praca
Kariera
24 marca 2016, 11:00

BrainCode 2016: tak wygląda megahackathon Allegro

Biegacze mają maratony, a programiści hackathony. W miniony weekend odbył się BrainCode 2016, jedna z największych tego typu imprez w Polsce. 340 pasjonatów programowania w 5 miastach jednocześnie przez 24 godziny wcielało w życie swoje pomysły. Najlepsze z nich zostały nagrodzone przez jury i publiczność. Kto poczuł słodki smak zwycięstwa? Sprawdźcie!

BrainCode po raz pierwszy odbył się w 2014 roku. Od tego czasu liczba uczestników zwiększyła się ponad trzykrotnie, a drużynowe hakowanie swoim zasięgiem objęło kolejne miasta i uczelnie. Wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem – w tym roku znaleźli się i tacy uczestnicy, którzy przebyli setki kilometrów, aby załapać się na wolne miejsca w Toruniu. I wszystko po to, żeby kosztem nieprzespanej nocy przez 24 godziny wytężać swoje umysły. 



Jedni nazywają to pozytywnym zakręceniem, inni pasją - tej drugiej rzeczywiście uczestnikom tegorocznego BrainCode odmówić nie można.
Hackathon jest nie tylko okazją do sprawdzenia swoich umiejętności, ale także do poznania najciekawszych rozwiązań związanych z programowaniem. Uczestnicy BrainCode mieli do swojej dyspozycji mentorów, m.in. z ekipy allegro.tech czy z firmy Softnauts, którzy na każdym etapie prac nad projektami służyli swoją wiedzą i doświadczeniem.

Ale nie samym programowaniem człowiek żyje – organizatorzy zadbali o dobre samopoczucie uczestników, oddając do ich dyspozycji masażystów oraz zapewniając rozrywkę w postaci konsol do gier i nerf gunów. Jeśli ktoś widział tej nocy ludzi ganiających się po korytarzach uczelni z plastikową bronią w ręku, już wie, jak kończy się takie 24-godzinne kodowanie.

Świetne humory nie opuszczały uczestników także podczas prezentacji powstałych tej nocy projektów. Jedna z drużyn w Poznaniu zaprezentowała grę, w której strzela się głosem, przy okazji dając niezłe show. Tym samym nagrodę publiczności mieli już w kieszeni. Z kolei w Toruniu jeden z zespołów w trakcie trwania hackathonu stworzył okulary 3D oparte na starożytnej indyjskiej technologii. W ich ręce również powędrowała nagroda publiczności.

W tym roku w każdym mieście zostały przyznane dwie nagrody: jury i publiczności. W składzie jury oprócz organizatorów weszli przedstawiciele uczelni, inkubatora Smart Space, funduszu SpeedUp Group, akceleratora hub:raum, Ceneo oraz Google Developer Group

Poniżej przedstawiamy listę zwycięzców – kto wie, może niedługo z części tych narzędzi i rozwiązań przyjdzie nam korzystać na co dzień? Oby!

Kraków
· Nagroda jury: Zespół nr 1 „PassTypeR2” – projekt „Menadżer haseł”

· Nagroda publiczności: Zespół nr 20 „Kod ekipa” – aplikacja ożywiająca zdjęcia za pomocą rozszerzonej rzeczywistości

Poznań
· Nagroda jury: Zespół nr 16 „VOID7” – projekt „Inteligentny planer zakupów”, lista zakupów na podstawie zdefiniowanej diety

· Nagroda publiczności: Zespół nr 1 „PPŁO” – projekt „Gra na VR (cardboard) – krzycz by strzelać!”

Toruń
· Nagroda jury: Zespół nr 1 „b084a080-e824-439c-9798-28ff0ecef79d” – projekt zakładający stworzenie mechanizmu gry miejskiej wraz z edytorem scenariuszy. Stworzone zostaną dwie aplikacja: web (do zarządzania i sterowania rozgrywką) oraz mobile (do rozgrywki – dla gracza)

· Nagroda publiczności: Zespół nr 3 „Chomiki pancerne” – aplikacja mobilna pozwalająca na przeżycie wirtualnego spaceru po Tatrach i nie tylko. Dodatkowo w planach jest przygotowanie własnych, niskobudżetowych okularów wirtualnej rzeczywistości

Warszawa
· Nagroda jury: Zespół nr 5 – „Deepsound” projekt „Sieci neuronowe w analizie muzyki”

· Nagroda publiczności: Zespołó nr 17 „Crawllegro” – szukamy jednego sprzedawcy z poszukiwanymi produktami

Wrocław
· Nagroda jury: Zespół nr 2 „Really Good Programers” – projekt „Aplikacja do wymiany przedmiotów”

· Nagroda publiczności: Zespół nr 7 „RST Software Masters” – projekt „ResQ – Aplikacja ratunkowa/powiadamiająca dla osób uprawiających sporty ekstremalne"

Załączniki

Pobierz załączniki
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%