- Blogowigilię robimy po to, aby stworzyć blogerom przestrzeń do integracji i wymiany doświadczeń - tłumaczy w rozmowie z _magazynem.Allegro Ilona Patro, jedna z organizatorek wydarzenia. W trakcie tegorocznego spotkania blogerów i vlogerów z całej Polski, któremu patronowało Allegro, można było jednak nie tylko spotkać się ze znajomymi i poznać nowych ludzi, ale także zrobić coś dla potrzebujących - przekazać przedmioty na aukcje Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, które są prezentowane na stronie rzeczyodserca.pl.



Kilkadziesiąt osób przy okazji Blogowigili przekazało bliskie im przedmioty na rzecz wspólnej akcji WOŚP i Allegro. - Rzeczy od serca są fajne, bo są od serca. Jeśli ktoś mnie zna i lubi, to może dostać ode mnie najpiękniejszą i najbliższą rzecz - mówi _magazynowi.Allegro Ewa Grzelakowska-Kostoglu, prowadząca program Red Lipstick Monster. - To jest niesamowite, bo rzeczy, które zostają namaszczone przez blogerów, influencerów, znanych ludzi, pochodzą od nich, zyskują dużo wyższą wartość niż ich wartość materialna - dodaje Maciej Budzich, twórca bloga mediafun.pl.

Twórcy internetowi mają świadomość, że mogą skutecznie angażować się w różne akcje charytatywne, ponieważ są po prostu rozpoznawalni. - Od pierwszej edycji Blogowigili angażujemy blogerów w pomaganie innym. Dlaczego? Bo mają ogromne zasięgi i potrafią się fantastycznie sprzedać - mówi Anna Samsonowicz, współorganizatorka Blogowigili. Swoje umiejętności i charyzmę twórcy internetowi wykorzystują w szczytnych celach.

- Jeszcze za czasów Lekko Stronniczego organizowaliśmy co roku na Dzień Dziecka akcję pomocy dla wybranego domu dziecka w Krakowie. Było to świetne doświadczenie, ponieważ nie tylko aktywizowaliśmy naszych widzów, ale widzieliśmy fajne efekty naszych działań, kiedy jechaliśmy do domu dziecka i przekazywaliśmy prezenty dla dzieciaków - wyjawia Karola Paciorek, prowadzący program Kto wie, ten wie.

Dlaczego blogerzy i vlogerzy powinni angażować się w działania charytatywne? Dobrze i zwięźle tłumaczy to Michał Szafrański, autor bloga jakoszczedzacpieniadze.pl. - My jesteśmy dzisiaj powierzchnią reklamową i tak należy na siebie patrzeć. Skoro już nią jesteśmy, to dlaczego nie wykorzystać tego w dobrym celu? - pyta retorycznie.

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły