Zaangażowanie

Uczestnicy kampanii „Kręć Kilometry” pobili już kilka rekordów. Liczba przejechanych kilometrów wzrasta systematycznie od 80 000 km w 2012 roku, przez 477 000 km w 2013, do 1 558 961 km w 2014. W ubiegłym roku licznik pokazał rewelacyjny wynik 3 787 739 km.

– Ten sukces kręcony jest kilometrami, które zmieniają Polskę. Kampania Fundacji Allegro All For Planet dała początek wielu podobnym inicjatywom, które stanowią dziś bodaj najważniejszy element budowania mody na korzystanie z dwóch kółek. Ten trend widać codziennie na ulicach polskich miast, dlatego mam nadzieję, że 5. edycja znowu zakończy się rekordem – mówi Krzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All For Planet.

Kampania oparta jest na grywalizacji indywidualnej i grupowej, a toczy się z wykorzystaniem aplikacji mobilnej na smartfony. To ona zlicza przejechane na rowerach kilometry, dodaje je na konto wybranego miasta, a uczestnikom daje szansę zdobycia nagród indywidualnych. Z aplikacji można korzystać przez cały rok, a obecnie ma ona już ponad 54 tysiące użytkowników.  

– Każdego roku udaje się też pokazać, że zaangażowanie daje szansę zarówno dużym metropoliom, jak i mniejszym miejscowościom. To zaangażowanie ludzi stanowi klucz do sukcesu. Czasem to grupa szalonych przyjaciół, którzy wkręcą się w akcję. Tu każdy kilometr ma znaczenie – mówi Krzysztof Śpiewek.

Rok temu w rywalizację zaangażowanych było 657 miast. W pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się Poznań z rezultatem 269 844 km czy Warszawa z wynikiem 150 602 km. Ale na podium był też dzielny Lubartów – 91 758 km. Świetny wynik miały też Piła, Chrzanów, Grudziądz czy Mińsk Mazowiecki.

Jest moc

Sukces kampanii to także następstwo rywalizacji miast. Ale każdy rowerzysta może też rywalizować z samym sobą. Tylko w 2015 r. na aplikacji „Kręć Kilometry” dostępne były 23 różnej trudności wyzwania.

Jednym z ważniejszych punktów kampanii jest strefa „Kręć Kilometry”, która gościła dwukrotnie na Przystanku Woodstock. W 2015 r. na tym festiwalu 7700 osób kręciło kilometry na rowerach stacjonarnych. 

Stojaki  

Dotychczas Fundacja Allegro All For Planet zainstalowała już ponad 1000 stojaków w 46 miastach. To ponad 140 parkingów rowerowych. Warto przypominać, że stojaki są również przez Fundację ubezpieczane i serwisowane.

Najlepsi

Sukcesy kampanii potwierdzają specjaliści różnych branż. W ubiegłym roku kampania otrzymała nominację wśród kampanii z obszaru PR i komunikacji do European Excellence Awards. Były też nagrody za aplikację „Kręć Kilometry” (APPAWARD 2014) czy stronę internetową kampanii (WEBSTARFESTIVAL 2012). Inicjatywa Fundacji Allegro All For Planet zasłużyła też na tytuł DOBROCZYŃCA ROKU 2014, ZŁOTY SPINACZ 2012 czy IMPACTOR 2012.

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

Aukcje WOŚP od kuchni. Tak powstała popularna platforma charytatywna
Pierwsza aukcja na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy pojawiła się na Allegro 17 lat temu. Chociaż od tego czasu możliwości wsparcia Finału z każdym rokiem jest coraz więcej, to licytacje wciąż cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem Polaków. Tylko w ubiegłym roku kwota zebrana podczas licytacji osiągnęła rekordowe 4,5 mln złotych. 
Allegro zmienia system komentarzy
Od 25 stycznia 2017 roku Allegro rozpocznie wprowadzanie zmian w systemie komentarzy do transakcji. Oceniać będą tylko kupujący i skrócony zostanie okres zbierania ocen oraz znikną oceny neutralne. Dzięki temu kupujący będą mogli korzystać z bardziej przejrzystego systemu oceny jakości obsługi sprzedających.
Allegro uruchamia program bonusowy dla wszystkich klientów
Wprowadzany dziś program pozwala bardzo szybko zamieniać uzyskane punkty za transakcje na zniżki w zakupach, dając użytkownikom realne korzyści finansowe.
Podaruj rzecz od serca, wspieraj Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy
Od lat znane osoby wystawiają aukcje na rzecz WOŚP, a dzięki platformie rzeczyodserca.pl mogą opowiedzieć historię związaną z ofiarowanym przedmiotem i zachęcić do jego licytacji. W ich ślady może pójść każdy, tak jak np. pracownicy Allegro, którzy w filmach wideo promują swoje aukcje z pakietem szkoleń czy scenariuszami do filmów „Legendy Polskie”.