– Content jest obecnie najbardziej gorącym trendem w marketingu – zauważyła w trakcie seminarium „Content marketing - trendy i wyzwania” Katarzyna Sowicka ze Stowarzyszenia Content Marketing Polska. Odbiorcy komunikatów marketingowych pragną dziś czegoś więcej niż prosta w swej formie reklama graficzna - współcześni konsumenci szukają opowieści. Dlatego też marki coraz częściej decydują się na tworzenie własnych treści, z pomocą dziennikarzy i innych twórców.

Jak zauważyli studenci poznańskiej uczelni jednym z ciekawszych przykładów działań z zakresu content marketingu jest projekt "Legendy polskie" Allegro. Marka zaprosiła do współpracy znanych polskich artystów filmowych - Tomasza Bagińskiego i Łukasza Żala - oraz pisarzy - Jakuba Małeckiego, Rafała Kosika, Łukasza Orbitowskiego i innych - w celu odświeżenia najsłynniejszych polskich opowieści. Efekt?



Marki tworzą też własne media, takie jak _magazyn.Allegro. Dlaczego? – Media tradycyjne są nieefektywne, a współpraca z nimi jest coraz cięższa. Media zniekształcają przekaz i bywają nierzetelne. Dlatego wierzymy, że poprzez opowiedzenie historii kontakt z marką będzie pozytywny – powiedział Michał Bonarowski z Allegro.

Skoro w marketingu pojawia się coraz więcej treści, to gdzie przebiega granica między materiałami informacyjnymi, dziennikarskimi a tymi, które mają przekazywać to, co marka chce zakomunikować swoim odbiorcom? Tą granicą jest umiar. Coraz więcej internautów czuje się osaczonych przez reklamy graficzne i inne narzucające się formaty, jak wyskakujące okienka. Stąd też rosnąca popularność oprogramowania do blokowania reklam typu display. – Używanie AdBlocka jest nieetyczne, bo to jest pewna umowa wydawcy z użytkownikiem. Ja daję ci treści, ty poświęcasz część swojego czasu na reklamy. Inną sprawą jest nieeleganckie zachowanie wydawców i zbyt dużo reklam – uważa Michał Bonarowski.



A gdzie szukać umiaru w content marketingu? W trakcie seminarium odniesiono się do przykładu współpracy Tomasza Lisa z marką Powerade na łamach serwisu naTemat.pl. Niektórzy ze studentów stwierdzili, że w tym wypadku granice zostały przekroczone. - Nie budzą oburzenia piłkarze mający reklamy sponsorów na stroju czy samochody rajdowców oklejone reklamami. Zatem nie ma nic złego w tym, że dziennikarze pokazują, co lubią, jak żyją. W ten sposób ustosunkowują się do oczekiwań odbiorców. Problem pojawia się, gdy przekroczą tę granicę dobrego smaku, a treści marketingowe ukryte są wśród informacji dziennikarskich - zauważył Bonarowski.


Fot. Maria Mnich

Redakcja

Magazyn Allegro

magazyn@allegro.pl
Zaczynali od stażu, dziś tworzą Allegro
Summer e-Xperience w Allegro to nie tylko zwykły program stażowy dający płatne zajęcie podczas wakacji. To przede wszystkim szansa dla tych, którzy potrafią odpowiednio wykorzystać dane im możliwości, by zdobyć wiedzę i doświadczenie. Dla niektórych to także początek pełnej wyzwań ścieżki kariery w największym serwisie e-commerce’owym w Polsce.
BrainCode 2017: tak wyglądał hackathon Allegro
Czy można stworzyć prototyp działającej aplikacji w 24 godziny? Uczestnicy tegorocznej edycji hackathonu BrainCode udowodnili, że nie ma rzeczy niemożliwych. Z pomocą mentorów i na bazie danych Allegro stworzyli m.in. narzędzie dla sprzedawców wspierające wybór strategii sprzedażowej, „wish listę” prezentów oraz aplikację mobilną przeznaczoną do licytacji ofert z interfejsem użytkownika podobnym do Tindera.  
Włącz się i zacznij staż w Allegro
Dwumiesięczny płatny staż, opieka doświadczonego mentora i udział w projektach, które milionom Polaków ułatwiają dokonywanie zakupów - na to mogą liczyć osoby, które zgłoszą się do tegorocznej edycji programu Summer e-Xperience. Allegro przygotowało 40 miejsc stażowych w obszarach związanych z technologią, finansami, operacjami i marketingiem. Zgłoszenia przyjmowane są do końca kwietnia.
BrainCode 2017 – 24 godziny, aby dostać się na staż
BrainCode to jedyny w Polsce 24-godzinny hackathon odbywający się w trzech miastach jednocześnie, który nie tylko zwycięzcom daje szansę na płatny staż. Czwarta edycja wydarzenia rozpocznie się 24 marca, a jej uczestnicy będą mieć dobę, aby wcielić w życie pomysły na temat tego „Czego szukasz w Allegro?”, wykorzystując przy tym dowolną technologię oraz dane i API Allegro.