Trendy

5 rad, które pomogą ci sprawniej działać w e-commerce

14 marca 2016, 08:00

E-commerce to jedna z najszybciej rozwijających się branż. Rozwój technologii wpływa z jednej strony na pojawianie się nowych dróg dotarcia do klienta, ale z drugiej zmienia sposoby, w jakie konsumenci dokonują zakupów. Zainspiruj się radami ekspertów e-commerce, aby lepiej prowadzić swój biznes.

Mark Lewis
wiceprezes, Practicology

Istnieje wiele dowodów na to, że należy stawiać na omnichannel i go rozwijać. Firmy sprzedające wielokanałowo notują nawet do 30 proc. więcej sprzedaży, a to dlatego, że klienci są online. Należy zatem pamiętać o tym, aby budować z nimi ciągłą relację, także za pośrednictwem sieci, ale nie tylko. Jeżeli klient, wchodząc na stronę internetową sklepu, otrzymuje fantastyczne doświadczenie zakupowe, a odwiedzając ten sam sklep offline, zostanie niemiło potraktowany, więcej do niego nie wróci, zarówno w offline, jak i online. Kolejna sytuacja, klient jadąc autobusem, przegląda sieć i trafia na stronę firmy, która nie jest przystosowana do przeglądania jej za pośrednictwem telefonu, automatycznie wybiera inny sklep. Należy zatem myśleć przede wszystkim o doświadczeniu, które oferuje się klientowi na każdym polu. 



Kluczem jest myślenie nie w kontekście tego, co jest wygodne dla biznesu, ale czego oczekuje klient. Myśląc o firmie, powinniśmy myśleć o doświadczeniu zakupowym – jakie ono powinno być, innymi słowy, jakie doświadczenie powinna nieść za sobą sprzedaż. Niezależnie od tego, jaki produkt sprzedajemy i jaka jest jego cena – należy myśleć, jakie fantastyczne doświadczenie zakupowe chcemy dostarczyć klientowi. 

Jarosław Frontczak
główny analityk handlu detalicznego i FMCG, PMR

Należy jednak pamiętać o młodych konsumentach, którzy kochają swoje smartfony i nie wyobrażają sobie bez nich życia. To oni będą za chwilę mocną siłą zakupową w Polsce i to będzie ta siła, która sprawi, że rynek e-commerce wzrośnie. Szacujemy, że w 2016 roku będzie on wart niecałe 40 miliardów złotych. Prognozy są bardzo dobre, mówią o wzrostach około 15 proc. rok do roku. 

Dainius Liulys
CEO Pigu Group

Z pewnością należy pozwolić sobie na eksperymentowanie, po którym jest się w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie, co działa, a co nie. Nie powinniśmy także zamykać się w sobie i starać się szukać nowych możliwości. Wszystkie zdarzenia, które napotykamy na swojej drodze, rozpatrywać w kontekście wyzwań, a nie problemów, z którymi musimy się borykać. Warto pozwolić sobie na myślenie o firmie jako startupie, szczególnie jeżeli mówimy o e-commerce, który nie jest dojrzały. Ponadto należy poszukiwać innowacji i myśleć nad tym, w jaki sposób konkurować z tradycyjną sprzedażą. 



Z mojego doświadczenia wynika, że należy myśleć długoterminowo, niż skupiać się nad tym, aby sprzedać coś klientowi. Musimy zadać sobie pytanie, dlaczego kupujący powinien do nas wrócić. Dlatego należy patrzeć w przód, ponieważ w online słowo ma większe znaczenie niż w tradycyjnej sprzedaży. W offline klient podzieli się swoim doświadczeniem zakupowym z ośmioma osobami, w online może powiedzieć o tym co najmniej wszystkim swoim facebookowym znajomym. Dlatego należy skupiać swoją uwagę na obsłudze klienta, a także na spełnianiu swoich obietnic wobec nich. 

Wypowiedzi zebrano przy okazji konferencji
eCommerce Trends wiosna 2016,
  której patronem medialnym był _magazyn.Allegro  
Paulina Kostro
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%