Wszystko rozpoczęło się w piątek w siedzibie Allegro. W poznańskim Pixelu spotkali się programiści, graficy, specjaliści od UX oraz osoby odpowiedzialne za HR, PR i marketing. Do udziału w hackathonie mógł  zgłosić się każdy, kto chciał współuczestniczyć w tworzeniu nowej strony Kariera Allegro



- Hackathon polegał na tym, że przez 24 godziny zespoły, które stworzyły się wcześniej albo powstały w trakcie tego spotkania, przygotowywały swoją koncepcję tego, jak ma wyglądać nowa strona Kariery Allegro. W zasadzie zostawiliśmy wszystkim twórcom bardzo dużo swobody. Na samym początku napisaliśmy tylko, czego oczekujemy: jaka ta strona ma być, jakie ma spełniać funkcje, ale nie określiliśmy sposobu dotarcia do tego celu. Liczyliśmy na to, że kreatywność zespołów i ich świeże spojrzenie na problem, który rozwiązywaliśmy, mogą zaowocować nowymi pomysłami  - tłumaczy zasady i założenia hackathonu Michał Bonarowski, jeden z mentorów, na co dzień pracujący w dziale komunikacji korporacyjnej Allegro.



W trakcie 24 godzin do dyspozycji zespołów byli mentorzy, czyli osoby, które doradzały uczestnikom i służyły swoją wiedzą na różnych etapach pracy. Dział HR - głównego zainteresowanego stroną Kariera - podczas hackathlonu reprezentowała m.in. Izabela Jarosz, dyrektor HR Allegro, która zasiadała w jury oceniającym wypracowane projekty.

- Starałam się wytłumaczyć, jakie mamy potrzeby od strony rekrutacyjnej i jakich osób poszukujemy. Mentorzy z obszaru technologicznego doradzali, jakie rozwiązania i narzędzia wykorzystywać do zbudowania nowej strony. Doradzaliśmy też, jak nowa strona mogłaby wpisywać się w komunikację marki Allegro oraz jak budować doświadczenia użytkownika, w tym wypadku osoby, którą chcemy zachęcić do pracy dla Allegro - tłumaczy zadania mentorów Izabela Jarosz. - Strona Kariery ma być miejscem, gdzie nie tylko zamieszczamy ogłoszenia o pracę, ale także budujemy wizerunek Allegro jako pracodawcy - podkreśla.


Na zdjęciu (od lewej): Adam Szałamacha - brand manager, Izabela Jarosz - dyrektor HR, Marta Glapa - asystentka w dziale HR, Sebastian Szaraniec - szef DesignLabs, Michał Bonarowski, Agata Habel  i Anna Kulik-Zinczuk z działu komunikacji korporacyjnej

Decyzją jury wygrał projekt zaprezentowany przez zespół ,,BOLEK’’. Główną nagrodą była możliwość przekazania 1000 zł na dowolnie wybrany cel charytatywny oraz smartwatche Sony. Zespół zdecydował się wesprzeć Fundację Stworzenia Pana Smolenia, a jeden z członków zespołu - Krzysztof Szłapiński - który nie mógł uczestniczyć w całym hackathlonie, swoją nagrodę rzeczową przekazał na licytację w serwisie charytatywni.allegro.pl.

Zwycięski zespół został także zaproszony do udziału w oficjalnym projekcie budowy strony Kariera Allegro. 

Na zdjęciu: zwycięski zespół "BOLEK" (od lewej): Kacper Kowalik, Rafał Oleksiak, Robert Żurański, Ernest Bursa, Łukasz Munch.

- Zwracaliśmy uwagę na bardzo wiele aspektów: sposób budowania komunikacji z kandydatem i generalnie wizerunku Allegro, oryginalność konceptu, użyteczność i prostotę projektowania oraz szybkość uzyskiwania aplikacji kandydatów. W projekcie zespołu, który zwyciężył, moją uwagę  zwróciły dwie rzeczy: po pierwsze, maksymalne skrócenie ścieżki dotarcia kandydata ze swoją ofertą do firmy poprzez odejście od formularza kontaktu na rzecz prostego przesłania pliku z CV i po drugie, co w zasadzie zadecydowało o zwycięstwie, to postawienie na emocjonalność i atrakcyjność przekazu w opowiadaniu historii Allegro, o tym, kim jesteśmy, jak pracujemy, jaką jesteśmy firmą - tłumaczy wybór jury Paweł Klimiuk, juror, a na co dzień dyrektor komunikacji korporacyjnej Allegro.


- Zwycięski projekt strony Kariera Allegro poprzez kreatywne wykorzystanie wideo będzie opowiadał o tym, że nie jesteśmy firmą bardzo sformalizowaną. Procedury są ważne, ale liczy się kreatywność i otwarty umysł. Promujemy współpracę, a nie rywalizację. Jest sporo wolności, za którą idzie odpowiedzialność. No i jak to w internetowej firmie - atmosfera i otoczenie w biurze są bardzo nieformalne. Dużo się dzieje wokół nas i wewnątrz firmy, więc jednocześnie trzeba lubić zmienność i umieć odnajdywać się w tym braku stałości. Szukamy do pracy w Allegro osób, które będą miały jeden wspólny mianownik: będą pasowały do tego, jaką Allegro jest organizacją - podsumowuje Paweł Klimiuk.

Fot. Krzysztof Śpiewek

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły