Na warsztatach wearables w nowo otwartym Campus Warsaw, drużyny złożone ze śmietanki dziennikarskiej specjalizującej się w tematyce modowej oraz ekspertek i ekspertów modowych projektowały spersonalizowane smartbandy, czyli noszone na nadgarstkach gadżety stworzone z myślą o fitnesie i zdrowym stylu życia. Projekty uczestników warsztatów będą licytowane na stronie rzeczyodserca.pl. Organizatorem warsztatów była Katarzyna Gola, blogerka geekgoeschic.co i pasjonatka technologii w modzie, a Allegro partnerem projektu.



Dlaczego branża modowa interesuje się gadżetami z kategorii wearables? Ponieważ smartfon to w tej chwili topowy dodatek modowy - więcej o najświeższych trendach z tej dziedziny dowiecie się z raportu "Polska Strojna 2015". 

- Gadżety elektroniczne już wkrótce staną się częścią stylizacji modowych i tak jak dobieramy paski czy torebki, tak będziemy dobierać smartfony, inteligentne zegarki, opaski mierzące parametry ludzkiego ciała czy zupełnie nowe, nieznane jeszcze urządzenia - mówi Michał Bonarowski z Allegro, uczestnik warsztatów. - Nasz serwis to obecnie największy sklep ze współczesną markową modą w tej części Europy. Znamy trendy i prognozy dotyczące tego segmentu i dlatego zainteresowaliśmy się projektem łączącym technologie z modą. Jako eksperci na rynku e-commerce przewidujemy, że coraz częściej elektronika, którą nosimy ze sobą i na sobie, będzie spersonalizowana, a każdy będzie mógł poprzez nią wyrazić siebie i pokazać swój styl - dodaje Michał Bonarowski.  

Smartband natomiast to nie tylko znakomity, funkcjonalny gadżet, który pomoże Ci być fit. Zadaniem biorących udział w warsztatach specjalistów modowych było stworzenie projektów, które wytyczą nowe modowe trendy na najbliższe lata. Każdy z zespołów tworzących spersonalizowane fitbity dostał zadanie tematyczne, które miało powiązać inteligentną opaskę z jednym ze światowych miast-ikon mody.

- W warsztatach brali udział znani redaktorzy modowi tacy jak Ismena Dąbrowska z "Harper's Bazaar", Urszula Wiszowata z FashionBiznes.pl czy przedstawiciele z "KMAG", "Glamour" czy "Hiro". Tak naprawdę mamy tu chyba wszystkich fajnych ludzi z branży modowej. Ich zadaniem była nie tylko personalizacja smartbandów, ale także zastanowienie się, jak je komunikować w taki sposób, by chcieli je kupić ludzie interesujący się modą. Gotowe projekty będziemy sprzedawać w ramach aukcji charytatywnej na Allegro, które jest świetnym partnerem warsztatów i zasponsorowało wszystkie smartbandy. To właśnie dzięki Allegro mogliśmy kreatywnie je personalizować. Pieniądze z aukcji powędrują do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - mówi _magazynowi.Allegro Kasia Gola z geekgoeschic.co, organizatorka warsztatów wearables.

Smartbandy to idealny przykład na przenikanie się najnowszych trendów technologicznych i modowych. - Wearables już od dawna łączą się z naszą codziennością. Fitbity tak naprawdę może użytkować i nosić każdy. To gadżety, z którymi się nie rozstajemy. Wylosowaliśmy Seul i kreowaliśmy nasz smartband według tradycji koreańskich. Jest on odpowiedni, dzięki zrównoważonej kolorystyce, zarówno dla mężczyzny i kobiety - opowiada Urszula Wiszowata z FashionBiznes.pl, członkini jednego z zespołów, które tworzyły spersonalizowane smartbandy na warsztatach wearables.

Smartbandy to także szansa nadania modzie pełniejszego wymiaru, odnoszącego się nie tylko do próżności, ale połączenia jej z funkcjonalnością i zdrowym stylem życia. Smartband poprzez komfort użytkowania i funkcje optymalne dla biegaczy idealnie spełnia te warunki. - Moda ma niewdzięczny stereotyp próżnej branży, produktów, które łączą się tylko z naszym wizerunkiem. Funkcje smartbandów mogą sprawić, że moda stanie się również interesująca dla ludzi, którzy pasjonują się nowymi technologiami. - mówi Daria Bartczak z Showroom. - Nasz projekt kojarzy się ze stylem życia w Nowym Jorku. Jest glamour i jednocześnie nowoczesny – dodaje Zofia Kula z Sophie Kula, która przygotowywała spersonalizowaną opaskę wspólnie z Darią Bartczak.

Wśród spersonalizowanych smartbandów nie mogło zabraknąć inspiracji Paryżem, który jest niekwestionowaną stolicą mody. - Są w nim odzwierciedlone narodowe barwy Francji. To wersja sportowa, ale jednocześnie paryżanka, która lubi luksus i elegancję, znajdzie w nim również coś dla siebie – opowiada o swoim projekcie Robert Karger z Hector & Karger. - Cały świat podziwia paryżanki nie tylko za styl, ale także za ich nienaganne figury, a ten gadżet na pewno pomoże nam dbać o codzienną aktywność i przypominać sobie o niej. Nie musimy też rezygnować ze swojego osobistego stylu – zauważa Barbara Welento z Aliganza Fashion Agency, która tworzyła projekt smartbanda razem z Robertem Kargerem.

Smartband odwołujący się do barwnej, gorącej Hiszpanii to coś dla kobiet z silną osobowością. - Ole! jest dla kobiet świadomych siebie i swojego stylu ubierania, które mimo wszystko zachowują minimalizm w dodatkach - mówi Ania Malko z TFH Koncept. Miastem przewodnim był Madryt, więc w smartbandzie są symbolicznie zawarte corrida, flamenco i temperament.

Wejdź na rzeczyodserca.pl!

To na tej stronie będzie można licytować unikatowe smartbandy, które powstały podczas warsztatów wearables, a także inne przedmioty, z których dochód wesprze Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zachęcamy Was, abyście Wy też ofiarowali na szczytny cel swoje rzeczy od serca i nagrali krótki filmik wyjaśniający, dlaczego dany przedmiot jest dla Was ważny i chcecie przekazać go na rzecz WOŚP. Smartbandy spersonalizowane w trakcie opisanych przez nas warsztatów będą dostępne na platformie rzeczyodserca.pl za kilka tygodni.
Fot. Andrzej Wieser, Paweł Luty

Rafał Badowski

magazyn@allegro.pl
Jak przez 7 lat kampania „Kręć Kilometry” połączyła jazdę na rowerze z nowoczesną technologią
Allegro poprzez kampanię „Kręć Kilometry” dzieli się z każdym tym, co ma najlepsze, czyli technologią i zachęca jednocześnie do zdrowego stylu życia. Tu są sami wygrani. Jak przez ten czas zmieniło się postrzeganie technologii dzięki tej kampanii społecznej?
Jak Xiaomi podbiło serca Polaków
Prawie półtora roku temu Xiaomi zadebiutowało z oficjalnym sklepem na Allegro. Był to pierwszy kanał sprzedaży autoryzowanego dystrybutora. Jakie produkty z logo MI Polacy kupują najchętniej?
Walentynki – Polacy romantyczni, ale praktyczni
Walentynki na dobre zadomowiły się w Polsce. Jak wynika z badania TNS Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Allegro, zdecydowana większość Polaków, bo aż 83 proc., planuje podarować swojej drugiej połowie prezent z okazji Święta Zakochanych. Prawie połowa kupi czekoladki, 33 proc. kwiaty, a co siódma osoba zdecyduje się na upominek z kategorii erotyka. Na zakupy nie wydamy więcej niż 100 zł.
Zajrzeliśmy do domów klientów remontujących łazienki 
Jak zwykle wakacje – także w 2017 roku – to szczyt remontowy w polskich domach. Wiele osób ten czas poświęca na unowocześnianie łazienek. W tym roku był to jeden z głównych remontów, jakie robili Polacy. Sprawdziliśmy więc, co najczęściej wymieniamy w łazienkach i w jaki sposób je urządzamy.