Co nowego

Allegro pionierem reklamy na Facebooku

02 marca 2016, 07:22

Facebook cały czas rozwija swoją ofertę dla reklamodawców i wprowadza nowe formaty. Jedną z jego reklamowych nowości jest Canvas, a kampania Allegro jest nowatorskim i wzorcowym przykładem skutecznego wykorzystania tego formatu.

Facebook Canvas jest formatem skrojonym pod reklamodawców z branży e-commerce. Można go porównać do landingu page’u, z tym że nie znajduje się on na osobnej domenie, lecz na Facebooku. Na stronie zaprojektowanej z wykorzystaniem Canvas reklamodawca może w pełni zaprezentować swoje produkty w przyjemnej dla oka formie. Jeśli użytkownik Facebooka zechce kupić oglądany przedmiot, to zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy.

Allegro wykorzystało mechanizm Facebook Canvas, projektując świąteczną kampanię reklamową. Przygotowano specjalną kreację opartą na spotach „Czego szukasz w święta?”.


Spot opowiada historię polskiej rodziny i jej świątecznych tradycji wręczania prezentów. Allegro razem z agencją kreatywną Bardzo oraz zespołem Facebooka zaadaptowało tę narrację na potrzeby Canvas. Użytkownicy mogli podążać za bohaterami znanymi z telewizyjnej reklamy i jednocześnie przeglądać propozycje przedmiotów, które idealnie nadawały się na świąteczny prezent.



Dlaczego Allegro zdecydowało się na kampanię wykorzystującą Canvas? - Facebook, jak twierdził, ma w Polsce bardzo duży zasięg. Chcieliśmy to sprawdzić. Drugim powodem, dla którego weszliśmy w Canvas, to chęć testowania nowych formatów. Canvas pozwala „wejść w świat marki”, pozostając jednocześnie na samym Facebooku - mówi Adam Szałamacha, brand manager Allegro. - Dzięki Canvasowi po raz pierwszy mogliśmy w pełni wykorzystać wszystkie zespoły w marketingu i osiągnąć pełną synergię w naszych działaniach brand managementu, content i performance marketingu. Potwierdziliśmy także tezę, że dzięki Facebookowi można dobudować zasięg do tradycyjnych mediów - dodaje.

Jakie efekty przyniosło wykorzystanie Canvas?

  • 7% - wzrost świadomości kampanii
  • 13% - wzrost w zapamiętaniu treści reklamy
  • 23 sekundy - średni czas odtworzenia wideo w kampanii

Czy Allegro jest zadowolone z efektów kampanii? - Trudno jednoznacznie powiedzieć, że to był ogromny sukces, dlatego że nie mamy punktu odniesienia. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników, szczególnie ze wzrostu zasięgów, ale także z samego procesu tworzenia Canvasa i bezpośredniej współpracy z Facebookiem - mówi Szałamacha.

- Allegro zamierza inwestować we wszystkie nietypowe formaty reklamowe na rynku, we wszystko to, co pozwoli nam testować i rozwijać sposób dotarcia do naszych klientów. Canvas znajduje się na tej liście, ale cały czas szukamy kolejnych dostawców, z którymi możemy zrobić coś więcej niż „klasyczna kampania displayowa” - podkreśla Szałamacha.
Redakcja
Magazyn Allegro
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%