Mark Lewis
wiceprezes, Practicology

Istnieje wiele dowodów na to, że należy stawiać na omnichannel i go rozwijać. Firmy sprzedające wielokanałowo notują nawet do 30 proc. więcej sprzedaży, a to dlatego, że klienci są online. Należy zatem pamiętać o tym, aby budować z nimi ciągłą relację, także za pośrednictwem sieci, ale nie tylko. Jeżeli klient, wchodząc na stronę internetową sklepu, otrzymuje fantastyczne doświadczenie zakupowe, a odwiedzając ten sam sklep offline, zostanie niemiło potraktowany, więcej do niego nie wróci, zarówno w offline, jak i online. Kolejna sytuacja, klient jadąc autobusem, przegląda sieć i trafia na stronę firmy, która nie jest przystosowana do przeglądania jej za pośrednictwem telefonu, automatycznie wybiera inny sklep. Należy zatem myśleć przede wszystkim o doświadczeniu, które oferuje się klientowi na każdym polu. 



Kluczem jest myślenie nie w kontekście tego, co jest wygodne dla biznesu, ale czego oczekuje klient. Myśląc o firmie, powinniśmy myśleć o doświadczeniu zakupowym – jakie ono powinno być, innymi słowy, jakie doświadczenie powinna nieść za sobą sprzedaż. Niezależnie od tego, jaki produkt sprzedajemy i jaka jest jego cena – należy myśleć, jakie fantastyczne doświadczenie zakupowe chcemy dostarczyć klientowi. 

główny analityk handlu detalicznego i FMCG, PMR

Należy jednak pamiętać o młodych konsumentach, którzy kochają swoje smartfony i nie wyobrażają sobie bez nich życia. To oni będą za chwilę mocną siłą zakupową w Polsce i to będzie ta siła, która sprawi, że rynek e-commerce wzrośnie. Szacujemy, że w 2016 roku będzie on wart niecałe 40 miliardów złotych. Prognozy są bardzo dobre, mówią o wzrostach około 15 proc. rok do roku. 

CEO Pigu Group

Z pewnością należy pozwolić sobie na eksperymentowanie, po którym jest się w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie, co działa, a co nie. Nie powinniśmy także zamykać się w sobie i starać się szukać nowych możliwości. Wszystkie zdarzenia, które napotykamy na swojej drodze, rozpatrywać w kontekście wyzwań, a nie problemów, z którymi musimy się borykać. Warto pozwolić sobie na myślenie o firmie jako startupie, szczególnie jeżeli mówimy o e-commerce, który nie jest dojrzały. Ponadto należy poszukiwać innowacji i myśleć nad tym, w jaki sposób konkurować z tradycyjną sprzedażą. 



Z mojego doświadczenia wynika, że należy myśleć długoterminowo, niż skupiać się nad tym, aby sprzedać coś klientowi. Musimy zadać sobie pytanie, dlaczego kupujący powinien do nas wrócić. Dlatego należy patrzeć w przód, ponieważ w online słowo ma większe znaczenie niż w tradycyjnej sprzedaży. W offline klient podzieli się swoim doświadczeniem zakupowym z ośmioma osobami, w online może powiedzieć o tym co najmniej wszystkim swoim facebookowym znajomym. Dlatego należy skupiać swoją uwagę na obsłudze klienta, a także na spełnianiu swoich obietnic wobec nich. 

Wypowiedzi zebrano przy okazji konferencji
  której patronem medialnym był _magazyn.Allegro  

Paulina Kostro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

NAJCIEKAWSZE TRENDY Z BADANIA POLSKA STROJNA 2016
Tegoroczne badanie „Polska Strojna 2016. Trendy w zachowaniach zakupowych Polaków” pokazuje, że nasze preferencje zakupowe zmieniają się bardzo szybko, a jednocześnie nie należymy do awangardy. Bywamy i nowocześni, i zachowawczy jednocześnie. Warto przyjrzeć się najważniejszym ustaleniom z tego badania. Poniżej przedstawiamy subiektywny wybór autorów raportu, choć oczywiście czytając raport, każdy możne znaleźć inne, ważne z własnej perspektywy zjawiska. 
Małe inżynierki
Pasje inżynierskie są dobre zarówno dla chłopców, jak i dziewczynek. Wszystko zależy od tego, jak rodzice i przyjaciele będą wspierać takie pasje. Zobaczcie, jak fajnie jest bawić się inżynierskimi zestawami z lalkami.
Naszyj to! Barwny powrót do lat 90.
Kochasz muzykę, kino, seriale? W tym sezonie wyrazisz to również... strojem. Naszywki i przypinki to niepozorne dodatki, które mogą całkowicie odmienić charakter nudnej, jesiennej stylizacji, dodając jej lekkości i młodzieżowego luzu. Niegdyś można je było znaleźć głównie na torbach i kurtkach zbuntowanych licealistów, teraz zagościły na pokazach najważniejszych domów mody.
10 hitów mody, które będziesz nosić też za rok
Projektanci wciąż zaskakują. Lansują nowe trendy albo powracają do tych sprzed lat w zupełnie nowej odsłonie. Co powinno się więc znaleźć w szafie kobiety? Jakie ubrania kupić teraz, by być modną w kolejnym sezonie, polecają modowi specjaliści, blogerki i vlogerki.