Podliczyliśmy dane i wynika z nich, że coraz więcej Polaków wybiera zakupy internetowe. Jest to trend, który obserwujemy od wielu lat w Allegro. Wpływa na to przede wszystkim wygoda zakupów i dostaw (szczególnie takich jak Allegro Smart!) oraz najlepsze ceny. Po raz pierwszy porównujemy dane z Black Friday, Cyber Monday ze szczytem zakupów na Allegro. Pokazujemy też zweryfikowane trendy i najpopularniejsze produkty w tegorocznym sezonie zakupowym.

  • Liczba przedmiotów kupionych na Allegro w dniu szczytu zakupowego wzrosła o 20%. 10 grudnia 2018 roku padł rekord internetowych zakupów na Allegro: Polacy kupili tu blisko 2,6 mln przedmiotów. Rok temu szczyt przypadł na 11 grudnia, kiedy to klienci kupili na Allegro 2,16 mln przedmiotów.
  • Liczba transakcji dokonanych w dniu szczytu zakupowego wzrosła o 25%. 10 grudnia 2018 roku na Allegro dokonano 1,56 mln transakcji, w ubiegłorocznym szczycie 1,25 mln. Dla porównania: w Black Friday średnia sprzedaż na minutę wynosiła 549 transakcji, a w Cyber Monday 774 transakcje.
  • Podczas tegorocznego szczytu zakupowego co minutę klienci kupowali 1792 przedmioty. W kategorii Dom i ogród – 592 przedmioty w ciągu minuty; w kategorii Supermarket, uroda i zdrowie – 305; Dziecko – 237; Elektronika – 215; Książki, media, kolekcje i sztuka – 169; w kategorii Moda –166; a Motoryzacja – 108. Co w sumie oznacza sprzedaż 1792 przedmiotów na minutę!

Najpopularniejsze grupy produktów kupowanych na Allegro 10 grudnia 2018 roku w poszczególnych kategoriach:

  • Dom i ogród: choinki i akcesoria świąteczne, wyposażenie domu (pościel, oświetlenie);
  • Książki, media, kolekcje i sztuka: personalizowane kalendarze z własnymi zdjęciami, kody do gier na konsole, gry planszowe;
  • Moda: skórzane portfele damskie i męskie;
  • Dziecko: zabawki edukacyjne, ciastolina, zabawki drewniane, pieluchy;
  • Motoryzacja: dodatkowe oświetlenie LED, zestawy kluczy, kamery do samochodu;
  • Elektornika: golarki elektryczne, elektryczne urządzenia do stylizacji włosów, głośniki.

Te wyniki potwierdzają nasze prognozy oparte na danych z wyszukiwań i transakcji, które można znaleźć TU:

Dzięki wygodzie usługi Allegro Smart!, umożliwiającej darmowe zamawianie nieograniczonej liczby paczek do paczkomatów i punktów odbioru, klienci zaczęli bardzo intensywnie korzystać z tej formy dostawy. W przypadku paczkomatów wzrost w stosunku do ubiegłorocznego szczytu wyniósł 118%, a w przypadku punktów odbioru aż o 166%.

Fot. Shutterstock.com

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl