Co nowego

Stoimy po stronie kupującego

01 lutego 2016, 18:25

Od kwietnia 2016 roku uzyskanie Standardu Allegro - statusu najlepszego sprzedawcy na Allegro - będzie wymagało więcej starań. Przyglądaliśmy się dyskusjom internetowym i uznaliśmy, że o istotę zmian trzeba zapytać Tomasza Nowaka, dyrektora operacyjnego Allegro. 



1 lutego 2016 r. zmienił się Regulamin Standardu Allegro, zgodnie z którym od kwietnia 2016 r. kwalifikacja do tego programu będzie odbywała się według nowych zasad. Aby do niego dołączyć, trzeba będzie spełnić wyższe niż dotąd kryteria ocen kupujących w dwóch miesiącach poprzedzających kwalifikację. Dodatkowo nie będzie można uzyskać Standardu Allegro, jeśli w dwóch poprzedzających miesiącach Sprzedający otrzymał ostrzeżenie za promowanie swojej innej działalności przy okazji sprzedawania na Allegro. 

_magazyn.Allegro: Spotkaliśmy się z opiniami m.in. na Facebooku, że nowe kryteria są bardzo ostre i z przekonaniem, że wielu sprzedających odpadnie z programu. Jak Ty to widzisz?

Tomasz Nowak: Nie zgadzam się z tą opinią. Blisko 66% z firm, które dotychczas posiadały status Standard Allegro, już spełnia nowe wymagania. To kilkanaście tysięcy najlepszych sprzedających na Allegro. Pozostali sprzedawcy mają dwa miesiące, żeby poprawić jakość swoich usług. Posiadanie tego statusu jest opłacalne dla Sprzedawców, dlatego wierzę, że wielu z nich spełni te nieco wyższe kryteria. 

Czemu Allegro wprowadza tak daleko idące zmiany i obciążenia dla Sprzedających? 

Powód jest jeden: Allegro działa przede wszystkim w interesie Kupujących. To Kupujący wyznaczają coraz bardziej wyśrubowane standardy. Chcemy, aby ich satysfakcja z zakupów w naszym serwisie był coraz większa i dlatego dziś wyraźnie mówimy: to oni są najważniejsi i są naszym wspólnym dobrem. Bez nich ani platforma, ani Sprzedający nie mają racji bytu. W najbliższym czasie będziemy zmieniać też inne elementy Allegro właśnie dla dobra Kupujących. 

Czy to oznacza, że dotychczasowy system był zły?

Był dostosowany do poprzedniego, zmieniającego się przez lata modelu działania Allegro i dojrzałości rynku e-handlu w Polsce. Dziś ponad 85% ofert w serwisie to produkty nowe, od profesjonalnych sprzedawców. Do tego pojawiają się zupełnie nowe sklepy: zbudowane od podstaw, doskonale zaprojektowane i odpowiadające na rosnące potrzeby konsumentów. Allegro nie może pozostać wobec tych zjawisk obojętne. 

Sprzedawcy komentują na Facebooku, że osiągnięcie wymaganego przez Allegro poziomu pozytywnych ocen staje się w praktyce niemożliwe.

To nieprawda. I jako dowód pokazuję te 66% procent firm, które już dziś spełniają nowe wymogi. W dzisiejszym e-handlu klient jest niezwykle wymagający odnośnie do ceny, opisu, obsługi w trakcie sprzedaży czy szybkości dostawy. Każde niedobre doświadczenie może spowodować, że kolejny zakup zrobi w innym e-sklepie. To naturalny odruch. Jako konsumenci sami tak postępujemy. Dlatego w Allegro olbrzymią wagę przywiązujemy do tego, aby zapewnić klientom jak najlepsze doświadczenie zakupowe. Składa się na to nie tylko stały rozwój technologiczny serwisu, dbanie o jego jak najbardziej bezawaryjne działanie, ale również takie kształtowanie oferty w zakresie szerokości wyboru towarów, ceny, warunków dostawy, aby nadal to Allegro było postrzegane jako najatrakcyjniejsze miejsce zakupów w Internecie.

Dziękujemy za rozmowę.

fot. Szymon Kobusiński
Redakcja
Magazyn Allegro
Newsletter
Trwa generowanie pliku zip
0%