji te proporcje znacznie się zmieniają: 25 proc. kupujących to kobiety, a 75 proc. to mężczyźni. Co ciekawe, w okolicach świąt odnotowaliśmy wzrost udziału kupujących kobiet o około 2 proc.

– Zgodnie z przeprowadzonymi na nasze zlecenie badaniami, serwis Allegro jest najczęściej wybieraną internetową platformą transakcyjną podczas zakupów części samochodowych. Wybrało go ponad 65 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazły się hurtownie i sklepy motoryzacyjne (17 proc.) i sklepy internetowe (10 proc.). Klienci cenią przede wszystkim łatwość zakupu, szybki czas realizacji i duży wybór – mówi Robert Krotoski.

Dlatego _magazyn.Allegro interesuje się takimi wydarzeniami jak targi Auto Moto Show i objęło nad nimi patronat medialny. Tegoroczna edycja wystartuje już 14 maja. Organizatorzy zapowiadają wiele ciekawych prezentacji wchodzących na nasz rynek samochodów. Na halach targowych pojawi się nowy Jaguar F-Pace, nowa E-Klasa czy druga generacja Tiguana. Z tej okazji _magazyn.Allegro porozmawiał z jednym z organizatorów targów Wojciechem Majewskim, właścicielem firmy Sens.

_magazyn.Allegro: To już 11. edycja Auto Moto Show – jak na przestrzeni lat zmieniała się motoryzacja?

Wojciech Majewski: Targi dają możliwość obserwowania tego, jak przez lata zmienia się postrzeganie motoryzacji przez oglądających samochody. Na początku auta takie jak Lamborghini czy Ferrari wzbudzały ogromne zainteresowanie – odwiedzający robili sobie przy nich zdjęcia. Obecnie auta te spowszedniały, można je zobaczyć na ulicy i już nie wzbudzają takiej ekscytacji. Dlatego co roku dbamy o coraz większą atrakcyjność targów i ekspozycji – szukamy tego, co jest modne, na przykład samochodów zabytkowych. Szukamy także innych atrakcji, premier, aby uczestnicy targów mieli poczucie uczestniczenia w czymś wyjątkowym. Niestety, z roku na rok jest to coraz trudniejsze.
Co Pan myśli o wskrzeszeniu naszej rodzimej motoryzacji: polonez, warszawa, syrenka/syrena, sokół?

Motoryzacja wymaga funduszy. Doceniam wspaniałe gesty ludzi, którzy są zafascynowani rodzimą motoryzacją, kierują się wspomnieniami o sukcesie polskiej motoryzacji w czasach PRL i sentymentem. Ale prawda jest taka, że bez funduszy nic nie da się stworzyć. Czasy się zmieniły, sentyment pozostał, ale to niestety za mało. W Polsce oczywiście produkuje się wiele samochodów, ale żaden z nich nie jest polskim modelem, dlatego takie inicjatywy jak nowa Syrenka czy Arrinera Husarrya warto wspierać.
 
Czym w tym roku, na targach zaskoczą nas producenci aut? Co będzie tegorocznym hitem?

Jak co roku na targach zobaczymy wiele premier, ale na jedną warto zwrócić uwagę – jest to Fiat Tipo. To piękne auto w przystępnej cenie, dlatego cieszy się ogromną popularnością. Będzie też można zobaczyć Jaguara F-pace – ta marka po raz pierwszy wprowadza SUV-a na rynek. Będzie też Volkswagen Tiguan – również zupełnie inne auto, które wprowadza niezwykłe bogactwo wyposażenia dodatkowego. Warta uwagi jest cala rodzina Renault, szczególnie na nowy Megane i premierowy Talisman, który zastąpi dotychczasową Lagunę. Pokażemy także Astrę także w wersji w kombi – zdobywcę tytułu Samochodu Roku, który w tej wersji dopiero wchodzi na rynek.

Podczas targów pojawią się nie tylko samochody – to pokazy również motocykli, a nawet rowerów.

Staramy się, aby targi miały charakter pikniku motoryzacyjnego ze specjalną strefą i dla rowerów, i dla motocykli. Będą zawodnicy, mechanicy, ratownicy medyczni. Nie zabraknie spotkań ze znanymi ludźmi, wybitnymi kierowcami i  z przedstawicielami Policji i Inspekcji Transportu Drogowego.

Mamy kilka ciekawych pomysłów. Na przykład rodzice będą mogli sprawdzić, czy mają prawidłowo zamocowany w samochodzie fotelik do transportu dzieci. Jeśli do tego dodać pokazy, konkursy (w tym konkurs sprawnościowy, gdzie główną nagrodą będzie możliwość przejażdżki Lamborghini lub Ferrari na profesjonalnym torze) i zabawy oraz wybory Miss Moto to motoryzacyjny weekend wydaje się niezwykle atrakcyjny.

Jaka marka motoryzacyjna jest najpopularniejsza w Polsce?

Kiedyś najpopularniejszy był Fiat. Obecnie jest to Skoda. Bryluje także Volkswagen. Podczas targów staramy się pokazać także auta mniej popularne, ale takie, dzięki którym można się też wyróżnić – bo zauważyliśmy, że klienci często szukają modeli niebanalnych. Takie wymagania spełnia, o dziwo, marka Ssan Yong lub modele siostrzanych marek wielkich koncernów. Ostatnio bardzo modne są DS, czyli bardziej ekskluzywna linia Citroena, Infiniti, czyli Nissan czy Lexus – droższa siostra Toyoty. Na pewno w Expo Silesia będzie wiele ciekawych modeli, sporo zaskakujących atrakcji i kilka wyjątkowych niespodzianek. Warto tam być!




Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%