Zaangażowanie

Uczestnicy kampanii „Kręć Kilometry” pobili już kilka rekordów. Liczba przejechanych kilometrów wzrasta systematycznie od 80 000 km w 2012 roku, przez 477 000 km w 2013, do 1 558 961 km w 2014. W ubiegłym roku licznik pokazał rewelacyjny wynik 3 787 739 km.

– Ten sukces kręcony jest kilometrami, które zmieniają Polskę. Kampania Fundacji Allegro All For Planet dała początek wielu podobnym inicjatywom, które stanowią dziś bodaj najważniejszy element budowania mody na korzystanie z dwóch kółek. Ten trend widać codziennie na ulicach polskich miast, dlatego mam nadzieję, że 5. edycja znowu zakończy się rekordem – mówi Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet.

Kampania oparta jest na grywalizacji indywidualnej i grupowej, a toczy się z wykorzystaniem aplikacji mobilnej na smartfony. To ona zlicza przejechane na rowerach kilometry, dodaje je na konto wybranego miasta, a uczestnikom daje szansę zdobycia nagród indywidualnych. Z aplikacji można korzystać przez cały rok, a obecnie ma ona już ponad 54 tysiące użytkowników.  

– Każdego roku udaje się też pokazać, że zaangażowanie daje szansę zarówno dużym metropoliom, jak i mniejszym miejscowościom. To zaangażowanie ludzi stanowi klucz do sukcesu. Czasem to grupa szalonych przyjaciół, którzy wkręcą się w akcję. Tu każdy kilometr ma znaczenie – mówi Krzysztof Śpiewek.

Rok temu w rywalizację zaangażowanych było 657 miast. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się Poznań z rezultatem 269 844 km czy Warszawa z wynikiem 150 602 km. Ale na podium był też dzielny Lubartów – 91 758 km. Świetny wynik miały też Piła, Chrzanów, Grudziądz czy Mińsk Mazowiecki.

Jest moc

Sukces kampanii to także następstwo rywalizacji miast. Ale każdy rowerzysta może też rywalizować z samym sobą. Tylko w 2015 r. na aplikacji „Kręć Kilometry” dostępne były 23 różnej trudności wyzwania.

Jednym z ważniejszych punktów kampanii jest strefa „Kręć Kilometry”, która gościła dwukrotnie na Przystanku Woodstock. W 2015 r. na tym festiwalu 7700 osób kręciło kilometry na rowerach stacjonarnych. 

Stojaki  

Dotychczas Fundacja Allegro All For Planet zainstalowała już ponad 1000 stojaków w 46 miastach. To ponad 140 parkingów rowerowych. Warto przypominać, że stojaki są również przez Fundację ubezpieczane i serwisowane.

Najlepsi

Sukcesy kampanii potwierdzają specjaliści różnych branż. W ubiegłym roku kampania otrzymała nominację wśród kampanii z obszaru PR i komunikacji do European Excellence Awards. Były też nagrody za aplikację „Kręć Kilometry” (APPAWARD 2014) czy stronę internetową kampanii (WEBSTARFESTIVAL 2012). Inicjatywa Fundacji Allegro All For Planet zasłużyła też na tytuł DOBROCZYŃCA ROKU 2014, ZŁOTY SPINACZ 2012 czy IMPACTOR 2012.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.