Trendy

Tak, to jest rok mobile - prosimy nie regulować odbiorników

29 lutego 2016, 09:00

W branży internetowej pojęcie „rok mobile” jest wyśmiewane, ponieważ tak często deklarowano, że dany rok będzie owym „rokiem mobile”, że nikt już tym predykcjom nie daje wiary. Jednak dane z raportu mShopper 2.0, który powstał na zlecenie Allegro, pokazują, że mobile naprawdę trafił pod strzechy.



Już niedługo światło dzienne ujrzy cały raport mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro przygotowała firma Mobile Institute. Jednakże specjalnie dla czytelników _magazynu.Allegro udało się nam uchylić nieco rąbka tajemnicy i przedpremierowo pokazujemy niektóre z najciekawszych danych z owego raportu.

Otóż mobile trafił pod polskie strzechy. Jak wynika z raportu mShopper 2.0:

  • w zeszłym roku mobilnie dokonało zakupu 24% wszystkich internautów, w tym roku jest to 37% - to bardzo znaczący wzrost
  • ponad połowa (53%) konsumentów kupujących w sieci kupiła już coś mobilnie, w tym na smartfonie zakupów dokonało 43% z nich
  • z mobilnej bankowości korzysta 60% posiadaczy smartfona, w zeszłym roku było to 38%
  • 60% mobilnych konsumentów dokonało jakiejś płatności telefonem, w zeszłym roku było to 40%. 76% z tych, którzy jeszcze nie spróbowali, deklaruje to w niedalekiej przyszłości.



Jak widać, mobile staje się coraz bardziej znaczącym kanałem dokonywania zakupów i płatności.

Zobacz: Tak Polacy płacą za zakupy w Internecie

Co ciekawe, bardzo duży wzrost popularności kupowania mobilnego nastąpił wśród samych użytkowników urządzeń mobilnych – podczas gdy w zeszłym roku m-kupujący stanowili wśród mobilnych konsumentów 36%, obecnie stanowią 73%.

Interesujące jest również to, że grupą, w której zanotowano największy skok w liczbie osób kupujących na smartfonach i tabletach, są mieszkańcy wsi i mniejszych miast.

Perspektywa dla m-commerce także wygląda obiecująco, ponieważ prawie połowa niekupujących mobilnie - dokładnie 46% - deklaruje, że wypróbuje kupowanie na smartfonach i tabletach w najbliższej przyszłości.

A jak robimy zakupy na komórkach? Spontanicznie. Ale o tym więcej już niedługo.


Redakcja
Magazyn Allegro
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%