Głównym punktem kampanii świątecznej Allegro jest trzeci film z serii „Czego szukasz”. To kolejna wzruszająca historia, tym razem mówiąca o świętach Bożego Narodzenia z perspektywy dziecka, które w miarę upływu lat dorasta i zmienia swoje role życiowe. Za oprawę scenograficzną odpowiada Grzegorz Piątkowski, znany z doskonałej scenografii filmu „Bogowie”. W materiale wykorzystano przedmioty z lat 70., 80. i 90., np. meblościankę z połyskiem czy żyrandol o niepowtarzalnym kształcie.

– Naszym celem jest nie tylko zwrócenie uwagi na to, że obdarowanie bliskich jest elementem naszego życia. Chcemy, by widzowie zatrzymali się choć na chwilę i docenili także znaczenie szczęścia, spełnienia, dobrych wspomnień – mówi Adam Szałamacha, Group Brand Manager w Allegro. – Postanowiliśmy odwołać się do najlepszych wspomnień, jakie mamy na całe życie: z beztroskiego dzieciństwa, z dobrą atmosferą, prezentami i dobrymi emocjami polskiego domu, nawet wtedy, kiedy czasy nie były łatwe. Jeśli wywołamy uśmiech u widzów, to będzie nasz sukces.

Także 16 listopada ruszył sezonowy serwis Allegro z prezentami. Pod adresem www.allegro.pl/swieta znajdą się specjalne oferty, wyselekcjonowane przez zespół sprzedażowy. Jest to serwis, którzy ma umożliwić nie tylko zakup wybranych produktów, ale także inspirować niezdecydowanych do zakupu świątecznych prezentów.


Pokazujemy pomysły na prezenty w podziale na przedmioty dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także dla domu oraz dla osób planujących podróże świąteczne. Pokażemy też poradniki wideo oraz będziemy zachęcać do korzystania z poradników tekstowych, które od wielu miesięcy pojawiają się na stronach poszczególnych kategorii.


Te działania będą wzmacniane dziesięciosekundowymi filmami promującymi produkty na prezenty z różnych kategorii, np. zabawki, sprzęt komputerowy czy odzież. Będzie to 6 filmów, które zostaną wyemitowane do 4 grudnia w największych portalach internetowych.

Inną formą zwrócenia uwagi na zakupy na Allegro będzie 20 poradników wideo: 12 poradników prezentowych i 8 poradników typu „zrób to sam”. Do każdego z nich będą stworzone teasery (długość ok. 15 s), które będziemy wykorzystywać w kampanii zewnętrznej. Filmy osadzone będą na kanale Allegro w serwisie YouTube. Same poradniki będą wykorzystane w serwisie świątecznym. Seria poradników wystartuje 1 grudnia.

Na potrzebny serwisu świątecznego zorganizowaliśmy też sesję zdjęciową – jej efektem będą zdjęcia z motywami świątecznymi (mama z córką pieką pierniki w kuchni, rodzina siedzi przy stole w Wigilię, rozpakowują prezenty, oglądają je, bawią się itp.). W sesji użyte były produkty od naszych dostawców, tak aby potem móc np. linkować do tej konkretnej oferty, jaką widzimy na zdjęciu.

Kampania świąteczna Allegro będzie trwać od 16 listopada do 19 grudnia i będzie prowadzona we wszystkich głównych kanałach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat), a także w stacjach tematycznych oraz we wszystkich polskich portalach internetowych. W trakcie kampanii prowadzona jest również akcja "raty 0%" - do wszystkich ofert dostępnych na Allegro o wartości od 300 do 20 000 zł.

Za kampanię wizerunkową w Allegro odpowiedzialna jest Sekcja Zarządzania Marką Allegro i Zespół Design Labs Allegro. Koncept spotu przygotowała zewnętrzna agencja „Bardzo”, kręceniem filmów zajął się dom produkcyjny CUT CUT. Reżyserem jest Erik Van Wyk, który reżyserował również dwa poprzednie spoty z kampanii wizerunkowej. Media do kampanii zakupił dom mediowy Universal McCann. Za kreację do kampanii digitalowej odpowiada agencja DDB.

Fot. Flickr.com/Susanne Nilsson/CC BY-SA 2.0

Biuro prasowe

Grupa Allegro Sp. z o.o.

prasa@allegro.pl

Michał Bonarowski

magazyn@allegro.pl

Powiązane artykuły

Kolejna ważna zmiana na Allegro: uproszczony wygląd ofert
Od kwietnia 2017 roku Allegro zacznie zmieniać wygląd ofert na platformie. Czytelniejsze staną się: opis produktu i warunki sprzedaży, takie jak dostawa, płatność czy gwarancja. Wprowadzone zostaną także nowe parametry pomagające klientom szybciej odnaleźć pożądany przedmiot. To kolejny krok w stronę profesjonalizacji serwisu i odpowiedź na rosnące zainteresowanie Polaków zakupami na smartfonach i tabletach. Już dziś blisko połowa ruchu na Allegro pochodzi z urządzeń mobilnych. Zmiany, w których uczestniczyć będzie ponad 100 tysięcy firm handlujących na Allegro, wprowadzane będą etapami, a ich zakończenie planowane jest na 2018 rok. 
Brytyjska marka Next wchodzi do Polski przez Allegro
Jedna z najpopularniejszych sieci handlowych z Wielkiej Brytanii wchodzi na polski rynek. Marka NEXT obecna jest w 40 krajach na całym świecie, w Polsce klientów postanowiła poszukać wśród internautów - ubrania z jej najnowszej kolekcji dostępne są już na Allegro. 
MiniPaczka – nowa forma dostawy od Allegro i InPost
Od 22 lutego 2017 r. sprzedający będą mogli udostępniać kupującym nową formę dostawy: Allegro MiniPaczka InPost. Nowa forma będzie miała lepsze parametry niż wycofywana jednocześnie usługa Allegro Polecony InPost. 
Usługi InPost Allegro mają 20% udział w ofertach Allegro
Jak podaje nasz partner – InPost – w komunikacie prasowym, usługi dostaw sygnowane Allegro InPost są dostępne w 20% ofert na Allegro. Oznacza to, że już w ponad 11 mln ofert dostępne są dostawy poprzez InPost. Pod koniec 2015 roku zasięg InPost na Allegro był o połowę mniejszy.