Wraz z przedstawicielami branży meblarskiej przyjrzeliśmy się jej perspektywie i okazuje się, że – pomimo przejściowych kłopotów – znów radzi sobie całkiem nieźle. Według raportu firmy badawczej PMR, cały segment mebli i wyposażenia rozwija się w tempie 4% rocznie, ale jego internetowa część aż 16% rocznie. Nie jest to przy tym nieznaczący margines, ale aż 15% to handel internetowy w tej branży.

W Allegro kategoria Dom i Ogród jest jedną z największych i najlepiej rozwijających się. Według niezależnych szacunków, udział Allegro w całej sprzedaży detalicznej na rynku "zrób to sam" i wyposażenia wnętrz  w Polsce to 6,4%, a na rynku mebli i wyposażenia wnętrz to 7,9%. 87% sprzedających w tej kategorii na Allegro to profesjonaliści oferujący nowy sprawdzony towar. 

60% kupujących to mężczyźni z mniejszych miejscowości, gdzie nie docierają sieci marketów i trzeba umieć samemu naprawić kran czy skręcić meble. 

Przyjrzeliśmy się uważnie statystykom sprzedaży w tej kategorii i okazało się, że ponad 36% kupujących na Allegro robi większe zakupy meblowe warte ponad 1000 zł. Dziennie na Allegro sprzedaje się średnio 1314 szt. mebli do salonu, 847 szt. mebli do sypialni i 780 szt. mebli do kuchni. Co godzinę kupowanych jest 
618 lamp i żarówek, 285 przyborów kuchennych i 211 szt. pościeli lub koców.

Podzieliliśmy się tymi i bardziej szczegółowymi informacjami z przedstawicielami branży i jednocześnie ich zapytaliśmy, jak oceniają jej sytuację i przedstawiliśmy nasze pomysły na wsparcie sprzedaży. Zobaczcie ten krótki film:



Przygotowaliśmy też infografikę o rynku mebli w Internecie w Polsce, można ją ściągać i wykorzystywać z podaniem źródła:



fot. Flickr/Jeremy Levine/CC BY 2.0

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl
Jak przez 7 lat kampania „Kręć Kilometry” połączyła jazdę na rowerze z nowoczesną technologią
Allegro poprzez kampanię „Kręć Kilometry” dzieli się z każdym tym, co ma najlepsze, czyli technologią i zachęca jednocześnie do zdrowego stylu życia. Tu są sami wygrani. Jak przez ten czas zmieniło się postrzeganie technologii dzięki tej kampanii społecznej?
Jak Xiaomi podbiło serca Polaków
Prawie półtora roku temu Xiaomi zadebiutowało z oficjalnym sklepem na Allegro. Był to pierwszy kanał sprzedaży autoryzowanego dystrybutora. Jakie produkty z logo MI Polacy kupują najchętniej?
Walentynki – Polacy romantyczni, ale praktyczni
Walentynki na dobre zadomowiły się w Polsce. Jak wynika z badania TNS Kantar, przeprowadzonego na zlecenie Allegro, zdecydowana większość Polaków, bo aż 83 proc., planuje podarować swojej drugiej połowie prezent z okazji Święta Zakochanych. Prawie połowa kupi czekoladki, 33 proc. kwiaty, a co siódma osoba zdecyduje się na upominek z kategorii erotyka. Na zakupy nie wydamy więcej niż 100 zł.
Zajrzeliśmy do domów klientów remontujących łazienki 
Jak zwykle wakacje – także w 2017 roku – to szczyt remontowy w polskich domach. Wiele osób ten czas poświęca na unowocześnianie łazienek. W tym roku był to jeden z głównych remontów, jakie robili Polacy. Sprawdziliśmy więc, co najczęściej wymieniamy w łazienkach i w jaki sposób je urządzamy.