Już niedługo światło dzienne ujrzy cały raport mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro przygotowała firma Mobile Institute. Jednakże specjalnie dla czytelników _magazynu.Allegro udało się nam uchylić nieco rąbka tajemnicy i przedpremierowo pokazujemy niektóre z najciekawszych danych z owego raportu.

Otóż mobile trafił pod polskie strzechy. Jak wynika z raportu mShopper 2.0:

  • w zeszłym roku mobilnie dokonało zakupu 24% wszystkich internautów, w tym roku jest to 37% - to bardzo znaczący wzrost
  • ponad połowa (53%) konsumentów kupujących w sieci kupiła już coś mobilnie, w tym na smartfonie zakupów dokonało 43% z nich
  • z mobilnej bankowości korzysta 60% posiadaczy smartfona, w zeszłym roku było to 38%
  • 60% mobilnych konsumentów dokonało jakiejś płatności telefonem, w zeszłym roku było to 40%. 76% z tych, którzy jeszcze nie spróbowali, deklaruje to w niedalekiej przyszłości.



Jak widać, mobile staje się coraz bardziej znaczącym kanałem dokonywania zakupów i płatności.


Co ciekawe, bardzo duży wzrost popularności kupowania mobilnego nastąpił wśród samych użytkowników urządzeń mobilnych – podczas gdy w zeszłym roku m-kupujący stanowili wśród mobilnych konsumentów 36%, obecnie stanowią 73%.

Interesujące jest również to, że grupą, w której zanotowano największy skok w liczbie osób kupujących na smartfonach i tabletach, są mieszkańcy wsi i mniejszych miast.

Perspektywa dla m-commerce także wygląda obiecująco, ponieważ prawie połowa niekupujących mobilnie - dokładnie 46% - deklaruje, że wypróbuje kupowanie na smartfonach i tabletach w najbliższej przyszłości.

A jak robimy zakupy na komórkach? Spontanicznie. Ale o tym więcej już niedługo.


Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl