Skąd się wziął pomysł na takie wydarzenie? Jak zdradza Celestyna Zachariasz, menedżer kategorii Moda i Uroda Allegro, to jest dopiero początek wiosennej kampanii Allegro i tłumaczy, że potrzeba inspirowania się innymi została dostrzeżona przez markę już podczas prac nad ostatnim raportem „Polska Strojna”.
– Polacy lubią się inspirować innymi ludźmi, podpatrują osoby znane, blogerów. Następnie potrzebują wsparcia w przełożeniu tej inspiracji na swój własny ubiór. Takimi narzędziami wsparcia są gotowe podpowiedzi lub możliwość stworzenia własnej stylizacji i zaprezentowania jej po to, aby zebrać na jej temat opinie innych. Ten mechanizm stylizacyjny postanowiliśmy wykorzystać w kampanii, organizując konkurs na najlepszą stylizację z dostępnych produktów na Allegro – wyjaśnia Celestyna Zachariasz.

Każdą z zaprezentowanych rzeczy podczas pokazu mody można było od razu kupić w specjalnie zorganizowanej, fizycznej Strefie Marek lub na Allegro. Natomiast nagrodą dla osób, które wygrały i stworzyły zwycięskie stylizacje, była możliwość wystylizowania wielkiego pokazu mody Allegro. 

Najlepszą piątkę wytypowali Paula Jagodzińska (beauty-fashion-shopping) i Kamil Pawelski (Ekskluzywny Menel) – ambasadorzy imprezy i jednocześnie jurorzy konkursu.

Zadanie konkursowe polegało na ułożeniu sześciu stylizacji, dobierając rzeczy dostępne na Allegro. – Wybranie tych najlepszych to był twardy orzech do zgryzienia – zdradził nam Kamil Pawelski. – Wygrały te stylizacje, które były przede wszystkim ponadczasowe i uniwersalne – dodaje. Takie okazały się propozycje: Marii Słabiak, Natalii Stachów, Diany Siebiesiewicz, Justyny Standery i Kamila Dziadka. 
Udało nam się porozmawiać z całą piątką zaraz po pokazie. Wszyscy stwierdzili, że ułożenie stylizacji nie było trudne, bo wzorowali się na własnym stylu, a przedmioty marek aktywnych na Allegro nadawały się do tego idealnie. Na wybiegu królował luźny, sportowy styl, ale z klasycznymi, eleganckimi elementami. Główną rolę grały białe koszule, spódniczki retro i klasyczne torebki.
Izabela Grajek, menedżer marki Batycki oraz Marta Oleszak, menedżer sklepu internetowego Solar przyznają, że nigdy nie spodziewały się, że rzeczy ich marek mogą zostać wykorzystane właśnie do sportowych stylizacji.

– Nasza marka do tej pory kojarzona była z eleganckimi fasonami. Wykorzystanie ich do sportowych stylizacji nigdy nie przyszłoby mi do głowy! Ten pokaz pokazał, że i w takiej odsłonie produkty Batycki wyglądają świetnie! – przyznała po pokazie Izabela Grajek.

I to właśnie pokazuje, że moda nie ma żadnych ograniczeń.

Żadnych ograniczeń nie ma też na portalu Allegro. – Tam jest wszystko i to na wyciągnięcie ręki – przyznaje Ada Fijał, która prowadziła wielki pokaz Allegro „Mam Swój Styl”. Tego samego zdania jest również Marcelina Zawadzka, modelka i dziennikarka. I przyznaje, że uwielbia robić zakupy na Allegro, bo oprócz tego, że ogrom marek ma na wyciągnięcie ręki i każdą z kolekcji może przeglądać, nie ruszając się z domu, to ogromną frajdę sprawia jej kupowanie limitowanych rzeczy, które oferują poszczególne marki.

To właśnie ten cel przyświecał twórcom kooperacji Allegro z markami. Jak przyznaje Jadwiga Zawilińska, kupiec w Oficjalnym Sklepie Allegro, Allegro kierowało się tym, aby w ofercie pojawiało się coraz więcej wyjątkowych ubrań. – Szczególnie takich, których nie znajdziemy w sklepach, ale u nas na portalu i to w bardzo atrakcyjnej cenie – tłumaczy Zawilińska.

Prawie 400 marek, które współpracują z Allegro, nie jest przypadkowym wyborem. To firmy, które są już rozpoznawalne na naszym rynku i cieszą się ogromną popularnością. Jest wśród nich Solar, ale także Ania Kruk, Clarks, New Balance, Bytom i wiele, wiele innych, wystarczy zajrzeć do Strefy Marek Allegro, która od niedawna jest dostępna także w najnowszej wersji aplikacji mobilnej.
– Ta współpraca na tyle dobrze się układa, że już teraz możemy uchylić rąbka tajemnicy i zdradzić, że w przyszłym sezonie dołączą do nas kolejne znane firmy – dodaje Jadwiga Zawilińska. Które? Odpowiedź na to pytanie poznamy już niebawem. Wiadomo jednak, że czekają nas nowości zarówno od marek sportowych, jak i klasycznych.

Finałowy pokaz po pierwszej edycji konkursu „Mam Swój Styl” śledziliśmy w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich w Warszawie. Kolekcje prezentowali czołowi polscy modele, a wśród nich między innymi Osi Ugonoh i Radek Pestka – zwycięzcy Top Model. 

Finał kolejnej edycji konkursu „Mam Swój Styl” odbędzie się już 11 maja w Gdańsku, a sam konkurs na najlepszą stylizację rusza zaraz po świętach wielkanocnych.

Powiązane artykuły