biuro prasowe
Biuro prasowe
11 marca 2016, 17:25

Motoryzacja przyspiesza w Allegro

O tym, że Allegro nie jest już serwisem „aukcyjnym”, wiadomo od dawna. W kategorii Motoryzacja widać to jak na dłoni: 99% to oferty „kup teraz”, a tylko 1% to aukcje. Podczas naszej marcowej branżowej konferencji motoryzacyjnej przedstawiliśmy też inne ciekawe dane o serwisie.

Wartość sprzedaży w kategorii Motoryzacja wzrosła w 2015 roku o 15%. W podkategorii opony było to znacznie więcej, bo aż 24%, a chemia samochodowa sprzedawała się o 23% lepiej niż w 2014 r. Części samochodowe urosły o 13%, ale za to jest ich w Moto Allegro najwięcej, bo stanowią aż 60% wartości. Duża część z tego to oferty na nowe komponenty od znanych marek. 
Przyspieszenie w motoryzacji na Allegro widać tez już z cząstkowych danych z 2016 roku. Luty był świetny pod względem sprzedaży części samochodowych. Większość największych podkategorii zanotowała ponad 30% wzrostu w ujęciu rok do roku. Filtry urosły o 50%, układy hamulcowe o 39%, części z podkategorii chłodzenie silnika o 37%, układy zawieszenia o 35% podobnie jak części karoserii i wyposażenia wnętrz samochodów. 



 
Codziennie na Allegro sprzedawanych jest średnio ok. 34 tys. części samochodowych, 3,7 tys. produktów chemicznych i ponad 3,6 tys. opon różnych rodzajów i rozmiarów. Co minutę – także statystycznie – sprzedają się u nas: 2 żarówki samochodowe, ponad 3 elementy karoserii i 1 element zawieszenia. Kategoria Motoryzacja ma charakter wybitnie męski, bo zwykle 75% kupujących to panowie, podczas gdy w pozostałej części Allegro stanowią 55%. Za to panie aktywizują się bardzo przed tradycyjnymi okresami świątecznymi, kupując upominki dla panów.

– Klienci już dawno przestali kierować się jedynie ceną produktów, które kupują na Allegro – mówi Robert Krotoski, szef kategorii Motoryzacja. – Liczą się także takie elementy jak cena, sposób i szybkość dostawy, gwarancja i inne warunki – podkreśla Krotoski.

– Dodatkowo znaczenie ma to, jak oferta jest sformułowana i zaprezentowana, jaki jest odbiór jej grafiki, kolorów i ułożenie – dodaje Alina Magowska, odpowiedzialna za wrażenia użytkownika (UX) w Allegro. – Coraz częściej doradzamy klientom, jak skutecznie, z wykorzystaniem różnych narzędzi – treści, reklam itp. – zbudować przyjazną dla użytkownika ścieżkę zakupową. Według naszych ostatnich badań mniej więcej 4 na 5 użytkowników bardzo wysoko ocenia swój kontakt z ofertą na Allegro – podkreśla Alina Magowska.

– Nie można zapominać, że dla wielu klientów liczy się także marka kupowanego produktu – dodaje Robert Krotoski. – Cieszymy się, że na Allegro pojawia się coraz więcej marek i ich przedstawicieli, bo tego wymagają kupujący. Marka to gwarancja jakości i dobrej obsługi po sprzedaży, czyli tego, co coraz częściej doceniają kupujący – dodaje.

W naszej konferencji wzięli udział najwięksi dystrybutorzy części z firmą Inter Cars na czele. Byli również przedstawiciele firm Moto-Profil, Inter Team, Gordon, Pol-Car, Norauto, a także największe hurtownie ogumienia – Enis Nowakowski Szymański, Motohurt, Miwan czy Inbud Faro. Swoją obecnością zaszczycili nas też przedstawiciele największych producentów i marek z branży oponiarskiej – największy w Polsce koncern Goodyear Dunlop, a także Bridgestone, Nokian, Pirelli, Yokohama, Hankook i Apollo Vredestein. 

Wkrótce kilka kolejnych matek pojawi się w Strefie Marek Allegro, dołączając do m.in. takich firm jak Bosch, Philips, Osram i Shell, które są dla nas przykładem modelowej współpracy.


Załączniki

Allegro moto fin.pdf
pdf & 5.6 MB
Pobierz załączniki
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%