Jeśli myślicie, że internetowe zakupy to trywialna ścieżka: wyszukaj, porównaj ceny, kup, zapłać - to jesteście w dużym błędzie. Coraz częściej użytkownicy znajdują czas także na mnóstwo tzw. czynności okołozakupowych. Mogą to być dyskusje z posiadaczami wybieranego przedmiotu, szukanie i porównywanie rekomendacji, sprawdzanie scenariuszy użytkowania i znajdowanie inspiracji, na przykład przez przeglądanie prezentacji przedmiotów, których w zasadzie nie potrzebujemy, ale lubimy na nie popatrzeć. Właśnie inspirowanie się przedmiotami znalezionymi na smartfonie coraz częściej jest pierwszym etapem polskich klientów. 

Według najnowszego raportu mShopper rok temu 87% konsumentów mobilnych, czyli wyposażonych w smartfon lub tablet, wykonywało na tych urządzeniach różne czynności okołozakupowe, w tym inspirowanie się. Już wtedy sądziliśmy, że to bardzo dużo, a tymczasem wskaźnik ten w lutym 2016 roku jeszcze wzrósł do 91%. Aktywni zakupowicze stają się jeszcze bardziej mobilni. Także z raportu mShopper wiemy, że rok temu 80% konsumentów wyposażonych w więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci zaczynało proces zakupowy od laptopa. Dziś jest to 58%. Start zakupów na smartfonie to już norma dla 36% posiadających dwa i więcej urządzeń, podczas gdy z poprzedniej edycji raportu sprzed roku wynikało, że inspiracji na smartfonie poszukiwało 13% takich aktywnych konsumentów. Liczba aktywnych konsumentów, którzy szukają inspiracji zakupowych na urządzeniu mobilnym, wzrosła w ciągu roku z 24% do 32%. 

Dlaczego doświadczeni i aktywni użytkownicy, mający przeciętnie więcej niż jedno urządzenie mobilne, często szukają inspiracji na desktopach? Zwykle dlatego, że większość serwisów lepiej eksponuje zdjęcia właśnie na komputerach stacjonarnych z dużym ekranem, a brakuje dobrych aplikacji z przedmiotami, które można nie tylko obejrzeć, ale i kupić na smartfonie. Specjalnie dla takich konsumentów istnieją serwisy z inspiracjami zakupowymi, jak Inspiracje AllegroJest to stale aktualizowany serwis prezentujący przegląd blisko 1500 wyselekcjonowanych produktów. Oferty aktualizowane są co pół godziny. Największą popularnością cieszy się strona główna. Oferty prezentowane są w losowym układzie, ale podzielone na kategorie: dla niej, dla niego, dla dziecka, dom, gadżet. Jeśli spodoba nam się konkretny produkt, to jednym kliknięciem można przejść do zakupów na Allegro. 


Teraz dostępna będzie także aplikacja mobilna dla urządzeń z systemem iOS. Pozwoli ona łatwo przeglądać oferty na ekranie iPhone'a za pomocą funkcji przewijania palcem. 
- Inspiracje są przydatne dla użytkowników, którzy nie są zdecydowani na zakup jednego konkretnego przedmiotu, ale lubią przeglądać oferty i inspirować się do zakupów - mówi Dariusz Knopiński, zajmujący się kanałem mobilnym w Allegro. - Udostępnienie tej aplikacji jest zgodne z naszą strategią, w myśl której dajmy naszym użytkownikom wygodny dostęp do ofert Allegro tam, gdzie właśnie są i potrzebują. Naszym celem jest umożliwienie przyjemnego, inspiracyjnego spędzania czasu w oczekiwaniu na inne zdarzenia, np. w kolejce w sklepie, podczas oczekiwania na dworcu lub lotnisku itp. - podkreśla Dariusz Knopiński.


Obecnie działające Inspiracje w wersji na komputery są bardzo popularne. Miesięcznie serwis odwiedza ok. 170 tysięcy użytkowników, ale zdarzają się okresy szczytu: np. w grudniu 2015 r. było 300 000 użytkowników. 30% użytkowników wraca stale do serwisu. Średni czas trwania sesji to ok. 2,5 minuty, ale najwierniejsi spędzają więcej czasu na przeglądaniu ofert. W marcu 2016 r. sesje wieloodsłonowe zajęły blisko pół miliona minut. 


Czy aplikacja Allegro Inspiracje jest przeznaczona szczególnie dla mobilnych kupujących? Paradoksalnie nie, gdyż tempo zmian zachować polskich konsumentów jest bardzo szybkie i w bardzo krótkim czasie większość z nas będzie równoważnie traktować zakupy na desktopie, notebooku, smartfonie czy tablecie. Konsumenci korzystają z takiego kanału zakupowego jaki znajduje się w ich zasięgu, pod ręką, a nie z tego który lubią bardziej. Dowodem na prawidłowość tej tezy będzie zrównanie się liczby użytkowników Inspiracji w wersji komputerowej i mobilnej, o czym z pewnością poinformujemy. 

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Powiązane artykuły

RAPORT POLSKA STROJNA 2016 – POLAKÓW PORTRET MODOWY
Polacy i moda: lubimy wygodę, jakość i... schludność. Trendy? Znamy, ale nie zawsze stosujemy. Ubrania, obuwie i dodatki zaczynamy traktować jak inwestycję we własny wizerunek, w wygodę albo w relacje z innymi. Jesteśmy bardzo zdecydowani co do własnych potrzeb, a cena nie zawsze jest najważniejszym kryterium. Wielu Polaków chciałoby wymienić zawartość swoich szaf i to natychmiast. To najważniejsze wnioski z przeprowadzonego na zlecenie Allegro badania „Polska strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków”.
„Mój jest ten kawałek podłogi” w nowej wersji i z teledyskiem
Nowa wersja utworu „Mój jest ten kawałek podłogi” pochodzi ze ścieżki dźwiękowej do filmu „Operacja Bazyliszek”. Teledysk, podobnie jak poprzedni, opowiada historię jednego z bohaterów cyklu Legendy Polskie. Allegro i tym razem zaprosiło do współpracy młodych twórców, w tym Kordiana Kądziele, który odpowiada za scenariusz i reżyserię teledysku.
Stało się! Zapłacimy BLIKIEM na Allegro
Od teraz na Allegro można płacić za zakupy za pomocą systemu płatności mobilnych BLIK. Płatności BLIK zostały w pełni zintegrowane z platformą zakupową Allegro i stają się jedną z metod płatności dostępnych dla klientów największej w Polsce internetowej platformy zakupowej.
Bazyliszek żyje! Allegro przedstawia kolejną polską legendę
Wieki temu budził grozę wśród mieszkańców Warszawy, teraz powraca, by siać postrach w Internecie. „Operacja Bazyliszek” to kolejny film krótkometrażowy, który powstał w ramach projektu Legendy Polskie Allegro. W głównych rolach występują Paweł Domagała, Olaf Lubaszenko i Michalina Olszańska.