Najgorętsze trendy sprzedażowe na rynkach FMCG i sport? Jak Allegro wspiera sprzedawców? Właśnie o tym m.in. rozmawialiśmy 9 października podczas I Kongresu FMCG&SPORT. Spotkanie zorganizowaliśmy dla sprzedających na Allegro w kategoriach: Sport, Zdrowie, Uroda i Supermarket. Wzięło w nim udział 130 przedstawicieli największych marek w naszym serwisie. Planujemy już kolejne.

Polski rynek e-commerce jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się w Europie. W 2016 roku rynek internetowej sprzedaży detalicznej w Polsce wyniósł 37,4 miliarda złotych, rok później prawie 40 mld, a szacunki na 2018 to 45–50 mld. Do roku 2022 ma to być około 73 miliardy złotych. To stwarza dużą szansę rozwoju także dla tych kategorii, które do tej pory nie były kojarzone ze sprzedażą w Internecie.

Ten trend widzimy także na Allegro. Kategorie Sport, Zdrowie, Uroda i Supermarket rozwijają się dynamicznie i coraz częściej sprzedaż przedmiotów dotąd kupowanych sporadycznie w Internecie rośnie właśnie w tych działach. Przykładem mogą tu być artykuły codziennego użytku czy produkty spożywcze. Wpływ na rynek ma też trwająca moda: klienci szukają w sieci elektrycznych hulajnóg czy deskorolek, a i rowery coraz chętniej kupują przez Internet.

Na szczególną uwagę zasługuje wartość rynku m-commerce – to dwucyfrowy wzrost co roku. Klienci podczas zakupów w sieci coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych, dlatego rola smartfonów w rozwoju handlu internetowego rośnie. Na Allegro już teraz ponad 50% ruchu pochodzi właśnie z mobile. Widzimy, że sprzedawcy, którzy stosują mobilne rozwiązania, notują wzrost liczby transakcji mówi Dagmara Brzezińska-Marcu, dyrektor rynku Beauty & Health, Sport, Grocery.

Jak zostać zauważonym sprzedawcą na Allegro? Okazuje się, że wiele osób zaczyna poszukiwanie przedmiotów właśnie na naszej platformie, dlatego warto wykorzystywać Allegro Ads małe reklamy wplecione w wyniki wyszukiwania  by znaleźć się na szczycie listy propozycji, którą widzi klient. Wojciech Bryzek, Sales Business Manager, rozmawiał z uczestnikami spotkania właśnie o reklamie na Allegro.

Jakie czynniki wpływają na sukces kampanii marketingowej, która wspiera sprzedaż? Warto zadbać o to, żeby prezentowana oferta była atrakcyjna. Niemniej nie tylko to wpływa na kampanię. Odpowiedni dobór kanałów komunikacji, czyli miejsc, gdzie emitowana jest kampania  i grupy odbiorców, jest kluczowy. Pozwoli to nam efektywnie dotrzeć do osób, które będą realnie zainteresowane produktem, a takie osoby z pewnością znajdują się na Allegro. Łatwo się domyślić, że im więcej osób zostanie poinformowanych o ofercie i odwiedzi jej stronę, tym większa będzie szansa na sprzedaż. O najlepszych praktykach opowiadała Justyna Kulpa, Brand Management Expert.

Warto wspomnieć też o innych narzędziach wspierających sprzedaż, dostępnych na Allegro. Są nimi na przykład:

  • Monety Allegro program bonusowy dla wszystkich klientów, który pozwala bardzo szybko zamieniać uzyskane punkty za transakcje na zniżki w zakupach; najlepsi sprzedawcy dostają monety do swoich ofert, mogą je też dokupić, żeby zwiększyć atrakcyjność zakupów.
  • Strefa Okazji partnerski program w ramach którego oferty, które przeszły proces weryfikacyjny w Allegro wyświetlane są w specjalnej przestrzeni z przekreśloną ceną.
  • AllegroSmart!  usługa darmowych dostaw oraz zwrotów, przy użyciu sieci paczkomatów i punktów odbioru, w której mogą znaleźć się oferty najlepszych sprzedawców.

Nie zapominamy też o bezpośrednim wsparciu sprzedawców, dla których między innymi organizujemy szkolenia czy zapraszamy do testów nowych narzędzi, dzięki czemu mają realny wpływ na użyteczność platformy sprzedażowej. To oczywiście nie jedyne narzędzia i udogodnienia, o których szczegółowo mówiła Agnieszka Kozłowska, Commercial Operations Director.

Ewa Kraińska, Commercial Finance Manager, omówiła usługi finansowe, które udostępniamy firmom działającym na Allegro. Metody finansowania to bardzo dynamicznie zmieniający się obszar, dlatego dostarczamy najbardziej pożądane rozwiązania, jak na przykład leasing czy kredyt dla firm. Usługi oferowane są na bardzo korzystnych warunkach. Dzięki temu niezbędne wydatki nie są już tak dużym obciążeniem dla firm jak dotychczas i mogą rozwijać się znacznie szybciej.

Elżbieta Nowacka

magazyn@allegro.pl
#CharytatywnaPyra wyrosła w Poznaniu
Allegro to Poznań, a Poznań to ziemniaki, dużo dobrych pyr. Co ma do tego Wykop? Ziemniaki wykopuje się z czeluści gleby, a właśnie o wykopywanie chodzi nam najbardziej… Szczególnie, gdy kopie się w szczytnym celu.
Co łączy Allegro i Yanosika?
Yanosik i Allegro to z pozoru dwie odrębne usługi. Nic bardziej mylnego. Od dzisiaj obie marki połączyły siły i stworzyły innowacyjne rozwiązanie, jakiego dotychczas próżno było szukać na terenie kraju. Co je połączyło? Okazuje się, że... sektor aut prywatnych.
Jak pracownicy Allegro podjęli wyzwanie w kampanii „Kręć Kilometry”
Pierwsze skojarzenie związane z Allegro? Najbardziej znana w Polsce platforma handlowa. Za tą marką stoi zespół blisko 1700 wykwalifikowanych pracowników, ekspertów w swoich dziedzinach, którzy, wykorzystując nowoczesne technologie, starają się ułatwiać życie milionom Polaków. Raz w roku Allegro stawia przed nimi dodatkowe wyzwanie – takie związane z aktywnością i zdrową rywalizacją. Zobacz, jak można zachęcić pracowników do wspólnej zabawy, gdzie nagrodą jest nie tylko sprzęt elektroniczny, ale coś więcej...
Wystartowała Szkoła Pionierów PFR
3 września to początek roku szkolnego, również dla Szkoły Pionierów Polskiego Funduszu Rozwoju – edukacyjnego programu dla młodych przedsiębiorców, którego Allegro jest partnerem strategicznym. „Pierwszy dzwonek” zabrzmiał w siedzibie Allegro. Teraz przed uczestnikami miesiąc intensywnych zajęć, w tym wyjazd na uniwersytet w Cambridge.