Wyszukiwanie wizualne, odroczone płatności czy wybór produktu w zależności od terminu dostawy – to niektóre z zaplanowanych na ten rok innowacyjnych usług na Allegro. Czym jeszcze Was zaskoczymy?

Francois Nuyts, prezes Allegro, na spotkaniu z dziennikarzami podsumował miniony rok i zaprezentował plany na kolejny.

A 2018 był bardzo udany. Liczba nowych firm sprzedających produkty za pośrednictwem naszej platformy wzrosła w tym czasie o 16 tys., sięgając 125 tys. Spowodowało to imponujący wzrost liczby dostępnych ofert – z 70 mln do 102 mln. Większy wybór produktów zbiega się z coraz większą popularnością Allegro Smart!. Usługa uruchomiona w sierpniu 2018 r. jest już dostępna w prawie połowie wszystkich ofert na Allegro, co oznacza wzrost z 29 mln do 46 mln w ciągu zaledwie 7 miesięcy. Dzięki temu programowi nasi klienci zaoszczędzili już ponad 100 mln zł, mimo że kupują 6 razy więcej produktów niż osoby, które nie korzystają z Allegro Smart!, co czyni z niego ważny czynnik wzrostu.

Na zdjęciu: Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. PAP

Na zdjęciu: Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. PAP

Wprowadzone zmiany zostały bardzo dobrze przyjęte przez naszych klientów. Na podstawie wyników badania Gemius/PBI, w lutym 2019 r. Allegro odwiedziło 17,1 mln Polaków. Łączna liczba użytkowników Internetu w Polsce to 28,6 mln (Gemius/PBI, luty 2019 r.), co oznacza, że blisko 60% z nich odwiedza naszą platformę. Polacy nie tylko odwiedzają Allegro, ale też częściej robią zakupy. Obecnie sprzedaje się tu 1,2 mln produktów dziennie.

Polscy klienci skorzystają na zakupach w sieci

Już 9 na 100 zakupów w Polsce to zakupy w sieci. W Wielkiej Brytanii jest to już co piąty zakup. Klienci doceniają zalety kupowania przez Internet, czyli wygodę, niskie ceny, praktycznie nieograniczony wybór i to, że wirtualne zakupy ułatwiają im codzienne życie. Polskie firmy handlowe, w większości z segmentu MŚP, w ogromnym stopniu przyczyniły się do zmiany nastawienia klientów, przenosząc działalność do przestrzeni wirtualnej. e-Sprzedawcy skutecznie przekonują Polaków do zakupów w sieci. Allegro chce mieć swój wkład w ten proces, dostarczając sprzedawcom doskonałe narzędzia i ekosystem wzrostu, który pozwoli prowadzonym przez nich firmom wejść na nowy poziom rozwoju. Dzięki temu będą w stanie sprostać oczekiwaniom e-klientów.

E-commerce sprawia, że życie codzienne klientów jest o wiele łatwiejsze. Oszczędza czas, pieniądze i oferuje praktycznie nieograniczony wybór. Wielu polskich klientów ma już duże doświadczenie w zakupach przez Internet i oczekują doskonałej jakości obsługi, która jest już światowym standardem. Opracowaliśmy ekosystem, który wspiera sprzedawców w spełnianiu tych oczekiwań – mówi Francois Nuyts, prezes Allegro. – Wytyczyliśmy sobie jasno określony cel – chcemy zapewnić doskonałą jakość obsługi zarówno klientowi, jak i sprzedawcy. 8 na 10 klientów już nas poleca, a zaufanie do nas jest najlepszym dowodem na to, że zmierzamy we właściwym kierunku. Chcemy być także przewidywalnym i uczciwym partnerem dla 125 tys. sprzedawców, którzy prowadzą tu swoją działalność – dodaje.

Na zdjęciu: Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. PAP

Na zdjęciu: Francois Nuyts, prezes Allegro. Fot. PAP

W 2018 r. utworzono 16 tys. nowych kont firmowych na Allegro. To głównie podmioty z segmentu MŚP, ale także znane światowe i polskie marki. Wśród nich było 28 firm, które przekroczyły próg 1 mln zł obrotów w niecały rok. Firma, która osiągnęła go najszybciej, potrzebowała na to tylko 19 dni.

Na 2019 rok zaplanowaliśmy liczne zmiany na platformie

Na realizację w 2019 roku czeka wiele nowych projektów. Dzięki nim Allegro będzie nie tylko świetnym miejscem do robienia zakupów, ale również doskonałą przestrzenią do prowadzenia działalności.

  • Coraz większy wybór produktów: na naszej platformie jest blisko 102 mln ofert, a ta liczba wciąż może wzrosnąć dzięki współpracy z obecnymi sprzedawcami oraz przyciągnięciu nowych. Kategoriami o największym potencjale są moda, produkty spożywcze, motoryzacja i ogłoszenia. Przejęcie e-Bilet pozwoli nam uruchomić zupełnie nową kategorię, w której sprzedawane będą nie tylko produkty, ale także przeżycia. Sprzedaż biletów online w Polsce jest warta 700 mln zł, a potencjał wzrostu to 20% rocznie.
  • Wyszukiwanie wizualne: Allegro to nie tylko miejsce zakupów, ale także najpopularniejsza wyszukiwarka produktów w Polsce, z której klienci korzystają prawie 1,3 mld razy miesięcznie. Allegro wprowadza kolejne ulepszenia, aby umożliwić dokładniejsze i szybsze wyszukiwanie oraz łatwiejszą nawigację po ofertach, jak również zapewnić doskonałe doświadczenie bez względu na urządzenie, na którym robimy zakupy. Wspieramy się nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. Nowością, którą planujemy wprowadzić pod koniec tego roku, będzie wyszukiwanie wizualne i nawigacja wizualna. Mechanizm będzie wykorzystywał do wyszukiwania rzeczywiste zdjęcia przedmiotów, co pozwoli dotrzeć do konkretnego produktu lub do ofert zbliżonych do niego wyglądem.
  • Panel „Jakość mojej sprzedaży”: sprzedawcy otrzymają dostęp do nowego narzędzia o nazwie Jakość mojej sprzedaży. Narzędzie posłuży im do analizowania własnych statystyk, zestawionych z danymi o konkurencji na Allegro. Oznacza to, że będą w stanie określić „jak dobrze im idzie”. W panelu prezentowane będą różne parametry, które składają się na ogólną ocenę jakości ich usług, tj. natychmiastowa wysyłka, bezpłatne dostawy i zwroty, terminowe odpowiedzi w dyskusjach itp. Wybrani sprzedawcy testują obecnie nasz nowy panel, który zostanie w pełni wdrożony latem tego roku.
  • Odroczona płatność: nieustannie rozwijamy swoje usługi finansowe. Łatwo z nich skorzystać, są przyjazne dla klienta i dostosowane do zakupów online. W tym roku wprowadzimy kolejny ciekawy produkt finansowy – odroczoną płatność. W ramach usługi klienci będą mogli dokonać płatności w ciągu 30 dni od otrzymania produktu. To świetna alternatywa dla płatności za pobraniem, umożliwiająca klientom zapoznanie się z produktem oraz wybór najbardziej dogodnej metody płatności i dostawy.
  • Gwarantowany czas dostawy: w tym roku stawiamy na nową jakość w obsłudze klientów w Polsce, wprowadzając przewidywalny czas dotarcia przesyłki bez względu na sposób dostawy. Pozwoli to zagwarantować czas dostawy i pracować dalej nad jego skróceniem. Przewidywalność i jednolite standardy dostaw z pewnością ułatwią naszym sprzedawcom obsługę ich klientów, nie tylko podnosząc jej jakość, ale i zmniejszając czasochłonność. W zależności od lokalizacji, po raz pierwszy w historii Allegro będzie w stanie zaoferować dostawę tego samego lub następnego dnia.
  • Usługa zamawiania kontaktu z konsultantem i nowe kanały kontaktu dla sprzedawców: wspieramy zarówno klientów, jak i sprzedawców, oferując pomoc w sprawnym załatwianiu spraw związanych z obsługą. Klienci mogą uzyskać pomoc, korzystając z większości dostępnych kanałów kontaktu, między innymi za pośrednictwem mediów społecznościowych czy popularnych komunikatorów. Na 86% e-maili już obecnie nasi konsultanci udzielają odpowiedzi w czasie krótszym niż 4 godziny, a w tym roku udostępnimy całodobowe wsparcie. Nowością jest usługa zamawiania kontaktu z konsultantem Allegro, która będzie szczególnie użyteczna w bardziej złożonych problemach. Usługa jest obecnie testowana wewnętrznie. Uruchomimy również nowe kanały kontaktu „na żywo” dla sprzedawców, którym w ten sposób ułatwimy stały kontakt z klientami.
  • Inwestycje w ekosystem Allegro: w przypadku platform typu marketplace doświadczenie sprzedawcy jest równie ważne, jak doświadczenie klienta. Wiele nowych inicjatyw zapewni wsparcie 125 tys. sprzedawców w rozwoju ich biznesu na naszej platformie. Planujemy kolejne inwestycje w cały ekosystem. W planach są między innymi rozbudowa programu Allegro Smart!, poprawa jakości usług logistycznych i wsparcia klienta oraz liczne ulepszenia technologiczne. Będziemy nadal rozwijać ofertę produktów finansowych, takich jak leasing czy kredyt odnawialny, aby sprzedawcy mogli inwestować w rozwój swoich firm. Sprzedawcy będą mogli również w dalszym ciągu korzystać z coraz bardziej rozbudowanego systemu reklam Allegro.

Fot. PAP

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl