kariera
Kariera
28 kwietnia 2016, 08:37

Allegro Najbardziej Pożądanym Pracodawcą w e-commerce

Allegro już po raz trzeci znalazło się w zaszczytnym gronie Najbardziej Pożądanych Pracodawców, w tym roku zajmując drugie miejsce w kategorii Handel detaliczny i e-commerce.

W imieniu Allegro statuetkę odebrała Paulina Mazurek, Community Relations Manager. – Ta nagroda z mojej perspektywy jest bardzo ważna, bo oznacza, że ludzie widzą nasze wysiłki w kierunku employer brandingu. Szerokim echem odbił się projekt Legendy polskieNasze reklamy zostały docenione, co roku prowadzimy akcję Kręć Kilometry. Ludzie zauważają też to, co robimy jako pracodawca pod kątem pracowników. Mam wrażenie, że ostatnio przyspieszyliśmy w zakresie rozwoju employer brandingu, budowania marki, docierania z informacją, czym jest Allegro, jak się u nas pracuje, dlatego uważam, że na tym etapie jest to ogromne wyróżnienie. Oczywiście chcielibyśmy zdobyć I miejsce, na pewno będziemy kontynuować nasze wysiłki, aby w kolejnej edycji Najbardziej Pożądanego Pracodawcy nam się to udało – podkreśla Paulina Mazurek.

To już szósta edycja plebiscytu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2015 w opinii Specjalistów i Menedżerów, zorganizowana przez firmę Antal.

– Jesteśmy jedną z największych firm rekrutacyjnych w Polsce, na co dzień mamy kontakt z wieloma kandydatami na stanowiskach specjalistycznych i kierowniczych. Mamy dostęp do ich opinii, dlatego chcieliśmy wykorzystać tę wiedzę i przekuć ją w coś pożytecznego. Dlatego co roku przepytujemy ich, na co zwracają uwagę, co powoduje, że są zainteresowani taką, a nie inną firmą. Jest to przecież bardzo cenna wiedza dla pracodawców, która jednocześnie mobilizuje ich do większego wysiłku, daje też obraz, czy te wysiłki zostają dostrzeżone przez potencjalnych pracowników – wyjaśnia intencje plebiscytu na Najbardziej Pożądanych Pracodawców Artur Skiba, prezes zarządu Antal International. I dodaje, że Allegro jest bardzo rozpoznawalnym brandem i znaczącym pracodawcą na rynku i to widać w przeprowadzanych badaniach.

Od lewej: Bartłomiej Kasprzykowski, prowadzący galę wręczenia statuetek, Agnieszka Maciejewska z EY, Sylwia Słotwińska-Karaś z Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, Paulina Mazurek z Allegro oraz Magdalena Blechoska z UPS. 

W tym roku w badaniu opinii, które trwało od listopada 2015 r. do stycznia 2016 r., brało udział 3427 respondentów zatrudnionych na stanowiskach menedżerów i kadry zarządzającej wyższego i średniego szczebla z całego kraju. Unikalnym elementem badania jest możliwość wskazania przez respondentów dowolnej firmy jako najbardziej pożądanego pracodawcy.

Skąd respondenci czerpali wiedzę o firmie? 37% jako źródło wiedzy podawało znajomych pracujących w danej firmie, 36% swój wybór oparło na wiedzy uzyskanej z Internetu, 34% na podstawie publikacji o firmie w mediach, zaś 12% to opinie na podstawie informacji od osób, które w firmie już nie pracują, ale np. chciałyby do niej wrócić.

W trójce najważniejszych czynników wpływających na decyzję o zmianie pracy innowacyjność firmy (31%) zastąpiła wysokość oferowanego wynagrodzenia (27%). Dwa pozostałe czynniki to, podobnie jak w poprzedniej edycji, wielkość i prestiż firmy (42%) oraz styl zarządzania i kultura organizacyjna (38%). Dalej były stabilność zatrudnienia (30%), możliwość szkoleń (24%). Tylko 22% osób wskazało możliwość awansu. Standardem wśród ofert pracy stały się benefity – tylko 8% respondentów wskazało ten argument jako przemawiający za daną firmą.

Okazuje się, że na rynku detalicznym największe znaczenie ma styl zarządzania i kultura organizacyjna. – To pokazuje, jak dużą rolę zaczyna odgrywać atmosfera panująca w firmie oraz podejście do zarządzania. Niezmiennie znaczenie ma również znana marka. Najbardziej pożądani pracodawcy to firmy, które są liderami rynku detalicznego czy e-commerce i funkcjonują w nim od lat. Kojarzą się z dbałością o swoich pracowników oraz nowoczesnym spojrzeniem na biznes – podsumowuje wyniki plebiscytu Daria Dąbrowska, Team Leader z Antal Sales & Marketing.

Pełne wyniki plebiscytu na Najbardziej Pożądanych Pracodawców 2015 w opinii Specjalistów i Menedżerów można zobaczyć na stronie Antal.

Laureaci w kategorii Sprzedaż detaliczna i e-commerce. Od lewej: Artur Skiba, prezes zarządu Antal, przedstawicielki marki Ikea, zdobywcy I miejsca, Paulina Mazurek z Allegro – II miejsce oraz przedstawicielka firmy Jeronimo Martins Polska SA – zdobywcy III miejsca.

Załączniki

Pobierz załączniki
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%