Na warsztatach wearables w nowo otwartym Campus Warsaw, drużyny złożone ze śmietanki dziennikarskiej specjalizującej się w tematyce modowej oraz ekspertek i ekspertów modowych projektowały spersonalizowane smartbandy, czyli noszone na nadgarstkach gadżety stworzone z myślą o fitnesie i zdrowym stylu życia. Projekty uczestników warsztatów będą licytowane na stronie rzeczyodserca.pl. Organizatorem warsztatów była Katarzyna Gola, blogerka geekgoeschic.co i pasjonatka technologii w modzie, a Allegro partnerem projektu.



Dlaczego branża modowa interesuje się gadżetami z kategorii wearables? Ponieważ smartfon to w tej chwili topowy dodatek modowy - więcej o najświeższych trendach z tej dziedziny dowiecie się z raportu "Polska Strojna 2015". 

- Gadżety elektroniczne już wkrótce staną się częścią stylizacji modowych i tak jak dobieramy paski czy torebki, tak będziemy dobierać smartfony, inteligentne zegarki, opaski mierzące parametry ludzkiego ciała czy zupełnie nowe, nieznane jeszcze urządzenia - mówi Michał Bonarowski z Allegro, uczestnik warsztatów. - Nasz serwis to obecnie największy sklep ze współczesną markową modą w tej części Europy. Znamy trendy i prognozy dotyczące tego segmentu i dlatego zainteresowaliśmy się projektem łączącym technologie z modą. Jako eksperci na rynku e-commerce przewidujemy, że coraz częściej elektronika, którą nosimy ze sobą i na sobie, będzie spersonalizowana, a każdy będzie mógł poprzez nią wyrazić siebie i pokazać swój styl - dodaje Michał Bonarowski.  

Smartband natomiast to nie tylko znakomity, funkcjonalny gadżet, który pomoże Ci być fit. Zadaniem biorących udział w warsztatach specjalistów modowych było stworzenie projektów, które wytyczą nowe modowe trendy na najbliższe lata. Każdy z zespołów tworzących spersonalizowane fitbity dostał zadanie tematyczne, które miało powiązać inteligentną opaskę z jednym ze światowych miast-ikon mody.

- W warsztatach brali udział znani redaktorzy modowi tacy jak Ismena Dąbrowska z "Harper's Bazaar", Urszula Wiszowata z FashionBiznes.pl czy przedstawiciele z "KMAG", "Glamour" czy "Hiro". Tak naprawdę mamy tu chyba wszystkich fajnych ludzi z branży modowej. Ich zadaniem była nie tylko personalizacja smartbandów, ale także zastanowienie się, jak je komunikować w taki sposób, by chcieli je kupić ludzie interesujący się modą. Gotowe projekty będziemy sprzedawać w ramach aukcji charytatywnej na Allegro, które jest świetnym partnerem warsztatów i zasponsorowało wszystkie smartbandy. To właśnie dzięki Allegro mogliśmy kreatywnie je personalizować. Pieniądze z aukcji powędrują do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - mówi _magazynowi.Allegro Kasia Gola z geekgoeschic.co, organizatorka warsztatów wearables.

Smartbandy to idealny przykład na przenikanie się najnowszych trendów technologicznych i modowych. - Wearables już od dawna łączą się z naszą codziennością. Fitbity tak naprawdę może użytkować i nosić każdy. To gadżety, z którymi się nie rozstajemy. Wylosowaliśmy Seul i kreowaliśmy nasz smartband według tradycji koreańskich. Jest on odpowiedni, dzięki zrównoważonej kolorystyce, zarówno dla mężczyzny i kobiety - opowiada Urszula Wiszowata z FashionBiznes.pl, członkini jednego z zespołów, które tworzyły spersonalizowane smartbandy na warsztatach wearables.

Smartbandy to także szansa nadania modzie pełniejszego wymiaru, odnoszącego się nie tylko do próżności, ale połączenia jej z funkcjonalnością i zdrowym stylem życia. Smartband poprzez komfort użytkowania i funkcje optymalne dla biegaczy idealnie spełnia te warunki. - Moda ma niewdzięczny stereotyp próżnej branży, produktów, które łączą się tylko z naszym wizerunkiem. Funkcje smartbandów mogą sprawić, że moda stanie się również interesująca dla ludzi, którzy pasjonują się nowymi technologiami. - mówi Daria Bartczak z Showroom. - Nasz projekt kojarzy się ze stylem życia w Nowym Jorku. Jest glamour i jednocześnie nowoczesny – dodaje Zofia Kula z Sophie Kula, która przygotowywała spersonalizowaną opaskę wspólnie z Darią Bartczak.

Wśród spersonalizowanych smartbandów nie mogło zabraknąć inspiracji Paryżem, który jest niekwestionowaną stolicą mody. - Są w nim odzwierciedlone narodowe barwy Francji. To wersja sportowa, ale jednocześnie paryżanka, która lubi luksus i elegancję, znajdzie w nim również coś dla siebie – opowiada o swoim projekcie Robert Karger z Hector & Karger. - Cały świat podziwia paryżanki nie tylko za styl, ale także za ich nienaganne figury, a ten gadżet na pewno pomoże nam dbać o codzienną aktywność i przypominać sobie o niej. Nie musimy też rezygnować ze swojego osobistego stylu – zauważa Barbara Welento z Aliganza Fashion Agency, która tworzyła projekt smartbanda razem z Robertem Kargerem.

Smartband odwołujący się do barwnej, gorącej Hiszpanii to coś dla kobiet z silną osobowością. - Ole! jest dla kobiet świadomych siebie i swojego stylu ubierania, które mimo wszystko zachowują minimalizm w dodatkach - mówi Ania Malko z TFH Koncept. Miastem przewodnim był Madryt, więc w smartbandzie są symbolicznie zawarte corrida, flamenco i temperament.

Wejdź na rzeczyodserca.pl!

To na tej stronie będzie można licytować unikatowe smartbandy, które powstały podczas warsztatów wearables, a także inne przedmioty, z których dochód wesprze Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Zachęcamy Was, abyście Wy też ofiarowali na szczytny cel swoje rzeczy od serca i nagrali krótki filmik wyjaśniający, dlaczego dany przedmiot jest dla Was ważny i chcecie przekazać go na rzecz WOŚP. Smartbandy spersonalizowane w trakcie opisanych przez nas warsztatów będą dostępne na platformie rzeczyodserca.pl za kilka tygodni.
Fot. Andrzej Wieser, Paweł Luty

Rafał Badowski

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

Czar miniaturowych ogrodów
Romantyczna drewniana weranda obok kępki wrzosów. Opodal dwa białe krzesła i ażurowy, okrągły stolik. Aż chciałoby się usiąść i odpocząć. Usiąść się jednak nie da, gdyż mebelki mają wysokość zaledwie kilku centymetrów, a cała kompozycja bez problemu mieści się w dłoniach. 
Czekolada w (pop)kulturze
Praliny, fontanny czekoladowe czy zwyczajne tabliczki. Czekolada w tej lub podobnej postaci jest znana prawie każdemu. Ale wszechwładna miłość do tej słodyczy sprawia, że czekolada może być głównym motywem przebojów kinowych, elementem zabiegu relaksacyjnego w SPA albo… materiałem wieczorowej kreacji. Sprawdzamy, co w czekoladowym biznesie piszczy, bo 12 kwietnia jest Dzień Czekolady. 
Co w ogrodach? Wiosenne trendy 2017
Coraz mniej równo nasadzonych tui wokół przystrzyżonych pustych trawników. Przybywa ogródków spontanicznych i nostalgicznych. Miejsc, w których każdy z rodziny znajdzie dla siebie miły kąt. 
Wszyscy kochają Smoka Wawelskiego, czyli jak „Legendy Polskie” promują naszą kulturę
Do niedawna Polska kojarzyła się na świecie głównie z Chopinem, Janem Pawłem II i Lechem Wałęsą. Dziś jednak z powodzeniem chwalimy się Smokiem Wawelskim, Babą Jagą, Bazyliszkiem i Janem Twardowskim. Filmy z serii „Legendy Polskie” wyreżyserowane przez nominowanego do Oscara Tomasza Bagińskiego podbijają serca widzów.