Co nowego

Zagłosuj na Allegro w finale Konkursu „Dobroczyńca roku”

07 kwietnia 2016, 15:06

Fundacje Mimo wszystko, Akogo?, Mam Marzenie, DKMS Polska, Viva!, WOŚP czy SiePomaga – to tylko niektóre z organizacji, którym w każdej chwili można pomóc, korzystając z platformy charytatywni.allegro.pl - licytując lub wystawiając aukcję. Czy po dwóch latach działalności serwis ma szansę na tytuł „Dobroczyńcy roku 2015”? Wszystko w rękach internautów.


W połowie 2015 roku w Polsce zarejestrowanych było ponad 8600 organizacji pożytku publicznego. Czy jedna firma może pomóc takiej liczbie fundacji i stowarzyszeń jednocześnie? Allegro znalazło na to sposób, wykorzystując zarówno swoją wiedzę w zakresie handlu online, jak i pierwiastek dobroczynności drzemiący w 14 mln użytkowników korzystających z serwisu. Aukcje, w których zbierano fundusze na określony cel charytatywny, np. WOŚP, stały się nieodłącznym elementem Allegro. Na bazie tych doświadczeń w 2014 roku powstała platforma charytatywni.allegro.pl.

– To jedyne takie miejsce w sieci, które małym i dużym organizacjom pożytku publicznego pozwala dotrzeć do darczyńców. Dzięki platformie charytatywnej każdy może kupić lub sprzedać cokolwiek, przy okazji pomagając – mówi Krzysztof Śpiewek, manager ds. CSR w Allegro. – Projekt realizowany jest w pełni charytatywnie, co oznacza, że całkowity dochód z aukcji jest przekazywany na konto ich organizatora – dodaje.

Na platformie działa obecnie 140 organizacji, wśród nich m.in. fundacje Mam Marzenie, Charytatywny Bal Dziennikarzy, Wspieramy Rozwój Centrum Zdrowia Dziecka czy Mimo wszystko. Do tej pory serwis odwiedziło 8 mln użytkowników, a organizacjom udało się zdobyć na swoje cele 9 mln złotych.

Idea stworzenia internetowej społeczności darczyńców zyskała uznanie również w środowisku ekspertów zajmujących się społecznym zaangażowaniem biznesu w Polsce. Platforma charytatywni.allegro.pl znalazła się w ścisłym finale konkursu „Dobroczyńca roku 2015” w kategorii „Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu”.

– Podczas wyboru finalistów kapituła konkursu ocenia między innymi innowacyjność działań, ich skalę i rezultaty społeczne projektu – tłumaczy Emilia Dmochowska z Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, która organizuje konkurs. – Obecnie w naszym życiu ogromną rolę odgrywają nowoczesne technologie i trudno sobie wyobrazić, by nie wkroczyły też w sferę filantropii i społecznego zaangażowania. Coraz więcej firm i organizacji wykorzystuje je w realizacji programów społecznych. Konkurs, promując społeczne zaangażowanie sektora biznesu, nie mógł pozostać obojętny na ten trend, dlatego nagradzamy i promujemy te firmy i rozwiązania, które z powodzeniem wykorzystują nowoczesne narzędzia do czynienia dobra – dodaje.

Głosowanie w konkursie odbywa się na dwa sposoby: poprzez stronę glosuj.dobroczyncaroku.pl lub za pomocą aplikacji facebook.com/dobroczyncaroku. Każdemu przysługuje prawo jednego głosu na dobę w każdej kategorii konkursowej.

Głosowanie trwa do 22 kwietnia.


Redakcja
Magazyn Allegro
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%