Panel „Jakość mojej sprzedaży” to nowe, bezpłatne narzędzie dostępne dla wszystkich sprzedających. Pozwoli im lepiej zarządzać działnością na Allegro, podnosić satysfakcję klientów i sprawdzić, jak sobie radzą w porównaniu do innych sprzedających.

Obecnie na Allegro działa ponad 125 tys. firm, w większości polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W 2018 r. to grono powiększyło się o 16 tys. podmiotów. Nowy panel „Jakość mojej sprzedaży” pomoże im jeszcze lepiej zarządzać sprzedażą na naszym serwisie. Nowa zakładka gromadzi różne dane dotyczące aktywności sprzedawców, między innymi o rekomendacjach klientów, terminowości wysyłek czy liczbie otwartych dyskusji i średnim czasie odpowiedzi. Aby partnerzy mogli przeanalizować swój biznes z szerszej perspektywy, panel zapewni im możliwość porównania wyniku z resztą sprzedających na Allegro. Dzięki temu sprzedawcy mogą dowiedzieć się, jak dobrze sobie radzą. Dodatkowo, mogą również skorzystać ze wskazówek i poprawić osiągane wyniki.

W Allegro stale monitorujemy różne elementy, które pozwalają nam zapewnić doskonałą obsługę klienta. Allegro opiera się na big data, więc zależy nam na tym, aby podzielić się naszymi cennymi spostrzeżeniami ze sprzedawcami – wyjaśnia François Nuyts, prezes Allegro. – Allegro to świetne miejsce do prowadzenia biznesu, oferujące cały ekosystem usług i narzędzi wspierających sprzedawców, czego doskonałym przykładem jest nasz kluczowy projekt – Allegro Smart! Nowy panel będzie świetnym uzupełnieniem. Chcemy promować najlepsze praktyki w zakresie obsługi klienta, ponieważ tylko dzięki temu sprzedawcy na Allegro mogą odnieść sukces w sprzedaży online. Po pełnym wdrożeniu zaplanowanym najpóźniej na koniec roku wyniki prezentowane w panelu będą miały istotny wpływ na pozycjonowanie ich ofert – dodaje.

Sprzedaż na Allegro widoczna jak na dłoni

Każdego miesiąca nasz serwis odwiedza 17 mln klientów (Gemius/PBI), którzy codziennie kupują około 1,2 mln produktów. Pozostawiają komentarze i rekomendacje oraz oceniają różne elementy oferty sprzedawcy, np. szybkość dostawy czy jakość obsługi klienta. Dzięki temu mamy do dyspozycji mnóstwo przydatnych danych statystycznych. Poszczególni sprzedawcy mogli dotychczas wprawdzie monitorować własne wyniki, ale nie mieli pełnego obrazu sytuacji. W panelu „Jakość mojej sprzedaży” nie tylko gromadzone są użyteczne informacje, ale także prezentowane są w szerszym kontekście. Panel pokazuje różne aspekty działalności sprzedawców, a ściślej – jakość ich oferty z punktu widzenia klienta. Dzięki jednemu prostemu panelowi sprzedawca może monitorować cztery główne aspekty swojej działalności, niezbędne do zapewnienia doskonałej jakości obsługi klienta:

  • opinie klientów (np. rekomendacje i opinie),
  • jakość dostawy (np. terminowa wysyłka, liczba zrealizowanych zamówień),
  • jakość obsługi klienta (np. liczba otwartych dyskusji i średni czas odpowiedzi),
  • atrakcyjność oferty (np. liczba ofert z Allegro Smart!, pełen wybór operatorów płatności).
Allegro_ Panel Jakość mojej sprzedaży.png

Każdy parametr opatrywany jest komentarzem i wskazówką, jak go poprawić. Przedstawiamy również informacje o tym, jak dobrze radzi sobie sprzedawca w porównaniu ze średnią, posługując się pięciostopniową skalą: Super, Dobry, Neutralny, Wymaga poprawy i Nieakceptowalny. Niektóre informacje są obecnie prezentowane w postaci zapowiedzi. Oznacza to, że w przyszłości staną się obowiązkowe dla wszystkich sprzedawców, dlatego warto już teraz wziąć je pod uwagę.

Prace nad narzędziem trwają, więc niektóre szczegóły mogą ulec zmianie. Pracujemy również nad dodatkowymi korzyściami dla sprzedawców osiągających najlepsze wyniki. To, między innymi, wpływ na pozycjonowanie ofert według trafności, atrakcyjne warunki uczestnictwa w Strefie okazji czy szybsza obsługa klienta.

Jak podbić serca klientów w cyfrowym świecie

Panel „Jakość mojej sprzedaży” nie skupia się na wynikach sprzedaży, ale przedstawia obiektywne czynniki, które mają kluczowy wpływ na zadowolenie klientów. NPS (Net Promoter Score, najpopularniejszy sposób pomiaru satysfakcji klienta) marki Allegro wynosi +77. Oznacza to, że 8 na 10 klientów poleca robienie zakupów na platformie. Wynik jest porównywalny do wyników osiąganych przez najbardziej znane światowe marki, takie jak Starbucks (+77) czy Netflix (+68), a także nieznacznie gorszy od wyniku niedoścignionego światowego lidera, czyli Apple (+89). W naszym przypadku (działamy w modelu marketplace) świetną jakość obsługi zapewniają właśnie sprzedawcy. Dzięki współpracy z nimi i zapewnieniu wsparcia w postaci dodatkowych narzędzi i usług możemy utrzymać tak wysoki poziom zadowolenia klientów.

Obecnie wszyscy sprzedawcy mają już dostęp do nowego narzędzia, a pełne wdrożenie ma planowo mieć miejsce do końca 2019 roku.

Agnieszka Czarnecka

magazyn@allegro.pl
Allegro wspiera polską gospodarkę cyfrową i co tydzień pomaga 500 nowym firmom rozpocząć sprzedaż w sieci
Od 20 lat Allegro odgrywa kluczową rolę w budowaniu polskiej gospodarki. Określane jako unikatowy w skali europejskiej polski „jednorożec” pomaga polskim małym i średnim firmom docierać do klientów z całego kraju i rozwijać działalność.
Allegro pomaga znaleźć to, co najważniejsze w życiu: nowa świąteczna reklama już dostępna
Od ukazania się poruszającego filmu o Dziadku w grudniu 2016 r. wielu Polaków co roku czeka na emocjonalne świąteczne wideo od Allegro. Tym razem opowiadamy kolejną wzruszającą historię o ważnych rzeczach: rodzinie, marzeniach i wspólnych doświadczeniach oraz o tym, jak ...
Małe i średnie firmy mają apetyt na rozwój
Polskie małe i średnie firmy stanowią 94% wszystkich sprzedawców na Allegro. Zaprosiliśmy ich do dyskusji o rozwoju polskiego sektora e-commerce, w trakcie Kongresu 590, największej w Polsce konferencji skupiającej się wokół tematyki MŚP.
Allegro dziękuje za 25. Pol’and’Rock Festival!
25. edycja Pol’and’Rock Festival z pewnością należała do wyjątkowych. Nie tylko ze względu na ciekawe koncerty i spotkania w Akademii Sztuk Przepięknych, ale także ze względu na wydarzenia w Strefie Allegro. Wyzwaniem było uświadomienie festiwalowiczów, jak można dbać o ...